Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 sty 2013, 11:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Koledzy czy moze ktos mi podpowiedziec do czego sluza przelaczniki na panelu w zalaczonych zdjeciach, podejrzewam ze to ssanie i regulacja predkosci, ale nie wiem jak tego uzywac i jak dziala. Czy jest ktos zorientowany w tym moze?
Obrazek
Pierwszy pochodzi ze starszego mana wywrotki, czy wlacza sie podczas mrozow i wtedy pompa podaje jakas dodatkowa dawke paliwa? To zalacza jakis pneumatyczny silowniczek chyba bo slychac takie syczenie podczas odlaczania, wciskam guzik przed odpaleniem auta a potem po jakims czasie wylaczam, nie wiem czy dobrze tego uzywam, wielkiej roznicy nie widze gdy uzywam/nie uzywam, ale obroty sie jednak roznia. Poza tym interesuje mnie jeszcze ten przycisk SET, ale to pewnie jakies dodatkowe i nieuzywane u mnie.



Obrazek
Jesli chodzi o drugie zdjecie to czytalem na forum ze to do regulacji ograniczenia predkosci w miescie czy jakos tak. Jak tego uzywac? Czy to jest jakos polaczone z tempomatem i ustawia sie poprzez tempomat? To panel z nowszej wywrotki FE 410A.


Post Wysłano: 10 sty 2013, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Pierwszy pochodzi ze starszego mana wywrotki, czy wlacza sie podczas mrozow i wtedy pompa podaje jakas dodatkowa dawke paliwa? To zalacza jakis pneumatyczny silowniczek chyba bo slychac takie syczenie podczas odlaczania, wciskam guzik przed odpaleniem auta a potem po jakims czasie wylaczam, nie wiem czy dobrze tego uzywam, wielkiej roznicy nie widze gdy uzywam/nie uzywam, ale obroty sie jednak roznia. Poza tym interesuje mnie jeszcze ten przycisk SET, ale to pewnie jakies dodatkowe i nieuzywane u mnie.
Na początek nie napisałeś jaki to model mana ale po klawiszach podejrzewam ze to na zwykłej pompie wtryskowej maks EURO1
To nie jest ssanie tylko redukcja białych spalin jeśli działa ten układ to przymyka mniej więcej do połowy klapkę od hamulca górskiego na rurze wydechowej przez to silnik szybciej sie dogrzewa i w teorii dopala nie spalone spaliny w kolektorze wylotowym
Klawisz SET działa podajże od prędkości 40 czy 50km /h w czasie jazdy naciskasz te klawisz powiecmy przy prędkości 60km/h i od tej pory masz ustawiony ogranicznik prędkości na 60 km/h aby to wyłączyć trzeba jeszcze raz nadusić klawisz SET
Cytuj:
Jesli chodzi o drugie zdjecie to czytalem na forum ze to do regulacji ograniczenia predkosci w miescie czy jakos tak. Jak tego uzywac? Czy to jest jakos polaczone z tempomatem i ustawia sie poprzez tempomat? To panel z nowszej wywrotki FE 410A.


Wciskasz ten klawisz teraz funkcja tempomatu jest przełączona na funkcje nastawnego ogranicznika prędkości
W tym momencie dźwignia od tempomatu ustawiasz sobie maksymalną prędkość, wyłączysz tą opcje tak samo jak wyłączasz tempomat i wracasz do prędkości zapamiętanej poprzez przycisk MEMORY

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 sty 2013, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Na początek nie napisałeś jaki to model mana ale po klawiszach podejrzewam ze to na zwykłej pompie wtryskowej maks EURO1
To nie jest ssanie tylko redukcja białych spalin jeśli działa ten układ to przymyka mniej więcej do połowy klapkę od hamulca górskiego na rurze wydechowej przez to silnik szybciej sie dogrzewa i w teorii dopala nie spalone spaliny w kolektorze wylotowym
Tak, zgadza sie, to MAN 18-232 EURO1 bo jakos '95r. Kiedy jest sugerowane uzycie tej redukcji bialych spalin? Ogolnie zamykanie wydechu nie jest za dobre dla silnika wg mnie wiec uzywa sie tego w ogole zeby szybciej zima nagrzac auto czy raczej nie jest zalecane?
Co do ograniczanie predkosci to musze to sam przetestowac bo za bardzo nie moge sobie teraz wyobrazic jak wlaczam ten guzik na panelu i ustawiam max predkosc (bo skad wiadomo czy to juz to czy jeszcze troche tempomatem dodam tej predkosci za chwile), chyba, ze po zakonczeinu ustawiania max predkosci zapamietuje to pod przyciskiem memory (przycisk memory moze przyjmowac 2 wartosci - jedna z normalnego uzytkowania tempomatu a druga po kliknieciu omawianego klawisza na pulpicie) albo klawisz na panelu zalaczm wtedy kiedy juz jade taka max predkoscia i chce ja zapamietac. Pewnie nie idzie zrozumiec co napisalem, ale w koncu moze cos sie ruszy z praca to potestuje:-)
Dziekuje za odpowiedz:-)


Post Wysłano: 13 sty 2013, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Redukcje białych spali używa się na zimnym silniku, co nie oznacza że musisz ją używać.
Od silników EURO2 z EDC klawisz redukcji białych spalin przyjął funkcje ogranicznika prędkości

Gdy włączysz klawiszem ogranicznik prędkości jedziesz z x prędkością powyżej 40 km/h popychasz dźwignię tempomatu do przodu i ogranicznik prędkości zapamiętuje obecną maksymalną prędkość. Teraz w czasie jazdy możesz dźwignią zmniejszać lub zwiększać prędkość analogicznie jak by był włączony tempomat. Oczywiście przy włączonym ograniczniku trzeba dalej dusić na pedał gazu i normalnie zmieniasz biegi

Fajny bajer, używam go jeżdżąc po niemieckich landach żeby ciągle nie patrzeć na prędkościomierz :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: