Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 gru 2011, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2008, 10:43
Posty: 54
GG: 3512373
Samochód: Scania R500 V8

witam.
Śmigam sobie MANem TGX. Jest to 3 osiowy ciągnik siodłowy. Potrzebuję informacji gdzie i jak mogę podnieść właśnie 3 oś...
Jest przycisk do tego w kabinie ale on działa tylko wtedy jeśli jest mniej niż około 8 ton na siodle...natomiast powyżej oś automatycznie opada. Dlatego stąd moje pytanie.

Czy jest być może jakiś bezpiecznik który obsługuje tą oś lub co zrobić by ona nie opadała.
Ponieważ teraz w zimie gdy spadnie śnieg lub pojawi się lód na drogach, na placach załadowców lub rozładowców, parkinach pojawi się lód jeśli będę załadowany można praktycznie zapomnieć o ostrych skrętach.


Dla niewtajemniczonych ta oś jest "sztywna"(tzn nie skręca z ruchem kierownicy) i idzie pomiędzy kołem zewnętrznym a wewnętrznym "bliźniaczek" co jest ogromnym minusem tego auta

_________________
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie

PRECZ Z KOMUNĄ!!


Post Wysłano: 11 gru 2011, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie będę się czepiał ale jak to jest możliwe?
""idzie pomiędzy kołem zewnętrznym a wewnętrznym "bliźniaczek" "" :shock:

te osie się nie podnoszą 'ręcznie" tylko automatycznie po przekroczeniu określonych wartości.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 gru 2011, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Przebadaj dobrze klawisze na desce rozdzielczej, od dawna stosowane jest dociążanie osi napędowej w konfiguracjach 6x2 i właśnie to by spełniło twoje oczekiwania.


Post Wysłano: 12 gru 2011, 11:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Dociazenie osi tzw "moving off aid" jest chyba opcjonalny , jak go masz to na kokpicie bedziesz mial drugi przycisk ,podobnego oznaczenia jak podnoszenie osi .Jak go nie masz to lipa .
Mozesz zamowic dorobienie takiej funkcji , zamontowanie dodatkowego przycisku troche przewodu i programowanie systemu lecz zalozylismy wiele systemow "moving off aid" wlasnego projektu .
Potrzeba troche komponentow ( zawory pneumatyczne 2/3 na poduszki x2, zawor pneumat zasilajacy , troche przewodow , rurkek zlaczek ) ,lecz cena.... skoro zakladamy to musi byc to tansze niz programowanie oryginalne i masz nad tym pelna kontrole ( oryginal wylaczy Ci system "moving off" po jakiejs chwili lub przekroczeniu odpowiedniej predkosci).


Post Wysłano: 12 gru 2011, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W serii F były 2 przełączniki jeden do chwilowego odciążania a drugi do podniesienia na stałe :wink:
Czyżby w nowych autach aż tak oszczędzali nie dając odciążania osi :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 gru 2011, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Szczegolow na temat konfiguracji pojazdow MAN nie znam , lecz patrzac ogolnie Niemcy kazda blachostke uwazaja jako opcjonalne wyposazenie i kaza sobie za to slono placic .
Np. podswietlenie popielniczek... taka opcje trzeba zaznaczyc a jak nie to i tak montuja te same podswietlane popielniczki tylko odlaczone , wystarczy tylko podpiac w przewody :).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: