Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lut 2011, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 13:20
Posty: 15
GG: 0
Samochód: man

witam,może ktoś się spotkał w manie f 2000. 19-403 dodaje gazu i bez reakcji,czasami jest ok czasami nie.edc nie zapala się.wymieniłem pedał jest to samo.robiłem diagnostykę w serwisie.i jestem tylko chudszy w portfelu a problem istnieje dalej


Post Wysłano: 13 lut 2011, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Może być zły styk na tych dużych złączach pod maską lub przy pompie wtryskowej jest wtyczka która również często szwankuje. Istnieje jeszcze ,że jak ktoś założył imobilaser to teraz przy złym styku odcina gaz.


Post Wysłano: 13 lut 2011, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

sprawdz górski


Post Wysłano: 13 lut 2011, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 13:20
Posty: 15
GG: 0
Samochód: man

gorski na pewno nie,ponieważ już miałem z nim problem (inne objawy)gdyby padło kompletnie to szukałbym do skutku a tak 2 dni działa 1godz nie,w chwili poszukiwań zaczyna działać i ...


Post Wysłano: 14 lut 2011, 10:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Tylko górski , nie chodzi o usterkę klapy na wydechu tylko o włącznik pod nogą . A objawy pasują idealnie .


Post Wysłano: 14 lut 2011, 11:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jaki silnik masz w tym MANiku? Jaki system ?
Czy jeszcze edc ms5 czy edc 6.1 ?
( zbyt niedouczony jestem aby wywnioskowac po samym oznaczeniui auta ;) )


Post Wysłano: 14 lut 2011, 18:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 13:20
Posty: 15
GG: 0
Samochód: man

gorski.mam silownik zdjety.a co do oznaczenia edc to ja nie mam pojecia.manik jest z 96 silent 400km duze gniazdo.podpowiedz mi gdzie poszukac tych oznaczen


Post Wysłano: 14 lut 2011, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Dominikowi 2004 nie chodzi o to, że klapka fizycznie blokuje wydech. Jemu chodzi o to, że jeśli komputer czyta, że hamulec silnikowy jest załączony to automatycznie nie reaguje na gaz.

Przyczyną np u mnie było zwarcie w instalacji (do tej pory nie znalezione), został odcięty z kostki od komputera kable sterujący klapką.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 lut 2011, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 13:20
Posty: 15
GG: 0
Samochód: man

hmm.troszke jestem zaskoczony ale postąpie podobnie z tym góralem.odciąć zaden problem .a wyeliminowanie podejzenia jest konieczne.dzięki za podwpowiedzi dla wszyskich :)


Post Wysłano: 14 lut 2011, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Wydaje mi sie ,ze z tamtych lat i z nazwa"SILENT" to jest MS5.
Nie zawracaj sobie glowy "gorskim" pedal gazu zawsze reaguje nawet jezeli "gorski" jest spiety na stale ,silnik bujnie sie do ponad 1000rpm i zalaczy klape przyslony na wydechu ,wiec to nie jest przyczyna Twojej usterki .
Jak auto nie reaguje na gaz to moga byc 3 przyczyny.....
1.Aktywny program "limitujacy " prace edc tzw ZDR, lecz to malo prawdopodobne .

2. Uszkodzony czujnik pedalu przyspieszenia ,lub przewody do niego.
Czy masz jakies bledy w EDC?Jak nie to przejdz do punktu 3 :wink:

3. Najbardziej prawdopodobne , aktywny hamulec roboczy ,wtedy pedal gazu wogole nie reaguje .Spojrz czy masz wlaczone swiatla stop na stale ,co moze okreslic usterke/przestawienie mechaniczne ;oraz sprawdzic czujnik z pedalu hamulca ,ktory podaje sygnal do EDC.

Jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to podawac prosze


Post Wysłano: 14 lut 2011, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Wydaje mi sie ,ze z tamtych lat i z nazwa"SILENT" to jest MS5.
Nie zawracaj sobie glowy "gorskim" pedal gazu zawsze reaguje nawet jezeli "gorski" jest spiety na stale ,silnik bujnie sie do ponad 1000rpm i zalaczy klape przyslony na wydechu ,wiec to nie jest przyczyna Twojej usterki .
Jak auto nie reaguje na gaz to moga byc 3 przyczyny.....
1.Aktywny program "limitujacy " prace edc tzw ZDR, lecz to malo prawdopodobne .

2. Uszkodzony czujnik pedalu przyspieszenia ,lub przewody do niego.
Czy masz jakies bledy w EDC?Jak nie to przejdz do punktu 3 :wink:

3. Najbardziej prawdopodobne , aktywny hamulec roboczy ,wtedy pedal gazu wogole nie reaguje .Spojrz czy masz wlaczone swiatla stop na stale ,co moze okreslic usterke/przestawienie mechaniczne ;oraz sprawdzic czujnik z pedalu hamulca ,ktory podaje sygnal do EDC.

Jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to podawac prosze




Nie wypisuj bzdur jeśli jest aktywny górski to nie ma reakcji na pedał gazu , hamulec roboczy nie ma wpływu na działanie pedału gazu .


Post Wysłano: 15 lut 2011, 11:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Byc moze ze myle reakcje z L2000.System jest podobny.Mozliwe ze masz racje w przypadku F2000,wiec odpiac wlacznik "gorskiego" i wtedy sprawdzic.
:oops:

Przejrzalem schematy i jakos nie widze podlaczenia sygnalu hamulca "gorskiego" z EDC .Jest wyraznie wpiety czujnik pedalu hamulca roboczego.

( chyba ze myle pojecia ,"gorski" to znaczy hamulec silnikowy na wydechu czy tak ? )

Jest mozliwosci ,ze "gorski" jest podlaczony przez kostke rezystorow ,czego nie widac na schematach.Mozna ja po prostu wyjac na chwile ,pojawi sie blad ,ale pedal gazu powinien dzialac.

Jak mozesz to napisz jak "gorski" jest podlaczony pod EDC ?

Doczytalem troche instrukcji na temat hamulca "gorskiego " i retardera z materialow szkoleniowych i dotycza one nawet nowszej wersji systemu edc 6.1.
( wiec wnioskuje ze w starszej wersji ogolna mysl dzialania byla podobna )
cytat ....
" When actuating the engine brake or retarder the injection quantity is set to zero delivery.For this purpose the FFR records the position of the engine brake switch and the retarder control lever and issues a zero fuel quantity request to the EDC control unit ,applicable as long as the engine speed is above 800 rpm."

Jednakze nie mam podobnych materialow do MS5 :( .

Jak ktos moze to niech wytlumaczy nmi w jaki sposob dziala stosunek hamulec / EDC w tym systemie wraz z objasnieniem .

Pomoze mi to skorygowac ,byc moze bledna ,moja wiedze na ten temat .


Post Wysłano: 15 lut 2011, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Rzeczywiscie znalazlem podlaczenie "gorskiego " do EDC MS 5,masz racje .... jest w pinie 42 . Zwracam honor :mrgreen: .

Czyli najprosciej bedzie go wypiac w celu sprawdzenia reakcji.Wyeliminujemy zarowno uszkodzony wlacznik jak i usterke przewodow.


Post Wysłano: 15 lut 2011, 14:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

No i jednak wyszło, że niedouczony jesteś :) .

Ale grunt to mieć na tyle nabiału, coby się przyznać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 lut 2011, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 13:20
Posty: 15
GG: 0
Samochód: man

panowie!piszecie hamulec gorski,roboczy,odpiąc.ja to sprawdzam w namacalnie,odpalam dodaje gazu bo dziala!(ma zaniki chwilowe) wciskam pedał hamulca i gaz jest wciskam gorala i gaz jest.auto postalo kolo 12 godz.odpalam i brak reakcji na gaz,wcisnolem pedal na maksa i trzymalem po okolo 30-40 sekundach gaz zaczyna dzialac. porostu ma przeblyski -dziala nie działa,najgorsze ze zaniki gazu są w trakcie jazdy.hamulec bym wykluczyl bo jakos nie mam przekonania.


Post Wysłano: 15 lut 2011, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Podjechalbym na diagnoze ManCatem, zobacza wiekszosc sygnalow dochodzacych do EDC.
Znajac zycie akurat wszystko bedzie dzialalo podczas testu. :(

Byc moze ze po stronie elektrycznej wszystko jest ok ,a pompa wtryskowa szwankuje.


Post Wysłano: 15 lut 2011, 16:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Częstą przyczyną jest gnijąca kostka pod wyłącznikiem górskiego . Najprostszy sposób na sprawdzenie to wyjąć mostek nr 61 na desce bezpieczników .


Post Wysłano: 15 lut 2011, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2011, 13:20
Posty: 15
GG: 0
Samochód: man

nomm.na diagnozie to ja bylem juz dwa razy.w serwisie mana w toruniu,wskazania byly na pedal,ale tylko dlatego ze pan odczytal zanizoną wartość.wymienilem pedal i na drugi dzień ta sama reakcja,czyli brak reakcji na gaz :( .w serwisie to konkretnie uslyszalem ile mam zaplacic a jaka jest przyczyna tego konkretnie nie uslyszalem :/ edc sie nie zapalilo to i serwis łapki rozklada.dlatego zapodalem temat na forum bo byc moze ktos mial juz w swojej karierze taki przypadek. acha,kostka od gorala byla wypieta od czasu zdemontowania silownika.


Post Wysłano: 15 lut 2011, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Obetnij przy sterowniku przewód nr 43309


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: