Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2014, 21:19
Posty: 4
GG: 1290801

Witajcie Panowie,

Mam taką sytuację, iż wymieniam jednostkę napędową. Wykorzystuję do tego celu jednostkę turbodoładowaną SW400 <6 cylindrowy>, okrajając ją do postaci silnika wolnossącego, zmieniając wałek rozrządu, jednak zostawiłem pompę wtryskową z jednostki turbodoładowanej. Teraz mam spory problem z uruchamianiem na zimno. Co jest powodem? Czy może do takiej okrojonej jednostki konieczna jest pompa z silnika wolnossącego?

Pozdrawiam,

Ashby


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2014, 23:59
Posty: 1

Witam!

Moze byc zdziebko inny kat wtrysku i wieksza dawka.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak taki twór ma działać skoro w jednym silniku w kolektorze sącym masz podciśnienie a w drugim nadciśnienie.
W pompie od turbo dawka paliwa jest sterowana nadcisnieniem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2014, 21:19
Posty: 4
GG: 1290801

Tłoki też zostały zmienione na te z jednostki wolnossącej. Po za tym sw400 to technologia z lat 70-tych i silnik ten posiada zwykłą pompę nie sterowaną ciśnieniem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Chcesz powiedzieć że pompa nie ma wyjścia na przewód łączący z kolektorem sącym?
Membrana w pompie zależnie od ciśnienia w kolektorze zmienia dawkę paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2014, 21:19
Posty: 4
GG: 1290801

Nie, w jednostce sw400 nie ma wyjścia z pompy na kolektor. Może więc inaczej, czy pompa paliwa z jednostki turbo daje większą rozruchową dawkę paliwa niż ta w wolnossącej, to by tłumaczyło trudny rozruch i spore dymienie przy tym.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Chyba mniejsza dawka skoro nie chce palić i zapewne inny kąt wtrysku skoro tak kopci
Przy wciśniętym pedale gazu teź jest problem z paleniem?
Jeśli tak to bardziej jest winny kąt wtrysku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2014, 21:19
Posty: 4
GG: 1290801

Tylko tu jest znowu inny problem, gdyż jednostka po rozgrzaniu pracuje równo, nie kopci aż tak a ma bardzo dużą moc jak na "okrojoną" wersję.

Kąt.. za późny?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Miałem obie wersje. 1142 i 1142 turbo. Zwykła 11 paliła jak złoto za to 11 turbo była strasznie tępa do palenia. Ten typ tak ma ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: