Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2014, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2014, 19:09
Posty: 5
Samochód: kerax

Witam, mam problem z ogrzewaniem a wiec opisze po kolei co sie dzialo. Zaczelo sie od tego ze cieple powietrze w kabinie mialem tylko i wylacznie po przekreceniu galki temp na maksa, gdy lekko skrecilem ogrzewanie bylo zimne w kabinie. Wiec, czysczenie ukladu, wymiana zaworu nagrzewnicy i nic! po poskladaniu okazalo sie ze w ogole juz nie ma cieplego powietrza nawet po przekreceniu na maksa w kabinie. zrzucam waz wychodzacy z nagrzewnicy zeby odpowietrzyc i nic zero do nagrzewnicy nie dochodzi w ogole plyn, dopiero po testach gdy trzymam non stop 1.5k rpm poleci przez nagrzewnice ale zaraz przestaje. I sprawdzona pompa wody-ok, termostat ok, przewody szczelne i nic. po rozmowe z serwisem powiedzieli ze padl sterowanie ze to zrobia ale oczywiscie nie zdradza o co chodzi. dogrzebalem sie do przewodow pod kabina gdzie bezposrednio z silnika idzie na nagrzewnice jest tam cos polaczone wtyczka czy to o to chodzi? Wie ktos jak to ugryźć? Zamieszczam zdj pogladowe zaznaczlem o co mi chodzi. Pozdrawiam Daniel
Obrazek


Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 21:12 przez Anonymous, łącznie zmieniany 3 razy.
Zmieniona nazwa tematu. Temat przeniesiony do właściwego działu. Proszę zwracać uwagę na ortografię, literówki


Post Wysłano: 05 sty 2014, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Odpowiedzią na tą usterkę jest źle założony pasek na pompie wody.
Miałem ten sam przypadek w aucie sprowadzonym z niemiec (Premium 450DXI) gdzie to auto normalnie jeździło, nie grzało się, ale brak był ogrzewania i ciśnienia w wężach. Po przełożeniu paska wszystko wróciło do normy. :wink:

U Ciebie widzę dokładnie ten sam przypadek, też myślałem że jest coś nie tak z pompą wody, do czasu gdy zasięgnąłem porady u kolegi który pracuje na serwisie w Reno. Podobno dość dużo mechaników popełnia ten błąd.


Post Wysłano: 05 sty 2014, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2014, 19:09
Posty: 5
Samochód: kerax

tak tyle ze ja uzytkuje go od 4 lat i w tym czasie paski nie byly ruszane a grzalo ok. A teraz jest problem


Post Wysłano: 05 sty 2014, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

W aucie które sprowadziłem również grzało, ale miałem porównanie z drugą podobną Premiumką i wiedziałem że coś jest nie tak. Aż do czasu gdy nie musiałem spuścić płyn z układu w celu naprawy chłodnicy. Po uzupełnieniu ogrzewanie przestało całkowicie działać. Teraz z nadmuchu leci bardzo gorące powietrze.

Najprościej możesz to sprawdzić unosząc kabinę, pasek po pompie wody ma ślizgać się tą płaską stroną a nie tą z rowkami. :wink:


Post Wysłano: 06 sty 2014, 10:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Z tym paskiem to prawda.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 sty 2014, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2014, 19:09
Posty: 5
Samochód: kerax

Rozumie koledzy, ale pasek jest tak jak wyjechal z salonu, od poczatku nie bylo przy nim grzebane, Dopiero teraz jak sprawdzalem pompe czy jest cala... Serwis przez tel mowil ze to wina jakiegos sterowania i nic wiecej nie powiedzial a termin dopiero maja na 15.01.2013 a troche lipa jezdzic teraz bez grzania. Pozdro


Post Wysłano: 06 sty 2014, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Co Ci szkodzi dźwignąć kabinę w górę, sprawdzić i mieć pewność, że jest tak jak powinno być ?


Post Wysłano: 06 sty 2014, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2014, 19:09
Posty: 5
Samochód: kerax

Nic nie szkodzi bo kabina caly czas uniesiona na bazie od soboty:) i zawsze jak sie zaklada pasek to gladkie do gladkiego, rowkowane do rowkowane:)i tak tez zalozylem jak bylo w orginale. A auto solon, i ja pierwszy zrzucilem z niego pasek przy szukaniu przyczyny. dziwi mnie bardziej to ustrojstwo co zaznaczylem na zdjeciu do czego ta wtyka co tam za czujnik siedzi...


Post Wysłano: 06 sty 2014, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Czujnik temp. silnika .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: