Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2011, 1:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

Witam, proszę o poradę użytkowników jak i mechaników którą naczepę wywrotkę warto kupić i na jakich osiach rozważam osie saf tarcze lub mercedes tarcze ,kubatura 40m3, czy odchudzona wieltonka czy troszkę cięższa naczepa bodex. Praca z węglem, miałem,kamieniem,wapnem,biomasą. (taka mała różnorodność).pozd


Post Wysłano: 22 sty 2011, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja osobiście zastanowił bym sie nad Intercarsem, lub Zasław. W Zasławiu podobno nowy dyrektor jest, odchudzili te swoje naczepiny i już nie wyglądają jak ciosane z drewna.
Osie to chyba Mercedes, ale SAFom też nic nie brakuje.

Ważne zeby pneumatyka była Knorr lub Wabco, bo Haldex się kiepści.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 sty 2011, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

zasław, omg kolego może jednak lepiej już ten bodex
a jeśli stać cię na wieltona to po co to pytanie


Post Wysłano: 22 sty 2011, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2011, 11:35
Posty: 12
Samochód: VOLVO

my ciągamy wieltonke37m waga 5800kg jest ok :lol: nic sie nie dzieje jak narazie i jest na wąskiej ramie :mrgreen:


Post Wysłano: 22 sty 2011, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
my ciągamy wieltonke37m waga 5800kg jest ok :lol: nic sie nie dzieje jak narazie i jest na wąskiej ramie :mrgreen:
Co za MY? Rozwiń myśl i poprzyj wybór...


Post Wysłano: 23 sty 2011, 13:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2011, 11:35
Posty: 12
Samochód: VOLVO

popieram WIELTONA my tzn nasza firma :D cos więcej :?:


Post Wysłano: 23 sty 2011, 13:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Te 5800kg, to chyba z dowodu wyczytałeś a nie z wagi, bo wierz mi wieltonki do lekkich nie należą, a już napewno nie te 37m.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 paź 2011, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2009, 19:39
Posty: 42
GG: 0

33 m3 light na safie z kołem zapasowym i standardowym wyposażeniem + wzmacniana mulda na tyle waży "na żywo" 5970 kg, nie ważyłem jeszce tej 37 ale zważę na dniach.
BTW. naczepa musi swoje ważyć, przykro patrzeć na nowe fligle połamane :/


Post Wysłano: 24 paź 2011, 17:32
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

A jak to jest z tymi nowymi Bodexami wywrotkami ma ktoś może do czynienia z taka naczepką bo jestem ciekaw jak one się sprawują :?:


Post Wysłano: 24 paź 2011, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Bodex dobra naczepka, ale za 10 000zł więcej niż konkurencja nie dostajesz nic poza napisem Bodex.

Ostatnio widać furorę robi Zasław. Ja chyba bym się zdecydował na tą marke właśnie, ewentualnie Intercars, osie wybrał bym Saf. Mercedesa mam na jednej naczepie i niby nic sie nie dzieje, ale podobno pękają i te głupkowate małe klocki...


Jak bym miał przepłacać za Bodexa, to już kupił bym Schimitza. Chociaż by nie było problemu z odsprzedażą za kilka lat.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 paź 2011, 18:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Ten Zasław nie wiem czemu do mnie nie przemawia :/


Post Wysłano: 24 paź 2011, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

To pewnie dlatego, że kiedyś robili takie dziwolągi te naczepy. Teraz juz optycznie są ładne, no i technologia produkcji się znacząca zmieniła.

Ale twój wybór.

Zawsze można jechać do Niemiec, za 60 000zł, kupisz 3 - 4 letnią Schmitz.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 paź 2011, 18:21
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Fakt teraz te naczepy o wiele lepiej wyglądają.
Mnie ciekawi jeszcze Kempf :>


Post Wysłano: 26 paź 2011, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
Witam, proszę o poradę użytkowników jak i mechaników którą naczepę wywrotkę warto kupić i na jakich osiach rozważam osie saf tarcze lub mercedes tarcze ,kubatura 40m3, czy odchudzona wieltonka czy troszkę cięższa naczepa bodex. Praca z węglem, miałem,kamieniem,wapnem,biomasą. (taka mała różnorodność).pozd
Wszystkie nowe naczepy aluminiowe mają to do siebie, że jak wozisz dużo kruszyw to po dwóch latch podłoga do wymiany, koszt wymiany: do 10 tyś żł. Jeśli tak jak piszesz więcej węgla, miału, wapna i biomasy będziesz woził niż kruszyw i towarów twardych które zdzierają podłogę to oczywiście wielton, chociaż do wersji light nie jestem przekonany. Schmitz niby taki porządny ale te nowe naczepy są fatalne. Np. wszystkie przewody od powietrza są puszczone przez wycięte oczka w ramie i z czasem się przecierają.

Wybór nowej naczepy jest trudny jeśli ma wozić towar typu kamień, kruszywa. Na naczepę Light bym raczej nie postwił. Wcale takie Light one nie są o w ogólnym rozliczeniu wyjdą drożej niż wersje standardowe. Z InterCarsem znajomy był już 2 razy w serwisie od nowości, najpierw lakier potem pęknięta rama a nie przeładowuje.

Widziałem naczepę Benalu i wydaję się konkretna przy czym mało waży, ale cena netto ok. 140 tyś zł. Daj znać co wybrałeś.


Post Wysłano: 26 paź 2011, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja mam od nowości 3 letnią naczepkę i jakoś daleko jeszcze do wymiany podłogi. Rzekł bym że jest gładka jak pupa niemowlaka, grubości ubyło jakieś 2mm, zostało jakieś 5mm w najcieńszym miejscu. Rozładunki po 3 - 5 razy dziennie.

Pokaż mi dowolny sprzęt w którym kalany sie kiedyś nie przetrą - nie ma takiego. Z większych wad wskazał bym już odchudzanie do granic, powodujące pękanie to jest wada, a nie przecierające się kalany.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 paź 2011, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Jeśli możesz to napisz jaka to naczepa, ile waży, aluminium czy stalowa i jaki towar głównie wozisz. Wiesz od piasku, wapna, węgla raczej naczepie nic nie będzie ale my akurat wozimy frez, kruszywa, ogólnie ciężkie materiały. Po dwóch latach podłoga do wymiany niestety na aluminiowych rzecz jasna.


Post Wysłano: 26 paź 2011, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Naczepka Intercars, waży nie wiem ile, aluminiowa paka, wozimy kruszywa, grysy i masy bitumiczne. Swego czasu woziła nawet 80 /120 na cukrownię i jakoś ta podłoga sie trzyma.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: