Cytuj:
Z tym że teraz Scania wychodzi na prowadzenie. Jako jedyna oferuje silniki Euro5 bez wtrysku AdBlue, co trochę ogranicza koszty.
W przypadku Euro5 z AdBlue koszt niemieckich autostrad prawie się wyrównuje z Euro3, bo trzeba liczyć jeszcze koszty AdBlue.
Albo masz złe informacje albo kalkulator Ci troszke nawala. Różnica między Euro3 a Euro5 w Niemczech wynosi 0,049 eur za kilometr. Czyli jadąc przykładowo od Ciebie z Brzeska ( bo z opisu widzę gdzie mieszkasz ) do Stuttgartu i z powrotem robisz około 1200 km po Niemczech co daje różnice 58,80 eur x 4,00 zł = 235,20 zł. Natomiast na całej trasie robisz około 2150 km zużywając przy tym około 35 l Adblue x 0,95zł = 33,25 zł. (cena netto) I z takiego prostego liczenia, wynika, że zostaje przeszło 200 zł w kieszeni tylko z 1 kursu. Czyli w roku jesteś około 9000,00zł do przodu jeżdżąc Euro5 a nie Euro3.