Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lip 2014, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2011, 18:52
Posty: 13
GG: 0
Samochód: brak

Witam!
Jestem młodym kierowcą, wiedzę mam tylko taką co dałem radę zapamiętać na kursie i co dopytałem napotkanych kierowców. Do sedna. Zaczynam pracę i ruszam o godzinie 4 rano, około godziny 15 zatrzymuje sie i rozpoczynam dzienny odpoczynek. Ruszam dopiero następnego dnia o godzinie 7. I teraz moje pytanie, czy muszę wstawać w nocy o godzinie 4 zeby wymienic tarczkę na nową? Nie praktykowałem pauzy na otwartym tachografie. Proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie :)


Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:35

Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2011, 18:52
Posty: 13
GG: 0
Samochód: brak

nie znajduję tu odpowiedzi na moje pytanie. Gdyby ktoś był łaskaw podać cytat który wyjaśnia opisaną sytuacje byłbym wdzięczny


Post Wysłano: 04 lip 2014, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
nie znajduję tu odpowiedzi na moje pytanie. Gdyby ktoś był łaskaw podać cytat który wyjaśnia opisaną sytuacje byłbym wdzięczny
lubisz być masochistą - twoja sprawa ja za żadne skarby nie wstał bym o 4 rano by założyć nową tarczkę tylko wieczorem bym wyjął i zakreślił z tyłu pauzę, a rano rozpoczynając nowy dzień pracy założył nową tarczkę ( to tak w skrócie).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lip 2014, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2011, 18:52
Posty: 13
GG: 0
Samochód: brak

też nie jestem dlatego pytam co zrobić. Do tej pory zdarzyło mi się wstać parę razy i następnym razem wolłabym tego nie robić.


Post Wysłano: 04 lip 2014, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Cytuj:
Cytuj:
nie znajduję tu odpowiedzi na moje pytanie. Gdyby ktoś był łaskaw podać cytat który wyjaśnia opisaną sytuacje byłbym wdzięczny
lubisz być masochistą - twoja sprawa ja za żadne skarby nie wstał bym o 4 rano by założyć nową tarczkę tylko wieczorem bym wyjął i zakreślił z tyłu pauzę, a rano rozpoczynając nowy dzień pracy założył nową tarczkę ( to tak w skrócie).

Tak też robiłem, jednak 2 tygodnie temu, inspektor w czasie kontroli powiedział że jeśli śpię w samochodzie to znaczy że mogę udokumentować swoją aktywność za pomocą tachografu. Na hasło że przecież nie będę wstawał w środku nocy stwierdził że wystarczy wsadzić przed spaniem nową tarczkę i po sprawie. Powiedział że na przyszłość to będzie kosztować 2000 za brak rejestracji.
Nie miał natomiast nic przeciwko wykreślaniu aktywności(pauzy) z tyłu tarczki w momencie kiedy samochód stał w siedzibie firmy, a ja byłem w domu, bo właśnie do tego jego zdaniem to służy.


Post Wysłano: 05 lip 2014, 8:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
nie znajduję tu odpowiedzi na moje pytanie. Gdyby ktoś był łaskaw podać cytat który wyjaśnia opisaną sytuacje byłbym wdzięczny
lubisz być masochistą - twoja sprawa ja za żadne skarby nie wstał bym o 4 rano by założyć nową tarczkę tylko wieczorem bym wyjął i zakreślił z tyłu pauzę, a rano rozpoczynając nowy dzień pracy założył nową tarczkę ( to tak w skrócie).

Tak też robiłem, jednak 2 tygodnie temu, inspektor w czasie kontroli powiedział że jeśli śpię w samochodzie to znaczy że mogę udokumentować swoją aktywność za pomocą tachografu. Na hasło że przecież nie będę wstawał w środku nocy stwierdził że wystarczy wsadzić przed spaniem nową tarczkę i po sprawie. Powiedział że na przyszłość to będzie kosztować 2000 za brak rejestracji.
Nie miał natomiast nic przeciwko wykreślaniu aktywności(pauzy) z tyłu tarczki w momencie kiedy samochód stał w siedzibie firmy, a ja byłem w domu, bo właśnie do tego jego zdaniem to służy.
kary z taryfikatora.

dla kierowcy
13.8. Nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w ciągu tego samego 24-godzinnego okresu - za każdy dzień 100
13.9. Używanie wykresówki powyżej okresu na jaki jest przeznaczona - za każdą wykresówkę 100 nie więcej niż 1000

dla przewoźników
6.3.1. Nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w ciągu tego samego 24-godzinnego okresu - za każdy dzień 200 nie więcej niż 2000

to nie inspektor decyduje jak masz udokumentować swoją aktywność ( w tym przypadku pauzę) w zależności od miejsca gdzie znajduje się pojazd tylko ty jako kierowca masz ten obowiązek i jeżeli został spełniony to nie ma podstaw do ukarania, a pogadać mu wolno by mógł się wykazać "wiedzą" której ty jako "maluczki" nie posiadasz.
użycie dwóch wykresówek w ciągu 24 godzin jest określone wyraźnie w przepisach i nie ma tam sytuacji opisanej przez ciebie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 lip 2014, 10:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

13.2 Nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań urządzenia w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi 2000zł

- Według inspektora tak mógłby to potraktować. Powtarzam -chodzi o to że będąc w pojeździe masz możliwość rejestracji swojej aktywnośći za pomocą tachografu i nie ma potrzeby robienia tego ręcznie.
Jak już wspomniałem do kreślenia pauzy na odwrocie jeśli samochód stał na bazie, a ja byłem w domu nie miał żadnych zastrzeżeń.

Z tego co wiem wszyscy moi znajomi tak robili i robią, nikt nigdy nie miał z tym problemów.
Ja w sumie też nie, tylko zostało to wskazane jako "następnym razem powinien pan... bo inaczej"
Żeby było śmieszniej tylko jeden z inspektorów szukał dziury w całym, drugi stwierdził że takie zaznaczanie aktywności jest OK.


Post Wysłano: 05 lip 2014, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

13.2 odnosi się do wszelkiej maści wyłączników i magnesów, a nie do rejestracji czasu odpoczynku naniesionego manualnie.
idąc tokiem myślenia inspektora - jeżeli kierowca powiedział że spał w kabinie to być może miał rację,a jeżeli kierowca spał "pod samochodem" to co wtedy?? -
zupełnie inna sytuacja była by gdyby kierujący który oficjalnie odpoczywa został zatrzymany i skontrolowany jednocześnie wykazując się zaświadczeniem, że miał czas wolny - trzeba pamiętać iż obecnie kontrolujący mają możliwość wglądu we wcześniejsze kontrole.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 lip 2014, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Jeśli się tak boisz o to że akurat w połowie pauzy miałeś pobudkę i kontrolę, to możesz powiedzieć że oddaliłeś się od samochodu a potem wróciłeś, więc nie będziesz wkładał tarczki po np.2h pauzy tylko potem po odpoczynku to uzupełnisz na odwrocie i będzie ok.
Nie wstawaj po nocach żeby zmienić tarczkę, szkoda snu, a jeszcze Ci powie potem czego Ty na pauzie pracujesz bawiąc się w tarczki.
Tak w ogóle to sam sobie utrudniasz życie.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 07 lip 2014, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2011, 18:52
Posty: 13
GG: 0
Samochód: brak

Nikt mi nie powiedzial, ze moge robic pauzy z otwartym tachografem i od poczatku tak robilem. A zeby mi pauza na jazde nie naszla to wstawalem zmieniac tarczki. I teraz czy jak zawsze mialem tarcZke w tacho to moge zaczac robic pauzy na otwartym??


Post Wysłano: 08 lip 2014, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

Cytuj:
I teraz czy jak zawsze mialem tarcZke w tacho to moge zaczac robic pauzy na otwartym??
Możesz, ale jak już zaczniesz robić długie pauzy na otwartym tacho to rób tak każdorazowo, żeby nie było podejrzeń o kombinacje.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 10 lip 2014, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Nikt mi nie powiedzial, ze moge robic pauzy z otwartym tachografem i od poczatku tak robilem. A zeby mi pauza na jazde nie naszla to wstawalem zmieniac tarczki. I teraz czy jak zawsze mialem tarcZke w tacho to moge zaczac robic pauzy na otwartym??
Możesz robić codziennie inaczej i nikt nic Ci nie zrobi. Jeśli będziesz miał uzasadnienie.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: