Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 lut 2011, 1:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2011, 1:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

Witam wszystkich. Mam ogromny problem ze Scanią 420 hpi. Pali jak w temacie 40-43litry on/100km. Wszystko co możliwe zostało sprawdzone lub wymienione tzn. smok sprawdzony, pompa zasilająca wymieniona na nową, cewki od kąta wtrysku i dawki wymyte w ultradźwięku, zawory i pompki wyregulowane, intercooler wymieniony, turbina sprawdzona, kierowca sprawdzony, wszystkie filtry oryginalne. Brakuje mi już pomysłów. ASO Scanii w Nadarzynie i Kole rozkładają ręce. Przed tym jak zaczęła tak palić miała przygodę z zamarznięcie paliw może ma to jakiś wpływ. Czekam z niecierpliwością na jakieś porady. Pozdrawiam>>>.


Post Wysłano: 02 lut 2011, 2:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

To jeszcze napisz jakie czujniki powymieniales,jak nie ma bledow w systemie to prawdopodobnie komputer ustala zbyt duza dawke na podstawie blednych ,ale mieszczacych sie w tolerancji, danych z czujnikow .


Post Wysłano: 02 lut 2011, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2011, 1:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

możesz kolego podpowiedzieć na jakich czujnikach byłoby trzeba się skupić???


Post Wysłano: 02 lut 2011, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Dokładnie nie opisze Ci Scani ,ale czujniki brane pod uwagę do określenia dawki paliwa to przede wszystkim...
czujnik temperatury wody ( nie to co widzisz na kokpicie tylko to co widzi sterownik)
następnie
czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym -turbiny

ewentualnie jak występują w systemie to
czujniki temp paliwa i powietrza zasysanego.

To sa podstawowe dane dla ustalenia dawki wtrysku .


Post Wysłano: 02 lut 2011, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

A serwis sprawdzał ci czas otwarcia poszczególnych pompowtrysków, oraz róźnice pomiędzy nimi, no i jaki przebieg ma auto?

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 03 lut 2011, 0:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 23:08
Posty: 66
Samochód: Volvo FH 500 EEV
Lokalizacja: Tarnów

Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny :) Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.

_________________
[B+E][C][C+E][KW][KK]
This signature was removed by ACTA


Post Wysłano: 03 lut 2011, 1:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny :) Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
Że zacytuję Twoją stopkę...
Cytuj:
Kat. A - Zastanawiam się
Kat. B - 11.12.2010
Kat. C - W trakcie
Kat. C+E - W planach

Kat. D - Raczej nie
Co masz na poparcie Twojego zdania?


Post Wysłano: 03 lut 2011, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Cytuj:
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny :) Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
Że zacytuję Twoją stopkę...
Cytuj:
Kat. A - Zastanawiam się
Kat. B - 11.12.2010
Kat. C - W trakcie
Kat. C+E - W planach

Kat. D - Raczej nie
Co masz na poparcie Twojego zdania?

Pewnie wieloletnie doświadczenie "Taty", jak większość z tego forum :mrgreen:


Post Wysłano: 03 lut 2011, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2011, 14:01
Posty: 184
Samochód: Partner 1.6 HDI, MB Coupe 3.0 24V
Lokalizacja: Wasilków

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny :) Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
Że zacytuję Twoją stopkę...
Cytuj:
Kat. A - Zastanawiam się
Kat. B - 11.12.2010
Kat. C - W trakcie
Kat. C+E - W planach

Kat. D - Raczej nie
Co masz na poparcie Twojego zdania?

Pewnie wieloletnie doświadczenie "Taty", jak większość z tego forum :mrgreen:
haha :lol: Przy zakładaniu konta powinno się wysyłać skan prawo jazdy. Może byłby spokój z 'tatowymi' poradami :lol:

_________________
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...


Post Wysłano: 04 lut 2011, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2011, 1:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

dzięki kolego za te czujniki, jeśli chodzi o trasy i ładunki to praktycznie od dwóch lat są takie same a spalanie 40l od miesiąca (wcześniej paliła 30-32) kierowca ten sam od dwóch lat. Przebieg auta 640000km oryginał. Wtryski sprawdzone.


Post Wysłano: 05 lut 2011, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

A mocowo jest taka sama?


Post Wysłano: 06 lut 2011, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2011, 1:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

ja osobiście nie czuje różnicy, ale kierowca twierdzi że jest słabsza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: