Cytuj:
Cytuj:
A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.
Szczerze wątpię żeby DMC wzrosło. Wiązało by się to z dłuższymi zestawami które kiepsko by się sprawowały na naszych drogach i "rondkach". Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa na polskich drogach z takimi kolosami. Moim zdaniem nasz piękny kraj nie jest przystosowany ani do 60T DMC ani do zestawów 25,25m. Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?
Pytanie, kogo to obchodzi, że my jesteśmy nie przystosowani do takich aut ? Póki co jesteśmy w uni i jeżeli w innych krajach europejskich zaczną takie zestawy wypierać standardowe jak narazie 40 ton to u nas też to się stanie. To nie my wyznaczamy normy jakie są w uni tylko państwa które są lepiej rozwinięte a my mamy za nimi gonić bo na tym wspólnota polega. Jest sporo przykładów gdzie unia coś narzuciła a Polska chociaż nieprzygotowana musiała normy przyjąć.
Co do mocy, to nie moc ma być wyznacznikiem dmc ale pomyśl logicznie, jak długo będziemy tkwić w takim punkcie jak teraz ? 20 lat temu ciężarówki miały często niewystarczającą moc w stosunku do swojego dmc. W tej chwili moc przeciętnej ciężarówki przekracza potrzeby zestawu dmc 40t. Gdyby nie palanowano powiększania masy całkowitej to przemysł motoryzacyjny ciężarówek mógłby się zatrzymać w miejscu. Bo po co wymyślać i ładować pieniądze w konstruowanie coraz mocniejszycg silników spełniającycg coraz wyższe normy euro skoro nie miałoby to konretnego zastosowania w przyszłości.
Coraz większą wagę przykłada się do ochrony środowiska i ekonomiczności transportu. Wprowadzenie zestawów o większej ładowności pozwoli zredukować ilość ciężarówek, przynajmniej na jakiś czas. Potem znowu coś się rozwinie i znów wymyślą coś większego i bardziej ładownego. Rynek ma coraz większe potrzeby. Infrastruktura państw zachodu jest w stanie jeszcze wiele udźwignąć a my się będziemy musieli dostosować mimo iż będzie to dla nas uciążliwe. W dzisiejszym świecie jeśli coś się nie rozwija to się cofa. Żyj lokalnie, myśl globalnie.