Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 gru 2010, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 23:45
Posty: 93
GG: 0

Czasami nie pobiera adblue a przeważnie po długim postoju dopiero po 3-4 godzinach jazdy zacznie pobierać no i gdy nie bierze to więcej paliwa pali. Nie wyświetla się żaden błąd na diagnostyce też nic nie wykazało aha wyświetla się tylko błąd ,że hamulec silnika nie aktywny.


Post Wysłano: 09 gru 2010, 17:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

kolego, zimą to normalne, we wszystkich autach z adblue tak jest, adblue to taki wynalazek, że w ujemnych temperaturach zamarza, i w zbiorniku jest taki czujnik, że poniżej jakiejś tam temperatury wyłącza pompę i nie pobiera wtedy adblue, dopiero gdy zbiornik się nagrzeje, a ogrzewa go woda z silnika to włącza tą pompę i zaczyna pobierać,a zanim się nagrzeje to może to potrwać 3-4 h, co do spalania to nie wiem, nie mam magnum więc w tej kwestji Ci nie pomogę. Pozdro :)

_________________
SCANIA KING


Post Wysłano: 09 gru 2010, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 23:45
Posty: 93
GG: 0

Nie jest to zależne od tempeatury, gdy jest plusowa też tak robi


Post Wysłano: 09 gru 2010, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

hmm, ja bym się cieszył gdyby mi adblue nie brało :P ,ale większe spalanie nie powinno mieć z tym nic wspólnego, bo mocy Ci przecież nie odcina...(chyba)

_________________
SCANIA KING


Post Wysłano: 09 gru 2010, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
hmm, ja bym się cieszył gdyby mi adblue nie brało :P ,ale większe spalanie nie powinno mieć z tym nic wspólnego, bo mocy Ci przecież nie odcina...(chyba)
Boże, zlituj się nad nami.

Samochód więcej spala, gdy nie bierze AdBLUE, a Ty za bzdurny post zostajesz dzisiaj odpowiednio nagrodzony. Przestroga na przyszłość - nie masz nic do powiedzenia, bądź nie jesteś pewny swoich informacji - nie udzielaj się, to wpłynie pozytywnie na wygląd naszego forum i jego odbiór przez nowych (wartościowych, bo ludzi pokroju kolegi wyżej zawsze znajdziemy) użytkowników.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 09 gru 2010, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

a dlaczego bzdurny??to że nie bierze AdBLUE w tym przypadku nie ma nic wspólnego ze spalaniem auta, kolega pisał że nic mu się nie wyświetla, więc w takim razie mocy mu tez nie odcina, gdyby coś mu się świeciło a auto byłoby powyżej 2008 roku to wtedy odcina moc i w takim przypadku gdy mamy tylko 60% mocy auto może więcej spalić...

_________________
SCANIA KING


Post Wysłano: 09 gru 2010, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Mylisz się Kolego w Magnumkach tylko w pierwszych modelach z 2006 nie ograniczało mocy przy awarii Adblue. Ale już w autkach z 2007 r. tak sie dzieje. Wiem bo mamy we firmie obydwie wersje.


Post Wysłano: 09 gru 2010, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

to przepraszam, w Scanii jeszcze w 2007 nie odcina,dopiero w tych z 2008 i młodszych.

_________________
SCANIA KING


Post Wysłano: 11 gru 2010, 14:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jesli chodzi o ogrzanie zbiornika przez 4 godziny to niezla glupota, napisze jak to jest w Ivecu mianowicie jest zawor otwierajacy obieg plynu do grzalki w baku przy niskich temperaturach, sprawdzalem ze po odpaleniu na zimno zbiornik zaczyna byc cieply po kilkunastu minutach...
Jesli chodzi o odciecie mocy to kazdym aucie moze byc troche inaczej, np. w Stralisie w 2007 roku byly juz dwie wersje rozpoznac to mozna patrzac na tlumik, w pierwszej wersji w tlumiku tuz nad wyjsciem rury jest wkrecona sruba zaslepiajaca natomiast w nowszych jest tam juz NOx sensor w tej wersji gdy nie pobiera adblue nastepuje odciecie mocy i swieci sie na wyswietlaczu odpowiedni symbol w pierwszej wersji nawet gdy sie skonczy roztwor silnik dalej ma pelna moc.
Jesli chodzi o nie pobieranie dzieja sie cuda od zuzytych membran, zapiekania wtryskiwacza po krystalizowanie w przewodach i inne awarie pompy. Sam walcze z podobnym problemem (opisywalem tu na forum) i nawet serwis nie jest w stanie mi pomoc - stwierdzili pompa do wymiany, gdy pompe zregenerowalem i ma cisnienia jak trzeba to sa zdziwieni ze dalej lipa...

Ogolnie malo jest informacji na necie o SCR i problemach dlatego warto podzielic sie roznymi wybadanymi rzeczami na ten temat, niech teraz napisza spece od Renault cos na temat tego ukladu ale wydaje mi sie ze jest podobny do Iveca gdyz maja prawie ta sama pompa jak wogole nie identyczna...


Post Wysłano: 13 gru 2010, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2010, 18:19
Posty: 4
GG: 12963101
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gniezno

W Strallisie u nas zepsuł się ten czujnik w wydechu. wyskoczyło Spadek mocy i z 500km zrobiło się 300KM i duuużo palił


Post Wysłano: 15 gru 2010, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Nie prawdą jest auto traci moc jeśli dawkowanie adblue zostało wstrzymane z powodu niskiej temp adblue. Traci dopiero w momencie sygnalizacji błędu, jesli oczywiście sampchód wyposażone jest już tą generacją, której awaria powoduje stratę mocy.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 15 gru 2010, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 20:55
Posty: 4
GG: 11581937
Samochód: SCANIA

Jesli ja moge swoje 3 grosze wcisnac. Bede caly czas na przykladzie SCANII a wiec...Jesli w SCANII nie zostaje dostarczane AdBlue to silnik ma taki jakby ogranicznik ktory scina moc np z 420KM na 380KM. Chodzi o te zeby kierowcy nie mogli manipulowac (chodzi o oplaty) bo jesli auto nie otrzymuje AdBlue to wytwarza spaliny o normie np. Euro 2 a nie jak normalnie powienien o normie E5...wiec przez to ze moc silnika spada kierowca jest zmuszony aby jechac na serwis w celu naprawienia (najczesciej dozownika AdBlue) lub jakiejs innej czesci z pompy AdBlue.


Wiec ,,mysle´´ ze spalanie moze byc w twoim aucie przez to ze MAGNUM takjakby odcielo ci troche mocy a ty jezdzisz swoim tempem czyli jakby auto mialo swoja normalna moc.

Jesli sie powtorzylem przepraszam.


Post Wysłano: 19 gru 2010, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 23:45
Posty: 93
GG: 0

Może tak być kolego ,że stracił trochę mocy a ja nadrabiam mu dawką paliwa żeby jechać tak jak zwykle. Ciężko tu wyczuć mam wrażenie ,że jest minimalnie słabsza od magnum 460 którym wcześniej jeżdziłem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: