Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2014, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

Witam, problem dotyczy atego 1218 z 2004 r. przy odpalaniu tak jakby paliwo się cofało. Tak słychac jakby silnik miał już zaskoczyc ale trzeba chwilę jeszcze pokręcić i dopiero zapala. Nieważne czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Nie dzieje sie tak zawsze tylko tak nawet 2-3 razy dziennie. Czasami zapali od razu a czasami tak właśnie. Filtry teraz muszę wymienić bo szykuje się wymiana oleju. Jednak możliwe, że to filtry czy może odstojnik?


Post Wysłano: 04 mar 2014, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak wyczyscisz odstojnik i wymienisz filtr to podłącz manometr i sprawdź niskie ciśnienie paliwa.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 mar 2014, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

Cytuj:
Jak wyczyscisz odstojnik i wymienisz filtr to podłącz manometr i sprawdź niskie ciśnienie paliwa.

napiszesz kolego jak o sprawdzić i jakie powinno być?


Post Wysłano: 04 mar 2014, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zapiać zegar do listwy.

Cisnie to 2.5-3BARY na wolnych obrotach.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 mar 2014, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

kolego a powiedz mi czy w moim atego też jest ten zaworek o którym pisałes tam innemu koledze co tez raz mu odpalało a raz nie, bo tak przeglądałem jeszcze on tez miał problem z uruchomieniem silnika tylko ze on ma 230. Jutro będę wymieniał przy okazji olej i wszystkie filtry, zobacze jak paliwa wygląda. Mechanik cos wspominało o uszczelkach pod pompowtryskami ze moga puszczać.


Post Wysłano: 07 mar 2014, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Też masz zaworek w pompie niskiego ciśnienia.
Cytuj:
Mechanik cos wspominało o uszczelkach pod pompowtryskami ze moga puszczać.
Wtedy miał byś rope w oleju.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 mar 2014, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

Wtedy miał byś rope w oleju.[/quote]


oleju mam na stałym poziomie. od ostatniej wymiany zrobione jest 25 tys i nic nie dolewałem. Dodam ze kupiłem jeszcze bagnet oleju i sprawdzam co jakis czas bagnetem. Kolego a myślisz, ze to może byc cos z pompowtryskami? dodam jeszcze ze w iveco wymieniałem w ubiegłym roku
wiec koszt byl spory


Post Wysłano: 07 mar 2014, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Sprawdź niskie ciśnienie, zapnij manometr i monitoruj ciśnienie przy odpalaniu.

Jak sobie nie poradzisz, zapraszam na diagnoze.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 mar 2014, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

kolego niestety tym manonetrem nie sprawdził mi mechanik bo nie miał. dzis rano ładnie zapaliło przed wymianą. Wymieniłem wszystkie filtry łacznie z filtrem w odstojniku paliwa. Ta uszczelka w odstojniku paliwa była bardzo luźna. Wymianiłem na nowa ale czy to możliweze przez tą uszczelnę łapało jakieś lewe powietrze?


Post Wysłano: 08 mar 2014, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

jak by ciągną na zasilaniu powietrze to by nie palił w ogóle...

Wyczysc smoka jeszcze.

A z tym manometrem to z pistoletu do pompowania kół się nadaje.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 mar 2014, 14:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

kolego chodzi o smok oleju? trzeba go wykręcać ?

dodam jeszcze, że wszystkie filtry były bardzo brudne. Zrobione na oleju było 23 tys a filtr paliwa był juz 2 razy wymieniany. Oleju był masakrycznie brudny.


Post Wysłano: 08 mar 2014, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

chodziło o smok w zbiorniku

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 mar 2014, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

kolego tak pytam bo ja to zaczynam przygodę z transportem dopiero a widzę, że znasz się na rzeczy (pomogłeś mi bardzo z wywalaniem płynu chłodniczego w atego, napisałeś ze na 100% głowiczka kompresora i tak było, szkoda, że tak późno napisałem o problemie, bo wcześniej ciśnienie zdarzyło rozwalic pompe wody i zbiorniczek wyrównawczy) a powiedz mi jeszcze trzeba wykręcać cały zbiornik czy ten smok to od góry jest wkręcany?


Post Wysłano: 08 mar 2014, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

przekreć go w prawo lub lewo nie pamiętam dokładnie i wyciagnij do góry.

Czasem uniemożliwia to zabudowa.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 mar 2014, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

wyjąłem tego smoka, był czysty sitko tez było czyste ale odkręciłem jeszcze raz odstojnik wyjąłem filterek i na dnie była duza ilości różnego czarnego osadu. Paliwo z odstojnika odsączyłem i wyczyściłem całe dno odstojnika. Na razie odpukac odpala po tym czyszczeniu, zobaczymy jak dalej, czy to mogło mieć jakiś wpływ na odpalanie, najcześciej po dłuższym postoju?


Post Wysłano: 19 mar 2014, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mogło.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 21 mar 2014, 10:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2014, 10:02
Posty: 1

Chciałbym was wszystkich powitać i od razu przeprosić za lekką zmianę w temacie.
Mam podobny problem i nie wiem co zrobić
Problem dotyczy Mercedesa Atego 1217 z 1998r WDB9702551K318883.

Zaczęło się od tego że przestały działać wycieraczki (kierunki, sygnał, blinda - OK), wg mnie przełącznik jest dobry - wymontowałem i sprawdzałem miernikiem.
Później auto przestało odpalać ze stacyjki (z silnika odpala) tzn. odpalało kiedy mu się chciało czasami za pierwszym razem czasami za dziesiątym teraz w ogóle nie chce.

Cały czas przepala mi bezpiecznik nr 3 (skrzynka: prawy górny róg, to ta z 3ma przekaźnikami)

Dodatkowo wyświetlają mi się takie błędy:
INS MBS 0004462521

INS F01 0 1123
INS F02 2 0104
INS F03 2 0204
INS F04 1 0908
INS F05 0 3620
INS F06 0 1433
INS F07 1 3017
INS F08 1 3014

ABS MBS 0004463314 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
NR MBS 0004462917 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
FR MBS 0004462302 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)
MR MBS 0414465240 (i pod tym dane = nie wiem czy ważne)

Teraz moje pytanie...
Co to może być?

_________________
Wieloletnie doświadczenie w naprawach turbin powietrza, pomaga nam na przeprowadzanie wnikliwych analiz i diagnostykę


Post Wysłano: 23 mar 2014, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zgnila wiązka standard w tym modelu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 kwie 2014, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2013, 21:12
Posty: 40
Samochód: atego1218

Cytuj:
wyjąłem tego smoka, był czysty sitko tez było czyste ale odkręciłem jeszcze raz odstojnik wyjąłem filterek i na dnie była duza ilości różnego czarnego osadu. Paliwo z odstojnika odsączyłem i wyczyściłem całe dno odstojnika. Na razie odpukac odpala po tym czyszczeniu, zobaczymy jak dalej, czy to mogło mieć jakiś wpływ na odpalanie, najcześciej po dłuższym postoju?


kolego Mechaniksochaczew, po tym czyszczeniu odstojnika z nagaru było 3 tyg spokoju i ładnie odpalało ale ostatnio problem sie powtarza tak 1-2 razy w ciagu dnia, po krótkim postoju lub czasami rano ale nie zawsze. Możeliwe ze cos znowu podeszło tam jakies dziadostwo? i czy mozliwe za ta kulka co jest w odstojniku puszcza paliwo jak sie zle ułoży?


Post Wysłano: 04 kwie 2014, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
kolego Mechaniksochaczew, po tym czyszczeniu odstojnika z nagaru było 3 tyg spokoju i ładnie odpalało
Przez dwa tyg nie zdazyles napisać "dziękuje" 8)

Ta kulka to zaworek zwrotny, dmuchnij w jego przeciwną stronę zobacz czy trzyma. Kolejny zaworek masz z przodu silnika i jeszcze cisnieniowy na listwie.

Zagladales w zbiornik co tam się znajduje?
Sprawdź manometrem niskie cisnienie paliwa ok 2.5-3 bary na wolnych, nastepnie wymień wszystkie miedziane uszczelnienia i sprawdź dokladnie wszystkie przewody.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: