Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 wrz 2014, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2014, 12:42
Posty: 1

Witam, jestem nowy na forum i szukam porady w pewnej sprawie.

Otóż moja firma wykonywała przewóz dla pewnej spedycji. Pierwsze zlecenia były dobrze wystawione, ale kolejne nie miały już daty załadunku i rozładunku. Towar został przewieziony i dokumenty CMR są wystawione poprawnie. Czy spedycja może mi nie zapłacić za wykonaną usługę? Nie mam też jednego zlecenia na przewóz, ale usługę wykonałem i dokumenty CMR posiadam, czy mogę ubiegać się o zapłatę na podstawie CMR? Chcę zmienić spedycję, ponieważ ciągle są problemy ze zleceniami, docierają do mnie po 7-14 dniach, boje się, że to oszuści. Mimo to złożyłem wszystkie dokumenty w siedzibie spedycji. Czy mogą mi nie zapłacić? Ewentualnie czy ktoś z Was jest w stanie podać mi namiary do jakiegoś prawnik od prawa transportowego? Czytałem trochę na temat prawoprzewozowe ale nie do konca odnajduje się w gąszczu tych wszystkich przepisów...


Post Wysłano: 12 wrz 2014, 17:15

Teoretycznie nie może nie zapłacić, ale w praktyce wygląda to troszkę inaczej. Wystarczy, że ogłoszą upadłość finansową, brak płynności finansowej itp. będzie powodem do niezapłacenia za wykonanie zlecenia. Można i należy dochodzić swoich praw drogą sądową.
CMRy są przede wszystkim dokumentami, na podstawie których ma być wypłacona należność za wykonaną usługę przewozową - one potwierdzają (a ściślej na nich Odbiorca potwierdza) otrzymanie nieuszkodzonego/uszkodzonego towaru.

A tak prywatnie - śmierdzi mi to prowokacją ze strony jakiegoś biura windykacyjnego. W przypadku reklamy, stwierdzenia multikonta usuwam temat.


Post Wysłano: 12 wrz 2014, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to słabo poczytałeś - musisz znaleźć akapit dotyczący ''na podstawie jakiego dokumenty jest uznawane zawarcie umowy przewozu'' - zlecenia "transportowe'' nie stanowią dowodu zawarcia umowy przewozu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 wrz 2014, 5:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

tak jak wspomniał ZZX czytanie zlecenia transportowego zaczynamy od tego co na dole drobnym drukiem, czyli warunków umowy.
to, że mamy przewieźć coś z A do B i w odpowiednim terminie za odpowiednią kwotę to dogadujemy się telefonicznie i sprawdzenia na zleceniu to sekundy, ale warunki umowy, które mogą spowodować opóźnienie zapłaty, zmniejszenie jej, czy wręcz możliwość wykręcenie się od płacenie, o tym nie rozmawialiśmy, a tego może być wiele.
a warunki mogą być takie:
1. Termin płatności, od którego momentu zostanie liczony. w niektórych przypadkach może być to od momentu dostarczenia faktury z potwierdzonym CMR po zakończeniu miesiąca 60 dni, co faktycznie staje się 100 dniami.
2. Brak pisemnej odmowy przyjęcia zlecenia w ciągu 30 minut oznacza, że zlecenie zostało przyjęte do realizacji.
3. Zakaz doładunku.
4. Zakaz przeładunków bez zgody zlecającego.
5. Kierowca ma uczestniczyć w załadunku, liczenie lub pomoc.
6. Nieterminowe podstawienie samochodu 10% frachtu.
7. Postój przy za lub rozładunku 24h wolne od opłat (dni świąteczne nie są liczone). w Oplu w Gliwicach jest to 48h.
8. Neutralność wobec klienta – 100 tyś euro.
9. Zakaz pozostawiania pojazdów w miejscach innych niż wskazane przez zleceniodawcę lub parkingi strzeżone.
11. Fracht – All In.
i to są najprostsze warunki umowy jakie są załączane standardowo z pierwszego lepszego najprostszego zlecenia transportowego.

w innych zleceniach bywa tego dużo więcej.
w Dachserze dochodzi:
1. Przewóz osób (pasażerów) i zwierząt zabroniony,
2. Przestrzegania prawa podatkowego przez przewoźnika,
3. Kierowcami muszą być osoby nie ścigane w innych krajach,
4. Bieżące opłaty drogowe,
5. Zabieranie palet zwrotnych w dobrym stanie.

w DHL:
1. Możliwość plombowania,
2. Możliwość sprawdzenia stanu technicznego przez zleceniodawcę,
3. W przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się,
4. Ubezpieczenie minimum300 000 $,
5. Neutralność 12 miesięcy.

w JAS FBG:
1. Przesyłanie SMS-em informacji o ilości palet do zleceniodawcy,
2. Zakaz parkowania pod Bosch Mirków,
3. Zakaz wwożenia napojów alkoholowych na firmę,
4. Podanie bezpośredniego numeru telefonu do kierowcy.

od takie kilka przykładów ze zleceń transportowym jakie miałem pod ręką. jeżeli przyjąłeś zlecenie, gdy dogadasz się ze spedycją telefonicznie i przyślą Ci faksem lub mailowo zlecenie i nie odmówisz w ciągu 30minut (w niektórych przypadkach na piśmie) umowę uważa się za zawartą, nie wypełnienie każdego z tych warunków może być przyczyną nie zapłacenia za wykonaną usługę transportową. a że nikt nie jest chętny do płacenia od razu, część spedycji wymaga wypełnienia warunków umowy.
nie mówiąc że na rynku jest też sporo hochsztaplerów, którzy z definicji nie płacą.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Odbiegając trochę od głównego wątku:
Cytuj:
3. W przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się
Czy to aby przypadkiem nie jest często nadużywany warunek umowy? Każdy może inaczej go interpretować, a już tym bardziej kierowca, który jest notabene głównym wykonującym zlecenie. Pewnie Cyryl będziesz się orientował w temacie i trochę zaspokoisz moją ciekawość :)


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Odbiegając trochę od głównego wątku:
Cytuj:
3. W przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się
Czy to aby przypadkiem nie jest często nadużywany warunek umowy? Każdy może inaczej go interpretować, a już tym bardziej kierowca, który jest notabene głównym wykonującym zlecenie. Pewnie Cyryl będziesz się orientował w temacie i trochę zaspokoisz moją ciekawość :)
każda firma ma inna procedurę i forum nie służy temu by o tym pisać - ze względu na bezpieczeństwo kierowcy i ładunku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Odbiegając trochę od głównego wątku:
Cytuj:
3. W przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się
Czy to aby przypadkiem nie jest często nadużywany warunek umowy? Każdy może inaczej go interpretować, a już tym bardziej kierowca, który jest notabene głównym wykonującym zlecenie. Pewnie Cyryl będziesz się orientował w temacie i trochę zaspokoisz moją ciekawość :)
oczywiście, że wszystkie warunki umowy transportowej są po to, aby chronić interes zlecającego, jednak umowa jest w pierwszej fazie tylko propozycją, ważna staje się gdy zostaje zawarta.
jednak gdy przyjmiesz ją bez czytania całości, to wszelkie jej elementy mimo, że nie muszą być zgodne z prawem czy zdrowym rozsądkiem mogą być przyczyną opóźnienia płatności lub nawet nie zapłacenia.
co więcej są tacy klienci, którzy umieszczają takie punkty tylko po to aby wymigać się od płacenia.

kierowca nie jest stroną umowy, jest jej wykonawcą. ja jako spedytor rozmawiam z klientem i kierowca nie może wchodzić między nas. jeżeli jest jakaś strata, opóźnienie czy inne niespodziewane trudności, to pierwszy musi wiedzieć o tym spedytor, a klient w zależności od uznania spedytora. być może ja na skutek współpracy z klientem mam wobec niego dług lub on wobec mnie i tylko ja wiem na co mogę sobie z nim pozwolić i jak prowadzić negocjacje.

dość często kierowca nawet nie widzi zlecenia transportowego, dostaje tylko miejsce i czas za- i rozładunku i to wszystko.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 lis 2014, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2012, 23:33
Posty: 21
Samochód: 190.38

Cytuj:
Witam, jestem nowy na forum i szukam porady w pewnej sprawie.

Otóż moja firma wykonywała przewóz dla pewnej spedycji. Pierwsze zlecenia były dobrze wystawione, ale kolejne nie miały już daty załadunku i rozładunku. Towar został przewieziony i dokumenty CMR są wystawione poprawnie. Czy spedycja może mi nie zapłacić za wykonaną usługę? Nie mam też jednego zlecenia na przewóz, ale usługę wykonałem i dokumenty CMR posiadam, czy mogę ubiegać się o zapłatę na podstawie CMR? Chcę zmienić spedycję, ponieważ ciągle są problemy ze zleceniami, docierają do mnie po 7-14 dniach, boje się, że to oszuści. Mimo to złożyłem wszystkie dokumenty w siedzibie spedycji. Czy mogą mi nie zapłacić? Ewentualnie czy ktoś z Was jest w stanie podać mi namiary do jakiegoś prawnik od prawa transportowego? Czytałem trochę na temat prawoprzewozowe ale nie do konca odnajduje się w gąszczu tych wszystkich przepisów...
Jeśli zalegają Tobie z płatnością, skontaktuj się z adwokatem lub radcą prawnym. Jeśli jesteś z południowej Polski, mogę dać Tobie namiary na priv


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: