Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 wrz 2010, 8:45

Cytuj:
napisz art 12/561/2006/WE data i czytelny podpis oraz napisz dlaczego tą pauzę przerwałeś, jeżeli to było faktycznie tylko kilka metrów to napisz, że na parking przyjechał gabaryt i musiałeś zrobić miejsce, dlatego ruszyłeś pojazd
Do tego trzeba dopisać numer prawa jazdy i wszystko będzie ok, ale znowu dochodzi sprawa na jakiego kontrolującego trafimy: jeden to zrozumie, natomiast drugi powie, że odpoczynek, to odpoczynek i nie wolno przestawić auta nawet o jeden metr. Oczywiste jest, że specjalnie się człowiek nie zmęczy przestawiając auto o kawałek i nie wpłynie to na jego późniejszą pracę, ale przepisy to przepisy...


Post Wysłano: 14 lis 2010, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2010, 22:09
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Obra (Wlkp.) / Oslo

Heyo!!!
Mam pytanko. Jeżdżę ciężarówką w dystrybucji. Co za tym idzie często staję i ruszam. Gdy stanę i wyłączę zapłon, tachograf automatycznie przestawia się na pauzę (łóżko). Najpierw łóżko miga ok. 5 razy i później zapala się na stałe. Jak ustawić żeby po wyłączeniu zapłony paliła się praca (młotki)? Dodam, że próbowałem włączać ręcznie pracę przed ruszeniem. Z góry dziękuję za odp. Szerokości


Post Wysłano: 19 lis 2010, 14:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2010, 22:09
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Obra (Wlkp.) / Oslo

Cytuj:
Heyo!!!
Mam pytanko. Jeżdżę ciężarówką w dystrybucji. Co za tym idzie często staję i ruszam. Gdy stanę i wyłączę zapłon, tachograf automatycznie przestawia się na pauzę (łóżko). Najpierw łóżko miga ok. 5 razy i później zapala się na stałe. Jak ustawić żeby po wyłączeniu zapłony paliła się praca (młotki)? Dodam, że próbowałem włączać ręcznie pracę przed ruszeniem. Z góry dziękuję za odp. Szerokości

Temat rozwiązany. Okazuje się, że nie można tego ustawić samemu. Trzeba jechać do serwisu.


Post Wysłano: 19 lis 2010, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

To zależy od tachografu. Jedne się przełączają na łużko, a inne nie. Przynajmniej tak zauważyliśmy na 2 różnych samochodach.


Post Wysłano: 20 lis 2010, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2010, 22:09
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Obra (Wlkp.) / Oslo

Cytuj:
To zależy od tachografu. Jedne się przełączają na łużko, a inne nie. Przynajmniej tak zauważyliśmy na 2 różnych samochodach.

Z tego co koleś na serwisie mi mówił, to zależy nie tyle od tachografu, tylko od tego jak na legalizacji serwisant go ustawi. Czy ma włączać się automatycznie na pauzę, czy ma zostać na takiej funkcji ja przed wyłączeniem zapłonu.


Post Wysłano: 09 sty 2011, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 882
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Mam pytanie koledzy, jeżdżę autem z cyfrowym tachografem ale po zmianie czasu na zimowy nie przestawiłem zegara na tachografie bo nie wiem jak to zrobić, będzie mi ktoś w stanie to wytłumaczyć?i jeszcze jedno, czy istnieje możliwość zmiany daty w tachografie cyfrowy?

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 09 sty 2011, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Posty: 65
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
Lokalizacja: Bielsko Biała

Zmienić możesz tylko czas lokalny,ale teraz nie pamiętam kolejności,gdzie trzeba wejść.
Na pewno masz w opcjach,tylko trochę poszukaj i się nie bój,że coś zepsujesz.Czas UTC można przestawiać o minutę i to jak pamiętam tylko minutę na dobę.
Jeżeli Ci się rozchodzi o przemieszczenie w czasie,tak jak to się robi przy tarczkach,to muszę Cię zmartwić,nie można zmienić daty.
Kasper w tachografach starszych,po wyłączeniu zapłonu ustawione są młoteczki,a w nowszej generacji automatycznie przechodzi na łóżeczko. Można jednak ręcznie przestawić za każdym razem na młoteczki. No chyba,że się wybierzesz do serwisu,to być może można to ustawić na stałe.


Post Wysłano: 09 sty 2011, 23:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 882
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Dzięki za odpowiedź, będę musiał się pobawić, muszę jeszcze obgadać to z Irlandczykiem który u nas jeździ, on też ma auto z cyfrowym tachografem to może coś mi doradzi, bo druga sprawa taka że ja mam Irlandzką kartę, czyli obsługa po angielsku, problemów z tym językiem nie mam ale jeszcze się dobrze temu tacho nie przyjrzałem.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 29 sty 2011, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 882
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Przepraszam za post pod postem, znalazłem jak zmienić czas, ale można tylko przestawić zegar co pół godziny plus minutę wstecz lub wprzód na dobę tak jak pisał kolega powyżej.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 08 mar 2011, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2010, 17:29
Posty: 18
GG: 0

A ja mam pytanie takie z tym cyfrowym jade w korku 4,30h i a i nie mam jak zjechać na przerwe 45 minutową i co dalej bo na TACHO analogowym wystarczy tarczke wyciągnąc i opisac i po sprawiem a jak wyglada sytułacja z cyfrowym

_________________
Kat.B -2005
Kat.C -2007
Kat.CE -2011
P.RZ -2010
ADR 2011


Post Wysłano: 08 mar 2011, 11:15

Cytuj:
A ja mam pytanie takie z tym cyfrowym jade w korku 4,30h i a i nie mam jak zjechać na przerwe 45 minutową i co dalej bo na TACHO analogowym wystarczy tarczke wyciągnąc i opisac i po sprawiem a jak wyglada sytułacja z cyfrowym
Robisz wydruk i opisujesz.


Post Wysłano: 08 mar 2011, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2010, 17:29
Posty: 18
GG: 0

tylko czekasz ok. 5 min na wdruk i wtedy opisujeszcz ze korek i itp. date i godzine .Dzięki za pomoc człowiek całe życie się uczy

_________________
Kat.B -2005
Kat.C -2007
Kat.CE -2011
P.RZ -2010
ADR 2011


Post Wysłano: 08 mar 2011, 12:34

Na wydruku należy również wpisać swoje imię i nazwisko oraz numer prawa jazdy.


Post Wysłano: 09 mar 2011, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Na wydruku należy również wpisać swoje imię i nazwisko oraz numer prawa jazdy.


Na tarczce też? Zawsze się tylko podpisywałem, ale jak trzeba to dopiszę numer prawka.


Post Wysłano: 11 mar 2011, 9:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 gru 2010, 12:06
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Ja na tarczce nigdy nie wpisywałem i VOSA nie robiła o to problemów


Post Wysłano: 18 lis 2011, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Witam jakoś nie znalazłem tego a może nie uważnie czytałem:)
Są jakieś dodatkowe czynności związane z pierwszym włożeniem karty do tachografu przez kierowcę?? czy wkładam i mogę jechać??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 18 lis 2011, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Musisz zalogować kartę.Bo jeśli zrobisz to nieodpowiednio to możesz narazić się na koszty...
Jaki masz tachograf:VDO Siemensa czy Stoneridge?

W te wakacje na parkingu na A2 podchodzi do mnie jakiś dziadek i pyta czy się znam na cyfrowym tacho bo u niego jakaś lampka się świeci...
Okazało się że włożył kartę do drugiego slotu i wio w trasę :lol:

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 18 lis 2011, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

raczej będzie Siemens jeszcze nie wiem dokładnie bo samochód ma przyjść a nie miałem nigdy styczności z cyfrowym...Jest gdzieś w necie opisane jak to zrobić?? czy jest jakaś różnica kto włoży kartę pierwszy czy kierowca czy firma??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 18 lis 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Nie ma różnicy.Podstawa to prawidłowe zalogowanie karty.A kartę pewnie będziesz wyjmować do zczytania,albo po powrocie z urlopu.Chyba że autem będziesz śmigać tylko Ty.

Logowanie do Siemensa:
1)Wsuwasz kartę do tacho-slot 1
2)wyskakuje welcome i podaje datę i godzinę zgodną z czasem UTC,imię i nazwisko właściciela karty
3)następnie wyskoczy data i godzina ostatniego wyjęcia karty z (dowolnego)tachografu cyfrowego
4)dalej pyta:WPIS MANUALNY? i sugeruje odpowiedż:TAK.Wklepujesz OK.
5)następnie wyskakuje:KONIEC ZMIANY? i znów sugeruje odpowiedż:NIE.Wklepujesz OK.
6)Teraz najważniejsze:tachograf podaje dwie daty oraz godziny:
-datę i godzinę ostatniego wyjęcia karty kierowcy
oraz
-(pulsującą) datę i godzinę ostatniego wyjęcia karty kierowcy,którą MUSISZ zmienić na aktualną-wciskasz przycisk strzałki(do góry) i wciskasz OK.
7)Potem przyciskiem z numerem strzałki wybierasz symbol łóżka i OK.
8)Wyskoczy Ci AKCEPTACJA?Klepiesz OK.
I to tyle karta zalogowana a okres między ostatnim wyjęciem karty z tachografu,a ponownym wsunięciem zaliczony jest jako odpoczynek.

Warto żebyś pamiętał o urlopówce na drogę nawet jeśli karty nie wyjmowałeś z tacho podczas dłuższego pobytu w domu.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 19 lis 2011, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
(...)
Logowanie do Siemensa:
(...)
4)dalej pyta:WPIS MANUALNY? i sugeruje odpowiedż:TAK.Wklepujesz OK.
5)następnie wyskakuje:KONIEC ZMIANY? i znów sugeruje odpowiedż:NIE.Wklepujesz OK.
6)Teraz najważniejsze:tachograf podaje dwie daty oraz godziny:
-datę i godzinę ostatniego wyjęcia karty kierowcy
oraz
-(pulsującą) datę i godzinę ostatniego wyjęcia karty kierowcy,którą MUSISZ zmienić na aktualną-wciskasz przycisk strzałki(do góry) i wciskasz OK.(...)
Tachograf Siemensa umożliwia wykonanie w/w operacji tylko dla dzisiejszej i wczorajszej doby. Warto o tym pamiętać.
Cytuj:
Warto żebyś pamiętał o urlopówce na drogę nawet jeśli karty nie wyjmowałeś z tacho podczas dłuższego pobytu w domu.
A ta rewelacja to skąd?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: