Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 wrz 2012, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Witam!
Jakie formalności muszę załatwic aby zatrudnić sie do pracy jako kierowca ?
Czy reflektują nasz Kurs Kwalifikacji, czy muszę robic w Niemczech badania lekarskie itp ?

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 01 wrz 2012, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Witam!
Jakie formalności muszę załatwic aby zatrudnić sie do pracy jako kierowca ?
Czy reflektują nasz Kurs Kwalifikacji, czy muszę robic w Niemczech badania lekarskie itp ?
Polskie dokumenty, tj. prawo jazdy, karta kierowcy są w pełni respektowane w Niemczech. Nie musisz robić tam badań lekarskich. Ja mam jeszcze starsze prawo jazdy bez wpisu o przebytym szkoleniu okresowym i nikt ode mnie nie wołał żadnych badań lekarskich, psychotestów. Ale przestrzegam odnośnie jazdy bez badań lekarskich czy psychologicznych, bo podczas wypadku z ofiarami możemy sobie narobić niemałych kłopotów. Jak ktoś ma nowe prawo jazdy z wpisanym szkoleniem to w ogóle nie ma problemu. W Niemczech generalnie trzeba mieć ukończone 21 lat żeby pracować jako kierowca. Odpowiednik naszej kwalifikacji wstępnej u nich nazywa się BKF-Ausbildung i jeżeli młody Niemiec to ukończy, tak samo jak u nas, może pracować jako kierowca nie mając ukończonych 21 lat. Nie wiem jak to się ma do pracowników zagranicznych.


Post Wysłano: 01 wrz 2012, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Pracując jako kierowca w Niemczech tez trzeba tam co 5 lat robić badania lekarskie i szkolenie okresowe ?

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 01 wrz 2012, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Pracując jako kierowca w Niemczech tez trzeba tam co 5 lat robić badania lekarskie i szkolenie okresowe ?
Niemcy prawo jazdy również mają terminowe - na 5 lat. Więc co 5 lat jest to samo co u nas.


Post Wysłano: 18 sty 2013, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Mam PJ kat C z wbitym kodem 95 i psychotestami. Ogólnie pełen zestaw, badania lekarskie, karta kierowcy itp.

Zakładając wyjazd do Niemiec, chcąc podjąć pracę jako kierowca kat B,C (mam skończone 20 lat, 21 rozpocząłem) muszę spełniać jakieś dodatkowe wymagania bądź zdobyć jakiś inny istotny papier ? Chodzi mi o legalne pełne zatrudnienie.

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Post Wysłano: 19 sty 2013, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Mam PJ kat C z wbitym kodem 95 i psychotestami. Ogólnie pełen zestaw, badania lekarskie, karta kierowcy itp.

Zakładając wyjazd do Niemiec, chcąc podjąć pracę jako kierowca kat B,C (mam skończone 20 lat, 21 rozpocząłem) muszę spełniać jakieś dodatkowe wymagania bądź zdobyć jakiś inny istotny papier ? Chodzi mi o legalne pełne zatrudnienie.
z tym pełnym zatrudnieniem to nie wiem co masz na myśli,ale raczej zapomnij,bo oni dla swoich tego dziś nie oferują :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 20 sty 2013, 1:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Mam od 25 lat rodzinę w Niemczech i w każdej sekundzie mogę tam wyjechać mając tam pokój za free i prace załatwioną (nie koniecznie w transporcie od razu) Trzyma mnie tu tylko edukacja, ale coraz bardziej poważnie się nad nią zastanawiam stąd moje pytanie. Chce informacji wyłącznie odnośnie uprawnień a nie podaży pracy.

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Post Wysłano: 20 sty 2013, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Mam od 25 lat rodzinę w Niemczech i w każdej sekundzie mogę tam wyjechać mając tam pokój za free i prace załatwioną (nie koniecznie w transporcie od razu) Trzyma mnie tu tylko edukacja, ale coraz bardziej poważnie się nad nią zastanawiam stąd moje pytanie. Chce informacji wyłącznie odnośnie uprawnień a nie podaży pracy.
masz małą przewagę,bo masz punkt zaczepienia na starcie :D ale bynajmniej w transporcie nie ma ekonomicznego uzasadnienia żeby szukać pracy w Niemczech (nawet niemieccy kierowcy pracują w innych krajach bo u nich tyle nie zarobią)a z drugiej strony mając na uwadze że zawsze będziesz tylko Auslanderem to pracować tam i żyć ze wszelkimi kosztami jak dla mnie to dziś żadne lepiej niż w Polsce

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 02 lut 2013, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2012, 12:26
Posty: 77
Samochód: Stralis 460
Lokalizacja: Bad Rothenfelde

Meldunek w celu wyrobienia karty podatkowej ( steuerkarte ) i ubezpieczenia ( versicherung ), opanowany ichniejszy język w stopniu komunikatywnym i możesz wertować ogłoszenia ;-)

_________________
A - 28.07.17r. B - 13.02.01r. C - 27.11.09r. CE -15.11.12r. T - 15.11.12r. KW - 15.11.2012r.


Post Wysłano: 02 lut 2013, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2012, 12:26
Posty: 77
Samochód: Stralis 460
Lokalizacja: Bad Rothenfelde

Cytuj:
Cytuj:
Mam PJ kat C z wbitym kodem 95 i psychotestami. Ogólnie pełen zestaw, badania lekarskie, karta kierowcy itp.

Zakładając wyjazd do Niemiec, chcąc podjąć pracę jako kierowca kat B,C (mam skończone 20 lat, 21 rozpocząłem) muszę spełniać jakieś dodatkowe wymagania bądź zdobyć jakiś inny istotny papier ? Chodzi mi o legalne pełne zatrudnienie.
z tym pełnym zatrudnieniem to nie wiem co masz na myśli,ale raczej zapomnij,bo oni dla swoich tego dziś nie oferują :lol:
czego nie oferują ? Pełnego zatrudnienia ??? to co - wszyscy na basis jeżdzą ? :lol:
Transport tu, to trzecia co do wielkości branża w niemczech. Ostatni raport TÜV Rheinland i w 64% firm spedycyjnych odczuwalny jest brak pracowników, w 53% przypadków sytuacja oceniana jest jako "zła" w 31% jako "raczej zła" - ogólnie brak jest na rynku 160 tys rąk - co przekłada się na około 80 tys kierowców.

_________________
A - 28.07.17r. B - 13.02.01r. C - 27.11.09r. CE -15.11.12r. T - 15.11.12r. KW - 15.11.2012r.


Post Wysłano: 02 lut 2013, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:

czego nie oferują ? Pełnego zatrudnienia ??? to co - wszyscy na basis jeżdzą ? :lol:
Transport tu, to trzecia co do wielkości branża w niemczech. Ostatni raport TÜV Rheinland i w 64% firm spedycyjnych odczuwalny jest brak pracowników, w 53% przypadków sytuacja oceniana jest jako "zła" w 31% jako "raczej zła" - ogólnie brak jest na rynku 160 tys rąk - co przekłada się na około 80 tys kierowców.
a jak myślisz dlaczego brakuje tylu kierowców??? dlaczego Niemiecki kierowca nawet ten mieszkający na terenie byłego DDR woli pracować u Holendra czy w Skandynawii niż u siebie??? bo tak bardzo nie lubi swojego kraju??? dla mnie odpowiedz jest bardzo prosta i robią to z takich samych powodów jak i Polacy uciekający z kraju za chlebem (osobiście szukałem pracy licząc na lepsze warunki niż w PL i max co znalazłem to 1,9te netto na BDFach po nocach,wiec dziękuje i pozostanę patriotą )

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 02 lut 2013, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2012, 12:26
Posty: 77
Samochód: Stralis 460
Lokalizacja: Bad Rothenfelde

Cytuj:

a jak myślisz dlaczego brakuje tylu kierowców??? dlaczego Niemiecki kierowca nawet ten mieszkający na terenie byłego DDR woli pracować u Holendra czy w Skandynawii niż u siebie??? bo tak bardzo nie lubi swojego kraju??? dla mnie odpowiedz jest bardzo prosta i robią to z takich samych powodów jak i Polacy uciekający z kraju za chlebem (osobiście szukałem pracy licząc na lepsze warunki niż w PL i max co znalazłem to 1,9te netto na BDFach po nocach,wiec dziękuje i pozostanę patriotą )
W kwestii zarobków zgadzam się z Tobą w 100%, takie stawki wynagrodzenia tu obowiązują.... z tym, że koszt miesięcznych opłat u mnie mieści się w granicach 600-700e ( najem, jedzonko, paliwo, telefony itd )

Jak wygląda to w tej chwili w polsce nie wiem... ale najemca za moje mieszkanie w 125tys mieście w PL przelewa mi 2460 zł ( czynsz, najem, net, tv ) , a gdzie do tego jedzenie, telefony, paliwo... ?

Jeśli chodzi o dużą liczbę ofert pracy u niemca.... to idąc tym tokiem można by przyjąć, że skoro w polsce jest ich duuuużo mniej to dlatego, że są świetne warunki pracy i zarobki... i polacy siedzą na dupie u siebie.

_________________
A - 28.07.17r. B - 13.02.01r. C - 27.11.09r. CE -15.11.12r. T - 15.11.12r. KW - 15.11.2012r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: