Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
No właśnie nabili na 9... :roll: Nie było mnie przy tym, ale moim zdaniem to na przód za dużo. Ale ponoć było "panie tyle ma być".
zostaw jak jest , zaraz spadnie temp i będzie OK. Poza tym lepiej 0,5 w górę niż w dół

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Cytuj:
No właśnie nabili na 9... :roll: Nie było mnie przy tym, ale moim zdaniem to na przód za dużo. Ale ponoć było "panie tyle ma być".
zostaw jak jest , zaraz spadnie temp i będzie OK. Poza tym lepiej 0,5 w górę niż w dół
Mozesz napisac jak zmienia sie cisnienie w oponie przy temp. w okolicach 0 lub ponizej? jakie cisnienie utrzymywac , nadal dobijac do 9?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
No właśnie nabili na 9... :roll: Nie było mnie przy tym, ale moim zdaniem to na przód za dużo. Ale ponoć było "panie tyle ma być".
zostaw jak jest , zaraz spadnie temp i będzie OK. Poza tym lepiej 0,5 w górę niż w dół
Mozesz napisac jak zmienia sie cisnienie w oponie przy temp. w okolicach 0 lub ponizej? jakie cisnienie utrzymywac , nadal dobijac do 9?
między +10 a -10 spadnie o około pół bara. Czym wieksza opona tym różnica mniejsza (mniejsza ilość powietrza = większa bezwładność). Utrzymuj 8,5 kontrolując na zimno co 2 miesiące. Mniejsze kółeczka trzeba sprawdzać częściej.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2010, 19:11
Posty: 40
GG: 1908754
Samochód: Mercedes-Benz Actros 1844

nie polecam aeolusa ;( . szajs jakich mało made in china i tyle . Odebrałem dafa na GOODYEARACH z przodu balon, i jak na razie jest dobrze. Na mercedesach mam continentale od nowosci , starsze modele tzn 2011r, ok ale już 2012 i 2013 nowy bieżnik szajs, robią się doły itd itp. W scani mam dunlopy na przodzie , tez g**** sie z nich zrobilo, powycinało je ;( . Naczepy mam na Goodyearach 4 lata chodzą bez zarzutu , zakładam również dunlop i bridge , i nie widze nic lepszego. Co do przodu to zawsze miałem pecha , wąskie goodyeary pękały , pirreli to samo, conti się tnie po bokach bridge też , michały teraz mi przyszły zobaczymy co będzie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
nie polecam aeolusa ;( . szajs jakich mało made in china i tyle . Odebrałem dafa na GOODYEARACH z przodu balon, i jak na razie jest dobrze. Na mercedesach mam continentale od nowosci , starsze modele tzn 2011r, ok ale już 2012 i 2013 nowy bieżnik szajs, robią się doły itd itp. W scani mam dunlopy na przodzie , tez g**** sie z nich zrobilo, powycinało je ;( . Naczepy mam na Goodyearach 4 lata chodzą bez zarzutu , zakładam również dunlop i bridge , i nie widze nic lepszego. Co do przodu to zawsze miałem pecha , wąskie goodyeary pękały , pirreli to samo, conti się tnie po bokach bridge też , michały teraz mi przyszły zobaczymy co będzie.
. Co do Pirellki to moim zdaniem nawet koło opon stać nie powinny.
a znasz odp na zarzuty co do opon ? Ja tam do Dunlopa nic nie mam , za te pieniądze troche o nie zadbać cisnieniem i rotacjami i dają rade. Co to znaczy doły w Contim nowym biezniku. Conti 2 generalnie usunął błędy z 1 i robią piekne przebiegi. opisz te doły, bo coś tu nie pasi :wink:
Co do przodów to nie Ty miałeś pecha ale nikt nie zadbał o "tansze" opony jakościowo. Na Michale powinno być OK (choć moim zdaniem się skiepściły i słaba relacja ceny do jakości, można dopłącić ale jak się odjeździ) , załóż nowość Kmax GoodYeara. Pierwsze założyliśmy 2 tyg temu , więc nic nie powiemy ale deklaracje mają szczytne ...no i rozsądne pieniądze. :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 157
Samochód: VOLVO

A miał ktoś na przodzie uniroyala fh100? Jak one się sprawują, czy może lepiej zainwestować w continentala lub goodyear?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
A miał ktoś na przodzie uniroyala fh100? Jak one się sprawują, czy może lepiej zainwestować w continentala lub goodyear?
FH100 to budżetowa opona Continentala. Jak nie ma pieniądza można ja założyć, szału nie zrobi ale też nie ma jej co zarzucać za te pieniądze. Conti czy GY to klasa wyżej. Wszystko zalezy od portfela, jak długo auto w firmie zostanie, jakie ładunki, jakie warunki pracy (po za drogą nie da rady) ?

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

chyba jeszcze nokiana nie było : Nokian NTR 72 może ktoś powiedzieć coś o tej oponie? dobrą cenę mi koleś zaproponował i teraz się zastanawiam czy ja się przesłyszałem czy on sie pi... :)

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
czy ja się przesłyszałem czy on sie pi... :)
nie przesłyszałeś się a poza tym poproś o europejską homologację na przód :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Jak opony mają wytrzymać odpowiedni przebieg to nie tylko ciśnienie, ale przede wszystkim zawieszenie - geometria, amortyzatory, gałki, zwrotnice.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Jak opony mają wytrzymać odpowiedni przebieg to nie tylko ciśnienie, ale przede wszystkim zawieszenie - geometria, amortyzatory, gałki, zwrotnice.
moim zdaniem jest to tak oczywiste dla większości kolegów tutaj , że jest zbędne o tym pisać. W innym przypadku mozna pisać o wycieraczkach szyb i światłach co pośrednio zapobiega poprzez dobrą widoczność częstszym niepotrzebnym hamowaniom i można miękko przejść, że oprócz zawieszenia także układ hamulcowy jak i cisnienia reakcji i odbić zaworów hamulcowych (wszystkie kołą równo). Wg mnie to tematy które są oczywistą oczywistością. :wink: a na przykład już nie jest tak oczywiste aby ktokolwiek co najmniej raz w roku sprawdzał osiowość osi naczepy a bardzo często nie ida one równolegle do siebie po asfalcie :wink: wystarczy kilka razy mocno przeładować, wykręcić na miejscu kółeczko czy dobrze przypieprzyć w przeszkodę :>

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Cytuj:
Jak opony mają wytrzymać odpowiedni przebieg to nie tylko ciśnienie, ale przede wszystkim zawieszenie - geometria, amortyzatory, gałki, zwrotnice.
moim zdaniem jest to tak oczywiste dla większości kolegów tutaj , że jest zbędne o tym pisać. W innym przypadku mozna pisać o wycieraczkach szyb i światłach co pośrednio zapobiega poprzez dobrą widoczność częstszym niepotrzebnym hamowaniom i można miękko przejść, że oprócz zawieszenia także układ hamulcowy jak i cisnienia reakcji i odbić zaworów hamulcowych (wszystkie kołą równo). Wg mnie to tematy które są oczywistą oczywistością. :wink: a na przykład już nie jest tak oczywiste aby ktokolwiek co najmniej raz w roku sprawdzał osiowość osi naczepy a bardzo często nie ida one równolegle do siebie po asfalcie :wink: wystarczy kilka razy mocno przeładować, wykręcić na miejscu kółeczko czy dobrze przypieprzyć w przeszkodę :>

Tja :) Czasem to co jest oczywiste dla jednych , inni nie pojmują ( nie chcą pojąć ).

Ile kierowców np. sprawdza ciśnienie w oponach i co jaki czas?

Tu jest ten problem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jak opony mają wytrzymać odpowiedni przebieg to nie tylko ciśnienie, ale przede wszystkim zawieszenie - geometria, amortyzatory, gałki, zwrotnice.
moim zdaniem jest to tak oczywiste dla większości kolegów tutaj , że jest zbędne o tym pisać. W innym przypadku mozna pisać o wycieraczkach szyb i światłach co pośrednio zapobiega poprzez dobrą widoczność częstszym niepotrzebnym hamowaniom i można miękko przejść, że oprócz zawieszenia także układ hamulcowy jak i cisnienia reakcji i odbić zaworów hamulcowych (wszystkie kołą równo). Wg mnie to tematy które są oczywistą oczywistością. :wink: a na przykład już nie jest tak oczywiste aby ktokolwiek co najmniej raz w roku sprawdzał osiowość osi naczepy a bardzo często nie ida one równolegle do siebie po asfalcie :wink: wystarczy kilka razy mocno przeładować, wykręcić na miejscu kółeczko czy dobrze przypieprzyć w przeszkodę :>

Tja :) Czasem to co jest oczywiste dla jednych , inni nie pojmują ( nie chcą pojąć ).

Ile kierowców np. sprawdza ciśnienie w oponach i co jaki czas?

Tu jest ten problem...
Hmmm widzisz....to nie są kierowcy, a kto chce być lepszy i prawdziwym kierowcą powinien różnić się od innych :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Często też ciężko przetłumaczyć szefowi, że trzeba zrobić zawieszenie, sprawdzić geometrię. O naczepie nie wspominam, większość prezesów traktuje je jak niezniszczalne pojazdy w których wymienia się raz na sto lat klocki :?

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dunlop SP 344 nowe maja chyba 15mm, po przejechaniu 170tkm zostalo 10 mm z lewej i 11 mm z prawej strony. Boki wycina jednak bardziej niz XFA2...
Chyba mozna polecic opone-cena/jakosc.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Dunlop SP 344 nowe maja chyba 15mm, po przejechaniu 170tkm zostalo 10 mm z lewej i 11 mm z prawej strony. Boki wycina jednak bardziej niz XFA2...
Chyba mozna polecic opone-cena/jakosc.
jaka rozmiarowka??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Dunlop SP 344 nowe maja chyba 15mm, po przejechaniu 170tkm zostalo 10 mm z lewej i 11 mm z prawej strony. Boki wycina jednak bardziej niz XFA2...
Chyba mozna polecic opone-cena/jakosc.
jaka rozmiarowka??
chyba pisze o szerokim przodzie, a nawet jak nie to Dunlop ma na prawdę dobrą relację ceny do jakości.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Pisze tak jak w temacie 385/65.
Jedynie co to szybciej sie zuzywa lewa strona od prawej, w drugim aucie byl Michal XFA2 tylko 55 i po 300tkm lewa miala 2 mm mniej od prawej przelozenie calych kol bez sciagania opon dalo efekt ze zrobily 455tkm...gdyby zamienil opony zeby antisplash'ami byly do srodka i zachowany kierunek byc moze zrobilyby wiecej poniewaz zewnatrz polecialy najwiecej.
Wiekszosc zycia opony zrobily na trasach PL-CZ czyli mozna powiedziec "regional".


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Pisze tak jak w temacie 385/65.
Jedynie co to szybciej sie zuzywa lewa strona od prawej, w drugim aucie byl Michal XFA2 tylko 55 i po 300tkm lewa miala 2 mm mniej od prawej przelozenie calych kol bez sciagania opon dalo efekt ze zrobily 455tkm...gdyby zamienil opony zeby antisplash'ami byly do srodka i zachowany kierunek byc moze zrobilyby wiecej poniewaz zewnatrz polecialy najwiecej.
Wiekszosc zycia opony zrobily na trasach PL-CZ czyli mozna powiedziec "regional".
XF AS nie jest kierunkowy , można je śmiało obracać. :wink: , generalnie za te pieniądze 455 przebiegu szału nie robi w szerokim przodzie, ostatnio ściągaliśmy Contiego HSR2 400tkm i po 6mm i w miarę równo zużyte a nowa ma 16 więc teoretycznie jeszcze stówkę by nakręciły (poszły na naczepę). Conti jednak swoje kosztuje a weź pod uwagę taki Dunlop to 60% Michała, niechby zrobił 25% (czyli 100tkm) mniej to gdzie pozostałe 35% a wytrzymałościowo niewiele gorszy. Przy czym jak mowa o pieniądzach można "odwrócić klepsydrę" bo zakup opon najlepszych to marginalny wydatek w stosunku do korzyści na paliwie przy oponach półki premium. Myślę, że każdy z kolegów liczyć potrafi 1-2 litry mniej na premium przy dobrych cisnieniach to na oko rocznie 20-30 tyś zł zysku więc te 500zł na oponie nie ma o czym mówić. Tutaj pisze o tym więcej http://pneumaster.pl/index.php/metodyka

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

A co możecie powiedzieć o uniroyalu FH 100 ?

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: