Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 maja 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam. Mam problem z syczacym silownikiem od recyrkulacji spalin w manie. Wyjalem go, rozebralem tyle ile sie da ale niestety silownik sam w sobie nie jest rozbieralny i oringow zadnych nei da sie tam wymienic, jest zaciskany po prostu;-/. Czy ktos moze napisac kiedy ten silownik jest wypychany bo rozumiem, ze to jest automatycznie. Czytalem o tej redukcji bialego dymu oraz szybszym nagrzewaniu silnika, prosze aby ktos napisal kilka zdanek jak to wyglada w manie jak w temacie. Silownik nie jest szczelny, syczy z niego, ogolnie jak podnosze kabine to jest wciagniety, kiedy on sie wyciaga i wowczas otwiera zawor czy zamyka? podam moze link na allegro zebyscie wiedzieli jak to wyglada i co mam na mysli....
EURO 3: http://allegro.pl/silownik-agr-euro-3-i1587641603.html
EURO 4: http://allegro.pl/silownik-agr-euro-4-i1587641664.html

Z tego co wiem to mam u siebie emisje spalin EURO 3, i rzeczywscie u mnie jest taki silownik jak na pierwszym obrazku...'
Myslalem, ze troche to tansze a na aukcji 400zl netto za uzywke, wiec jak zadzwonie ile kosztuje nowka to pewnie sie za glowe zlape;-)


Post Wysłano: 23 maja 2011, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

EURO 2 i 3 niema opcji redukcji białych spalin ta opcja była w EURO 1 specjalny klawisz zamykał klapkę w hamulcu górskim
Gdy siłownik jest wysunięty to EGR jest otwarty, siłownik powinien być schowany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 maja 2011, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Ok, czyli silownik wypycha sie, EGR sie otwiera i wowczas czesc spalin wpada do ssacego i dzieki temu zmmniejszy mi sie ilosc tlenkow azotu wydalanego przez samochod. Ale teraz najwazniejsze: kiedy to sie otwiera, kiedy silownik sie wysuwa? czy jesli np. zaslepie doplyw powietrza do silownika to wywali mi jakies bledy EDC? czy w ogole omijam sobie to i po prostu MAN nie przepala mi powtornie czesci spalin i wywala przez to wiecej tlenkow azotu do atmosfery i koniec, wszystko dziala normalnie poza tym?;-)


Post Wysłano: 28 lis 2012, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Nie chcialem nowego tematu zakladac, a nie znalazlem nigdzie dobrze wytlumaczonego tego tematu SCR i EGR;-/ Wyjasni mi ktos madry jak to jest rozwiazane? Czytalem gdzies ze EGR i SCR zostal wprowadzony dopiero na potrzeby EURO4 bo do EURO3 wlacznie wystarczaly jedynie zmiany konstrukcyjne silnika... EGR rozwijal MAN, IVECO oraz SCANIA a SCR - MERCEDES, VOLVO, DAF i IWECO chyba. Gdzies przeczytalem ze przy SCR potrzebny jest dodatek do paliwa ktory tankuje sie oddzielnie na CPNie, ale nigdy nie widzialem zeby wlasciciele tych drugich aut mieli dodatkowe baki na ten roztwor mocznika znany jak AdBlue!!! Wstyd sie kogos pytac czy tankuje cos oprocz oleju napedowego;-). Mam MANa FE 410A z 2001/02r czyli mam EURO3 i przeciez mam silownik EGR a z tego co wszyscy mi mowili to dopiero EURO4 wymuszalo to EGR i SCR;-/. Jak to jest z tym?


Post Wysłano: 28 lis 2012, 8:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Witam, zacznijmy od układu EGR.
EGR ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, dzięki wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się emisję tlenków azotu itd. W układzie dolotowym silnika, gdzie umieszczony jest zawór EGR w skutek doprowadzenia tam też układu odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika (odmy) powstaje mgiełka olejowa, a w następstwie nagar, który w niektórych przypadkach potrafi całkowicie zablokować zawór recyrkulacji spalin.
Podczas eksploatacji pojazdu z uszkodzonym/zablokowanym zaworem EGRu można zaobserwować utratę dawnej mocy silnika lub dymienie z układu wydechowego. Nie kiedy pomaga samo przeczyszczenie zaworu lub w większości mi znanych przypadków jego zaślepienie.
Myślę, iż trochę rozjaśniłem sprawę dotyczącą EGRu - nie jest to tłumaczenie godne eksperta więc mogły się do niego wkraść drobne błędy za co przepraszam.
Układu SCR nie znam dosyć dobrze - myślę, że są na tym forum osoby, które wiedzą znacznie więcej na ten temat ode mnie dlatego niech one Ci o nim napiszą.
Pozdrawiam ! :)


Post Wysłano: 28 lis 2012, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Układ egr ma za zadanie obniżyć temperaturę spalania bo wtedy nie powstają tlenki azotu .
Układ scr ma za zadanie wyeliminować powstałe tlenki .


Post Wysłano: 28 lis 2012, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Witam, zacznijmy od układu EGR...
Moze zle sie troche wyrazilem, wiem tyle ile jest napisane tutaj:
http://tichy.ch.uj.edu.pl/glos/gloslis.pdf

To chyba nie tak malo, ale interesuje mnie jak to jest z EURO3, czy to juz normalnie dzialajace EGR i SCR jest? Jezdze wywrotka MAN FE 410A z 2001r. z EURO3 i to juz takie pelne EGR jest u mnie dzialajace bo w artykule bylo napisane, ze dopiero od EURO4 (a wiec od 2006r.) niby musieli EGR wprowadzic i SCR bo juz zmiany konstrukcyjne nie wystarczaly zeby zmniejszyc ilosc weglowodorow, tlenkow a z drugiej strony sadzy. Czyli jak zobacze jakiegos Mercedesa powyzej 2000r to bedzie mial taki zbiornik dodatkowy na ten roztwor mocznika?;-).
Co sadzicie o tym atykule, moze jakos napisany niedokladnie albo zle go zrozumialem.


Post Wysłano: 28 lis 2012, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Ja tam nie wiem jak ty patrzysz ale wiele samochodow ma dodatkowy zbiornik na AdBlue. Many Scanie, Volvo, Daf praktycznie wszytko co jest Euro5 ma dodatkowy zbiornik na AdBlue


Post Wysłano: 30 lis 2012, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Ja tam nie wiem jak ty patrzysz ale wiele samochodow ma dodatkowy zbiornik na AdBlue. Many Scanie, Volvo, Daf praktycznie wszytko co jest Euro5 ma dodatkowy zbiornik na AdBlue
Rozumiem Cie kolego, ale sam napisales: EURO5, po prostu nie jezdze takimi nowinkami... od 2001r jest EURO3 a od 2006r niby EURO4 to przy takich starszych samochodach tez takie cos znajde? Bo widze takie wywrotki co jakis czas na zwirowniach i nie dopatrzylem sie zbiorniczkow...


Post Wysłano: 10 mar 2018, 1:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
EURO 2 i 3 niema opcji redukcji białych spalin ta opcja była w EURO 1 specjalny klawisz zamykał klapkę w hamulcu górskim
Gdy siłownik jest wysunięty to EGR jest otwarty, siłownik powinien być schowany
Denerwowało mnie już to sycenie na siłowniku EGR i dziś zaślepiłem dojście powietrza do niego. Siłownik jest w takiej pozycji jak na zdjęciu czyli jest cały czas schowany. Zawór EGR wówczas jest zamknięty, czyli spaliny nie wracają z powrotem do kolektora ssącego, prawda? Pytam żeby nie zniszczyć silnika... Jakość zdjęcia marna, ale to kiedyś robione, teraz w ogóle już wężyk z powietrzem nie dochodzi do siłownika, zaślepiłem go.

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 10 mar 2018, 7:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dobrze myślisz w tej pozycji Egr jest zamknięty
Nie wyświetla czasem żadnych błędów edc po zaslepieniu przewodu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2018, 0:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Dobrze myślisz w tej pozycji Egr jest zamknięty
Nie wyświetla czasem żadnych błędów edc po zaslepieniu przewodu
Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź, temat zamykam.


Post Wysłano: 09 kwie 2018, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Dobrze myślisz w tej pozycji Egr jest zamknięty
Nie wyświetla czasem żadnych błędów edc po zaslepieniu przewodu
Przechwaliłem, EDC zapala się i to często, szczególnie podczas zwiększania obrotów silnika na wyższych biegach, niekiedy pali się bardzo długo... Wcześniej nigdy tak nie było.
Sonda wykrywa niewłaściwy skład spalin, sterownik podaje powietrze na siłownik, ale mimo to zawór EGR się nie otwiera (bo zaślepiłem zasilanie) i skład spalin się nie zmienia, wykrywa to sonda i stąd błąd, prawda? Bo siłownik nie ma żadnego sprzężenia zwrotnego do sterownika i nie jest w stanie sterownik wykryć, że zawór się nie otwiera, że siłownik nie wchodzi w pracę, prawda?
Co zrobić najlepiej? Żarówkę od EDC wyjąć czy tysiąc złotych stracić i kupić nowy siłownik EGR?;-)


Post Wysłano: 10 kwie 2018, 7:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy silniku euro 3 nie ma żadnego czujnika czy sondy mierzacej zawartość spalin

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 kwie 2018, 8:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W niektórych silnikach jak jest czuły przepływomierz może widzieć niewłaściwe wartości jak się spaliny nie cofają egr-em w dolot.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: