Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sty 2011, 11:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2011, 11:23
Posty: 2
GG: 0

Gdy załaduje więcej niż 8 Ton na naczepę (siodło) opuszcza mi się automatycznie 3 oś podwieszana i nie mogę jej podnieść. Czy znacie sposób aby ja zablokować podniesioną?


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

normalne tak ma być


Post Wysłano: 06 sty 2011, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2011, 11:23
Posty: 2
GG: 0

tak tylko w warunkach zimowych to nie jazda. A podobno jest sposób na zablokowanie opuszczania, zaworem tylko jak ?


Post Wysłano: 06 sty 2011, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W mojej Krone z instalka Haldex os sie podnosi do okolo 16-17 ton rowno rozlozonego ladunku...


Post Wysłano: 07 sty 2011, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2006, 23:01
Posty: 29
GG: 0
Lokalizacja: Södertälje

Jak masz amortyzatory po zewnętrznej stronie ramy to wystarczy nacisnąć przycisk od unoszenia osi i go trzymać. Fabrycznie jest ustawiony na 11,5 tony a w serwisie mogą zwiększyć do 13 ton i lub zmienić ustawienia (samoczynne opuszczanie przy przekroczeniu prędkości lub po ustawionym czasie). Najprawdopodobniej masz rozkalibrowany system i /myśli/ że jest przeciążony.


Post Wysłano: 08 sty 2011, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
tak tylko w warunkach zimowych to nie jazda. A podobno jest sposób na zablokowanie opuszczania, zaworem tylko jak ?
niby dlaczego nie jazda? Powiedział bym ze jazda na trzech osiach jest bardziej wskazana niż na dwoch. naczepa ma większą powierzchnie hamowania. Wiec przy 8 tonach to normalne ze się ośka opuszcza


Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 10:45 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Zacznij uważnie czytać! Mowa jest o osi wleczonej w ciągniku siodłowym 3osiowym, a nie w naczepie.


Post Wysłano: 08 sty 2011, 1:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Słyszałem jak nasz elektryk wspominał o wyjmowaniu jakiejś kostki na ramie.W razie kopania w śniegu,masz klawisz którym odciążasz oś nie dźwigając jej całkowicie.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 08 sty 2011, 2:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Cytuj:
Słyszałem jak nasz elektryk wspominał o wyjmowaniu jakiejś kostki na ramie.
hym może ma jakiś sposób ogóle ELC w Scanii jeśli chodzi o podnoszenie osi jest tak zrobione, że jeżeli nie będzie mieć informacji z np któregoś czujnika ciśnienia(osi podnoszonej bądź pędnej) dla bezpieczeństwa oś leci w dół i nie da się jej podnieść nawet na pusto, chodzi o to, że komputer nie mając informacji o nacisku opuszcza oś, żeby nie dopuścić do przeciążenia, więc w elektryce bym nie kombinował.

W serwisie da się to przeprogramować, żeby opuszczał przy większej wadze, ale tak jak poprzednik napisał, ja np często w takich warunkach jak teraz popierdzielam na odciążonej osi i auto daje rade:P


Post Wysłano: 08 sty 2011, 2:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Oś dodatkowa,dostaje impuls przy ciężarze z osi ciągnącej (mostu).Przychodzi ciężar,wzrasta nacisk (ciśnienie w poduszkach) na moście.Czy nie wystarczy na kasecie lekko opuścić na poduszkach,powodując zmniejszenie ciśnienia w nich?Dawno temu jak na granicach były wagi,jeździłem naczepą z dźwiganą osią.Oś opuszczał tylko automat.Jedynym sposobem na opuszczenie osi w naczepie,było dać poduszki na podnoszenie.Wzrastało ciśnienie w poduszkach,oś się opuszczała i wtedy śmiało wjeżdżałem na wagę osiową.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 08 sty 2011, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Nie jeździłem nigdy ciągnikiem siodłowym scanią 4, ale jeździłem "solówką" scanią czwórką, i wygląda to raczej tak samo. Oś podnosiła się chyba do 6t ładunku. Powyżej tego, też był sposób na podniesienie osi. Zielony klawisz od podnoszenia, trzymałem tak długo, aż przepompował powietrze z osi wleczonej, na oś napędową, i w końcu oś się dźwignęła.
W Scanii R była ta sama sytuacja, przy czym część naszego taboru 6x2 była fabrycznie przeprogramowana w serwisie, żeby przy każdym obciążeniu podnosiło oś.
Zadzwoń do serwisu scanii, i spytaj czy jest możliwe takie przeprogramowanie w czwórce.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 08 sty 2011, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Zadzwoń do serwisu scanii, i spytaj czy jest możliwe takie przeprogramowanie w czwórce.
W scani 4 mozna zmieniac wartosci obciazen dotyczace osi wleczonej pojazdu za pomoca programera, ale musi byc wyposazona w ELC.
Ustawia sie wartosc obciazenia osi napedowej przy jakiej oska wleczona ma isc w dol, oraz mozna ustawic obciazenie przy dociazaniu osi napedowej.

Tylko czy w temacie chodzi o ciagnik czy naczepe ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: