To w TGA jest problem z pompą wodną, a dokładnie przednia obudowa silnika do której jest mocowana pompa wodna i napęd wentylatora miedzy tą obudową a blokiem silnika przychodzi taka metalowa uszczelka.
Ta obudowa jest z aluminium i na łączeniu powstają wżery prze które przedostaje się płyn chłodzący do miski olejowej.
Żeby to sprawdzić trzeba wymontować napęd wentylatora i sprawdzić czy w wnętrzu obudowy nie zbiera się płyn chłodzący, bo na tej wysokości napędu uszczelka oddziela kanał wodny od oleju(wnętrza skrzyni korbowej)
W F2000 to chłodnica oleju lub po prostu uszczelka pod głowicą daje taki efekt że olej idzie do płynu.
Bardziej stawiałbym na uszczelkę pod głowicą te silniki są bardzo delikatne
np.: wystarczy przegrzać silnik i już uszczelki są do wymiany lub z starości jak od nowości nie były zmieniane
Chyba że to euro 3 ten f2000 to ma taką samą obudowę pompy wodnej co w tga.