Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Od niedawna mam doczynienia z tacho cyfrowym w związku z tym mam kilka pytań.
Jak to jest dokładnie z rozpoczęciem i zakończeniem dnia ?
Czy jest błędem jeżeli nie zakończę dnia a po 9,11,24 godz. pauzy rozpocznę dzień ?
Czy można wykręcić pauze zakończyć dzień i od razu rozpocząc nowy ?
Co w sytuacji kiedy po 15 godz. pracy zakończę dzień a kartę wyjmę np. po 16 godz. chociaż już od godz. auto stoi na placu ?

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Czy jest błędem jeżeli nie zakończę dnia a po 9,11,24 godz. pauzy rozpocznę dzień
Jeden z kolegów nigdy nie rozpoczynał i nie kończył dnia, mnie się raz zapomniało i w tym samym dniu za to dostałem mandat :]
Cytuj:
Czy można wykręcić pauze zakończyć dzień i od razu rozpocząc nowy ?
dzień pracy rozpoczyna się przed ruszeniem auta a kończy po zakończeniu jazdy, po zakończeniu pauzy znowu rozpoczynaswz nowy dzień, nie ma tu znaczenia czy puza trwała 9, 11 czy 15h.
Cytuj:
Co w sytuacji kiedy po 15 godz. pracy zakończę dzień a kartę wyjmę np. po 16 godz. chociaż już od godz. auto stoi na placu
w sumie nic
Cytuj:
Jak to jest dokładnie z rozpoczęciem i zakończeniem dnia ?
wkładasz kartę i się logujesz, ja wybierałem zawsze wpis automatyczny, czyli wybierasz kraj rozpoczęcia i tyle, kończysz wybierając kraj zakończenia, nie wyciągasz karty


Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

Dzięki bardzo za informacje.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

A ja zawsze robię wpis manualny dokumentując tym samym okres, w którym karty nie było w tachografie. Nie zostawiam "dziur", bo potem czepiają się tego przy kontroli. Generalnie ruszam rano, wpisuję kraj rozpoczęcia, wieczorem jak staję zakończenia itd.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Czy kończenie i rozpoczynanie dnia jest tez konieczne jak jeżdżę wokół komina? Bo podobno nie, wystarczy jak włączę pauzę i nie muszę wpisywać państwa.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Bo podobno
wymysł parkingowych wykładowców


Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1363
Lokalizacja: BIA

W D przy zjeździe z góry 2x zapalił się komunikat "przekroczenie prędkości", mam w związku z tym pytanie. Czy i jakiej wysokości jest za to mandat ? Jechałem max 95 km /h. wiem że trochę za dużo :) Dlaczego, czasami można puścić zestaw do 96 - 97 i taki komunikat się nie pojawia ?

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

zależy na jaką władze trafisz i jak bedziesz z nimi rozmawiał - mi odpuścili 11 razy 100km/h za 25e wiec taniej niż w PL :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Cytuj:
A ja zawsze robię wpis manualny dokumentując tym samym okres, w którym karty nie było w tachografie. Nie zostawiam "dziur", bo potem czepiają się tego przy kontroli. Generalnie ruszam rano, wpisuję kraj rozpoczęcia, wieczorem jak staję zakończenia itd.
A co jeśli co drugi dzień jadę innym autem? Wtedy dziury zostają siłą rzeczy. Rozpoznają to jakoś że zmieniłem auto na inne ?

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

U mnie większość kolegów w ogóle nie rozpoczyna i nie zakańcza dnia. Ja osobiście zawsze zakańczam, jeżeli chodzi o rozpoczęcie nie robię tego. Logiczne, że jeżeli kończę np w UK to i w UK zacznę..Chyba żebym wyciągnął kartę na czas pauzy wtedy musiałbym rozpocząć dzień i to wpisać. Miałem wiele kontroli i nigdy nie było konsekwencji finansowych.

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Nie zawsze rozpoczyna się jazdę tam gdzie się ja zakończyło dla kontrolujacego nie musi to być takie oczywiste, bo w niektórych firmach kierowcy często zmieniają auta, np na przerzutach auta nie zjezdzają do bazy, tylko dojezdzają do nich kierowcy, dlatego, dla świetego spokoju lepiej zawsze robić rozpoczęcie i zakończenie.
W przypadku zmiany auta, logujac sie robimy wpis manualny. Zawsze musimy udokumentowac to co robiliśmy gdy karty nie było w pojezdzie, chyba, ze mamy urlopówkę wtedy nie musimy robić wpisu.

W przypadku przekroczenia prędkości tacho dokumentuje wykroczenie dopiero po minucie, dlatego mamy 59 sek na rozpędzenie i wyhamowanie auta . Ja jadąc po górach często to wykorzystuję, choć czasami nie zdązę :mrgreen:

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
W przypadku przekroczenia prędkości tacho dokumentuje wykroczenie dopiero po minucie, dlatego mamy 59 sek na rozpędzenie i wyhamowanie auta . Ja jadąc po górach często to wykorzystuję, choć czasami nie zdązę :mrgreen:
a przez 59sek to nie rejestruje??? :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2012, 18:29
Posty: 19

Cytuj:
Cytuj:
A ja zawsze robię wpis manualny dokumentując tym samym okres, w którym karty nie było w tachografie. Nie zostawiam "dziur", bo potem czepiają się tego przy kontroli. Generalnie ruszam rano, wpisuję kraj rozpoczęcia, wieczorem jak staję zakończenia itd.
A co jeśli co drugi dzień jadę innym autem? Wtedy dziury zostają siłą rzeczy. Rozpoznają to jakoś że zmieniłem auto na inne ?
w tacho masz za kodowane info auta,nr rejstracyjny i etc.A na karcie sie liczy żeby rozpocząć dniówke ,pilnować czasu pracy ,pauzy i za konczenia dniówki i wszystko.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Cytuj:
Cytuj:
W przypadku przekroczenia prędkości tacho dokumentuje wykroczenie dopiero po minucie, dlatego mamy 59 sek na rozpędzenie i wyhamowanie auta . Ja jadąc po górach często to wykorzystuję, choć czasami nie zdązę :mrgreen:
a przez 59sek to nie rejestruje??? :lol:
Owszem rejestruje ale dokumentuje dopiero po 1 min.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
W przypadku przekroczenia prędkości tacho dokumentuje wykroczenie dopiero po minucie, dlatego mamy 59 sek na rozpędzenie i wyhamowanie auta . Ja jadąc po górach często to wykorzystuję, choć czasami nie zdązę :mrgreen:
a przez 59sek to nie rejestruje??? :lol:
Owszem rejestruje ale dokumentuje dopiero po 1 min.
w postaci komunikatu po 1min a przy wpięciu podczas kontroli każde jedno przeciągnięcie ponad 90 mają jak na dłoni :?

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2010, 19:32
Posty: 37
GG: 0

Kolejna sytuacja 2 kierowców jedno auto.

Wsiada do auta wkładam karte, rozpoczynam dzień bez jakiś wpisów manualnych.
Robię robote przykładowo 9godzin.
Staję na bazię wciskam pauzę (łóżko) zakańczam dzień wyciągam kartę i za 10 minut kolega wsiada i jedzie tym autem.

Czy na koniec musze robić jakieś wpisy manualne? Czy jak będe wsiadał następnego dnia to mogę normalnie ropocząć dzień bez żadnychb wpisów manualnych ?

Szczerze kolega jeździ podobnym systemem i podczas kontroli ITD insprektor zapytał się tylko czy ktoś jeszcze inny jeździ tym samochodem i luz

A inni piszą tutaj coś o jakiś wpisach....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Musisz robić wpisy manualne bo będziesz miał dziury w tym czasie kiedy karty nie było w tacho, a dziur mieć nie możesz. Robisz wpis manualny po włożeniu swojej karty i zaznaczasz odpowiednią czynność (odpoczynek, inna praca, dyspozycja).

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Może głupie pytanie ale czy jest jakaś różnica pomiędzy wpis manualny a wpis automatyczny ?

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Weź sobie instrukcję od tachografu i poczytaj jak robi się wpis manualny.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Ja nie pytam o to jak się robi ale czy jest jakaś różnica między tymi wpisami.

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: