Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2011, 10:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:03
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

Mam problem z retarderem w scanii 144, 460 KM. Gdy hamuję z górki , to do drugiego stopnia jest ok. ale przy przełączeniu na trzeci, wyrzuca na luz i trzeba od nowa wcisnąć bieg ( dźwignię przesunąć w pozycje luz i z powrotem) Jeżeli zrzuci się na połówkę to przy zadaniu siły hamowania, praktycznie od razu zrzuca bieg na luz. Odbywa się to bez żadnych zgrzytów, po prostu silnik schodzi na wolne obroty. Może ktoś doświadczył takiego dziwactwa, to proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 05 mar 2011, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 224
GG: 0
Samochód: Volvo

Powiedz czy tak się dzieje na wybranych biegach czy obojętnie na którym :?:
A gdy jedziesz np: gdy zjeżdżasz z górki to jak zdejmiesz nogę z gazu to nie wyskakuje żaden bieg :?:
Wg mnie to może być synchronizator tego biegu który wyskakuje ale to też powinien wyskakiwać nie tylko przy hamowaniu retarderem.


Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 0:49 przez speed291, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 mar 2011, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

niestety ja też stawiałbym na synchronizator któregoś biegu


Post Wysłano: 06 mar 2011, 9:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

A ja twierdzę, że to mechanizm od połówek się kończy. Przecież kolega napisał, że lewarek się nie rusza, poprostu cosik się rozłącza.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 06 mar 2011, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

A ja to miałem i twierdzę,że to mechanizm drążka na skrzyni biegów.Tam jest regulacja ,musisz to przeregulować.Podczas hamowania,kabina "idzie" do przodu,ciągnąc drążek i wyrzucając bieg.Mogę się mylić,ale na 90% to jest to.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 06 mar 2011, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 224
GG: 0
Samochód: Volvo

Gdyby było coś z drążkiem od skrzyni biegów to tym bardziej wyrzucało by bieg przy hamowaniu nogą ponieważ jest większa siła hamowania i kabina idzie bardziej do przodu.
Z tego co kolega pisał to wychodzi na to że dzieje się to tylko przy hamowaniu retarderem.


Post Wysłano: 07 mar 2011, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:03
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

Dzięki za podpowiedzi. Myślę, że to nie jest problem z dźwignią zmiany biegów, ponieważ jak pisałem bieg nie wyskakuje, raczej objaw jest tego typu, jakby rozłączała się "przebitka" dużej i małej skrzyni. Po prostu wtedy muszę wyjąć bieg w pozycję luz i z powrotem. W pozycji luz zawór w skrzyni nabija siłownik i biegi wracają. Myślę, że byłoby dobrze się zastanowić, co trzyma małą i dużą skrzynię, czy zatrzaski jak na poszczególnych biegach, czy siłownik, czy w jedną stronę jakaś sprężyna, a w drugą sam siłownik? Może ktoś ma schemat skrzyni, to być może byłoby łatwiej.


Post Wysłano: 07 mar 2011, 10:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

zmiana zakresów skrzyni odbywa się poprzez przekładnie planetarną, która jest umiejscowiona na końcu wału głównego, sterowana jest dwoma siłownikami pneumatycznymi i jednym zaworem elektromagnetycznym, w jedną i w drugą stronę zawór napędza powietrze


Post Wysłano: 07 mar 2011, 11:06

Cytuj:
zmiana zakresów skrzyni odbywa się poprzez przekładnie planetarną, która jest umiejscowiona na końcu wału głównego, sterowana jest dwoma siłownikami pneumatycznymi i jednym zaworem elektromagnetycznym, w jedną i w drugą stronę zawór napędza powietrze
Koniec wału miałeś oczywiście na myśli wyjście ze skrzyni biegów. Natomiast co do zaworu, to jeśli padnie to skrzynia przeważnie (o ile nie zawsze) pracuje tylko w zakresie "górnym" 4-5-6.


Post Wysłano: 08 cze 2011, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:03
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

Dzięki za podpowiedzi, długo trwało, ale sprawa się rozwiązała.
Podjechane były kamienie na przesuwce duża-mała skrzynia i zatrzaski kulkowe nie dochodziły do swojej pozycji i nie mogły zaskoczyć, a w związku z tym nie trzymały.


Post Wysłano: 08 cze 2011, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Cytuj:
Koniec wału miałeś oczywiście na myśli wyjście ze skrzyni biegów.
tak tak oczywiście chodziło tutaj o główny wał skrzyni biegów(choinkę):)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: