Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Wystraszyli się że tranzyt by ich zaczął omijać, to odpuścili, bo toll collect musi zarabiać :mrgreen: Kabotażu i do/z Niemiec już się ich nie ominie, to nie dali za wygraną. Myślę że tak już zostanie bo sama Unia wielkie gie im pewnie zrobi...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Wyznacz mi alternatywę do Hiszpanii to od jutra zacznę jeździć..

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Nie do samej Hiszpanii polscy przewoźnicy jeżdżą... Zachodnie Czechy, Austria czy Włochy to są juz kierunki gdzie przykładowo ze Szczecina juz można byłoby rachować co sie bardziej będzie oplacac.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

No jeżdżą też do Francji :-D

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

No i mamy, dla TRANZYTU przez Niemcy 8.5 juro sie juz NIE NALEZY. Jedynie dla tych co maja załadunek i rozładunek.

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2012, 19:45
Posty: 270
GG: 11788624
Lokalizacja: BSK/BI

No, o to przecież chodzi, co by nie żyło się lepiej. Z czasem i tak pewnie wszystko wróci do normy


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

I niech teraz spedycja nie znajdzie ładunki na terenie Niemiec przez parę dni, to zaraz chudszy portfel.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Cytuj:
I niech teraz spedycja nie znajdzie ładunki na terenie Niemiec przez parę dni, to zaraz chudszy portfel.

bedą placic

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2013, 10:41
Posty: 75
Samochód: scania

Jeśli dobrze rozumiem to jest furtka. Przepisy nie dotyczą owner-operatorów


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Ale taki owner musi wykonywać usługi dla więcej niż jednego podmiotu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Wyznacz mi alternatywę do Hiszpanii to od jutra zacznę jeździć..

/mobil

No jak to?!
Z Polszy do Czech, Austria, Włochy, przez pagórki zwane Alpami do Francji i dalej po staremu.
Nikt nie mówił, że będzie taniej. :lol: :lol:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ale taki owner musi wykonywać usługi dla więcej niż jednego podmiotu.
nigdzie nie ma powiedziane że nie może świadczyć dla jednego podmiotu.
ma wykazać że jest podmiotem niezależnym od zlecającego np; nigdy nie znajdował się na liście płac zleceniodawcy.

ja jeżdżę pod jedną spedycją bo mi tak wygodnie i jakiekolwiek insynuacje ze strony kontrolujących naruszają unijne prawo o swobodzie przepływu kapitału i usług (chyba taką ma nazwę). jak dla mnie mogą mnie ukarać i spokojnie przegrywają w ostatniej instancji czyli w "strasburgu" który takie sprawy rozpatruje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

To może źle zrozumialem. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Podaje link do źródła, którym się zasugerowałem: zmpd.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
To może źle zrozumialem. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Podaje link do źródła, którym się zasugerowałem: zmpd.pl

Płaca minimalna nie dotyczy samozatrudnionych, ale….

Dziś, tj. 9 stycznia 2015 r., niemiecka Administracja Celna przekazała nam informację, że przepisy o płacy minimalnej dotyczą tylko pracowników zatrudnionych, a więc nie dotyczą kierowców samozatrudnionych.

Jednakże administracja celna zwraca uwagę, że samozatrudnienie istnieje wtedy, jeśli dana osoba swoją pracę wykonuje niezależnie, co oznacza, że przyjmuje zamówienia na transport od różnych klientów (nie więcej niż 5/6 dochodu pochodzi od jednego klienta), a w zamówieniu transportowym określone jest tylko miejsce i termin dostarczenia ładunku. O wszystkich innych zagadnieniach związanych z danym transportem, jak na przykład o trasie przejazdu, decyduje kierowca samozatrudniony. Dodatkowo kierowca samozatrudniony prowadzi własny pojazd, a nie pojazd swoich klientów. Innym kryterium odróżnienia kierowcy samozatrudnionego od „fikcyjnego” samozatrudnionego jest to, że kierowca samozatrudniony otrzymuje zapłatę za konkretne zamówienie, a nie za godzinę pracy.

W przypadku wątpliwości w tym zakresie decyzje podejmowane będą w odniesieniu do każdego konkretnego przypadku. W związku z tym niemiecka administracja celna zaleca, aby w razie wątpliwości również powiadamiać Bundesfinanzdirektion West w Kolonii o planowanych operacjach transportowych.

Opr. ZMPD/DTR/AGA
Źródło: Administracja Celna Niemiec

tu masz całość.
jedyną wątpliwość budzi ilośc zleceń od jednego podmiotu czyli nie więcej niż 5/6 całości. jednak nie jest określone w jakim przedziale czasowym - w mojej ocenie jest to do wygrania przed każdym sądem ponieważ żaden urząd nie może ingerować w "wolność gospodarczą" i swobodny wybór kontrahenta.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2008, 16:32
Posty: 142
Samochód: 2545
Lokalizacja: Szczecinek

A wg mnie Niemcy się sami zjedzą i będą jeździli za obecnie "naszego" euraka.
Przykładowo, 5/10 przewoźników dotychczas w danej firmie to byli Polacy (1 €), a pozostała 5 to Niemcy (1,5 €). Suma: 12,5 €. Niedługo albo będą zjeżdżać w dół ze stawką, albo niemieckie przedsiębiorstwa będą płaciły 120 % tego, co jeszcze niedawno, więc nie tylko Polska na tym straci. No ale czekamy, jak się sytuacja rozwinie.
To samo gnębi mnie zagadnienie za- i rozładunków w D. Kabotaż, rozumiem, ale nie umiem sobie wyobrazić logicznego wytłumaczenia za extra należności dla kierowcy za coś innego niż ten kabotaż.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: