Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lut 2011, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Witam.
Mam pytanie dotyczace dokumentu Kwalifikacji wstepnej lub kursu na przewóz rzeczy, a mianowicie jego odpowiednika w niemczech.
Jak ten dokument sie nazywa?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 01 mar 2011, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Witam.
Widze ze wielu ludzi zaglada ale chyba sie nie orientuje.
Ja sie dzis zorientowalem, musialem swoje kontakty uruchomic bo nawet w ambasadzie niemiec nie mieli pojecia :P

A wiec, taki dokument nie istnieje!

Ktos w niemczech poszedl po rozum do glowy i wymyslil ze jak ktos robi C lub C+E to nie po to zeby pojechac Magnumem na wakacje albo TGXem odebrac dzieci z przedszkola (na co pozwala nam w PL nasza kat.C, bo na zarobkowy przewoz rzeczy nie pozwala) i robiac prawo jazdy taki "kurs na przewoz rzeczy" jest integralna czescia kursu na prawo jazdy!!!
Nie trzeba pol roku kazdy weekend walic do osrodka po to zeby moc pracowac jako kierowca (posiadajac juz prawko) tylko po zdaniu egzaminu na prawko mozna zaczac pracowac! Takie dziwne, patrzac na to z punktu widzenia naszego :P

Pozdrawiam

Polska to wolny kraj, dlatego wolny bo nie szybko cos sie tu zmieni! hej


Post Wysłano: 01 mar 2011, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tylko z ciekawości dowiedz się ile kosztuje kurs na prawo jazdy i ile trwa czasu w Niemczech C+E żeby ci tylko szczęka nie opadła z wrażenia coś za coś :mrgreen:
Co nie zmienia faktu że Polska to dziwny kraj jeśli chodzi o te wszystkie dziwne szkolenia, w końcu trzeba w jakiś sposób wyciągnąć pieniacze od Kowalskiego żeby załatać dziury budżetowe :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Wiem ze ten kurs u nich nazywa sie Berufskraftfahrer-Qualifikation Modul 4 i odnowienie go kosztyje 2500 euro co kilka lat (pewnie 5), ale chodzi mi o paranoje jaka u nas sie tworzy dzielac te 2 rzeczy. Kwalifikacje i prawko.

Aha i ten modul.
modul 1 to C1
modul 2 to C1E
modul 3 to C
modul 4 to CE

Prawko na C kosztuje 3000 euro


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jak sobie policzysz ceny w Niemczech to i tak taniej wychodzi w Polsce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Teoretycznie tak.
Liczac ich inne zarobki i to ze masz oba papiery potrzebne ci do jazdy to zmienia troche sytuacje.
Ja robilem kwalifikacje w momencie gdy kosztowala 7500zl, teraz ta 280godzinna kosztuje juz "tylko" 5500zl + 2100 na C i 2100 na E to szczeze mowiac tyrzeba sie niezle zadluzyc albo dobrze zarabiac by zostac w PL kierowca.


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:44

Cytuj:
Teoretycznie tak.
Liczac ich inne zarobki i to ze masz oba papiery potrzebne ci do jazdy to zmienia troche sytuacje.
Ja robilem kwalifikacje w momencie gdy kosztowala 7500zl, teraz ta 280godzinna kosztuje juz "tylko" 5500zl + 2100 na C i 2100 na E to szczeze mowiac tyrzeba sie niezle zadluzyc albo dobrze zarabiac by zostac w PL kierowca.
Żyjemy w Polsce, ludzie kombinują jak tylko mogą, a to z urzędu kw, a to pomoc Unii i zawsze parę groszy zostanie ;)


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Przecież można zrobić w Polsce gołe C+E bez KW i iść do Niemiec jeździć ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Jasne, ja sam Kwalifikacje robilem z dofinansowania z unii, jakbym mial sam zrobic to chyba bym sie nie zdecydowal.


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Cytuj:
Przecież można zrobić w Polsce gołe C+E bez KW i iść do Niemiec jeździć ;)
No niby tak, ale czy nie zazadaja wtedy Berufskraftfahrer-Qualifikation?
Moze wiedza i zdaja sobie sprawe co daje ci polskie "gole" prawko CE.
Pomysl co by bylo jak bys dostal fracht na polske i krokodyle cie zlapali?


Post Wysłano: 01 mar 2011, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nic ci nie zrobią krokodyle jak będziesz zatrudniony w niemieckiej firmie bo będą ciebie wtedy obowiązywały niemieckie przepisy i wymagane dokumenty do prowadzenia pojazdu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 mar 2011, 22:35
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

A co jeżeli jestem zatrudniony w Szczecinie lecz firma ma swoją bazę w Danii i nie jeżdzą w ogóle do Polski i jak to się ma podczas kontroli ?

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 01 mar 2011, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jeśli pracujesz w zagranicznej firmie to obowiązują Cię tamtejsze przepisy nawet podczas wykonywania przewozu towaru po terytorium Rzeczypospolitej...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 02 mar 2011, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:51
Posty: 66
GG: 1437399
Samochód: Kadett
Lokalizacja: Augustów | Polska | Europa | Świat

A mnie się zdaje, że to,co w Polsce otrzymujesz po otrzymaniu świadectwa kwalifikacji (czyli kod 95 w prawku), u Niemca otrzymujesz po zdaniu egzaminu na prawko i zrobieniu tych modułów,o których mówił kolega. Od września ub. r. kod 95 obowiązuje w każdym kraju Unii Europejskiej, tylko warunki jego otrzymania mogą się w poszczególnych krajach nieco różnić.


Post Wysłano: 23 gru 2012, 16:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Tu mace na temat KW w Niemczech.
http://www.fahrschule-moeckel.de/berufs ... /index.php
więc przyspieszona KW zawiera :
Szkolenie teoretyczne i praktyczne, materiały edukacyjne, w tym
teoretycznej egzaminu (IHK)
€ 2,797.20

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 22 lut 2015, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

trochę odgrzewany temat, ale może komuś się przyda...
dawno mnie tu nie było ... dużo się u mnie zmieniło ...

trochę dziwne rzeczy Panowie piszecie ... ciężko odnieść się konkretnie do każdej wypowiedzi bo prawie wszystko pomieszane, wiec zacznę od początku.
mój "kurs na przewóz rzeczy" zrobiony w Polsce w 2008 roku stracił ważność, więc Firma, w której pracuje w Monachium, wysłała mnie na szkolenie - odpowiednik naszego kursu na przewóz rzeczy. Szkolenie odbyłem w połowie lutego 2015 w MAN ProfiDrive w Ismaning pod Monachium.
http://www.truck.man.eu/de/de/services- ... ungen.html
dla tych którzy zrobili prawo jazdy CE przed 09.09.09 obowiązuje tzw stary system szkoleń - w Niemczech taki kurs nazywa sie "Berufskraftfahrerweiterbildung". składa się ono z tzw modułów (niem. Modul) trzeba pamiętać, że co pieć lat trzeba przejść szkolenie z 5-ciu modułów, jednak numery modułów nie są "z góry" określone, ale to poszczególne szkoły nadają swoje nazwy. np w MAN ProfiDrive Modul 1 to Kraftfahrzeugtechnik (Technika samochodowa), ale w innej szkole pod nazwa Modul 1 może być zupełnie co innego.
Czas trwania takiego szkolenia jest z góry ustalony - trwa 7 godzin dla każdego modułu. wystarczy wysłuchanie takiego szkolenia, nie ma egzaminu, koszt około 100 - 150 € za jeden moduł. Ja uczestniczyłem w modułach teoretycznych, ale są i praktyczne, możliwe, że kosztują drożej.

częste pytania do szkoleń:
http://www.truck.man.eu/de/de/services- ... /FAQs.html

po odbyciu takich szkoleń, trzeba nanieść w Prawie Jazdy numer "95" (tzw "Schlüsselzahl 95"), oczywiście wiąże się to z wymianą prawa jazdy. obok tego numeru "95" jest naniesiona również data do kiedy to szkolenie jest ważne.
BEZ tego klucza "95" w prawie jazdy, od chyba września 2014 nie można jeździć samochodem ciężarowym zawodowo.

jeżeli kogoś interesują nazwy konkretnych modułów, ceny, terminy w MAN to w wyszukiwarce MAN ProfiDrive należy wpisać "PD-LBkf". takim symbolem w MAN są określone moduły. (link, nie chce działać)

oczywiście, aby jeździć samochodem ciężarowym potrzebna jest jeszcze karta kierowcy. może być polska, jeżeli jest ważna...

w Niemczech możliwa jest jazda prywatna samochodem ciężarowym, ale tylko do 7,5 Tony. wtedy nie potrzeba mieć "Modułów". np wypożyczenie samochodu w celu przeprowadzki ...

jako ciekawostkę podam, że Niemczech jeżeli ktoś obecnie chce zacząć jeździć samochodem ciężarowym musi zrobić prawo jazdy oraz odbyć szkolenia wg nowych zasad - koszt około 10 000 € (tak mówili szkolący na kursie). wszystko po to, aby zarobić około 1400 - 1800 € netto miesięcznie. Strasznie trzeba więc kochać jazdę samochodem, aby na taką karierę się zdecydować.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: