Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sty 2016, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Dam Ci bardzo bardzo prosty przykład i pomijam na chwilę obecną świadczenie usług dla zewnętrznych Firm bo zezwolenie i tak jak na razie będę miał na potrzeby własne.
Wyjeżdżam do pracy w delegacje na 3 dni - Kraków- Łódź..
Koszt wynajęcia zewnętrznej lawety : 600 km - dostarczenie maszyny, 600 km - odbiór maszyny. 1200 km x 4.50 = 5.400 zł netto.
Mając własny zestaw (kupuję za gotówkę) : Koszt paliwa : 37 l x 3.80 zł / 100 km tj. na 600 km = ok 690 zł netto. Kierowca za 3 dni pracy - 500 zł.
Inne np. Viatool itp. + amortyzacja - 300 zł netto. RAZEM koszty 1500 zł netto.
Z jednego kursu zostaje mi na czysto 4.000 zł, a takich wyjazdów w ciągu miesiąca mamy 6-8 razy. Nawet jeżeli wyjadę 3 razy w ciągu miesiąca to i tak nie stracę. Jeszcze jedna sprawa - mając swój transport będę mógł świadczyć więcej usług ponieważ będę bardziej konkurencyjny i mogę się zmobilizować w czasie 1 godziny, a nie 12-24 godzin. Teraz już rozumiesz dlaczego chcę kupić własny zestaw ?


Post Wysłano: 15 sty 2016, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Z tego co pisałeś masz firmę budowlaną napisz czym się zajmujesz, no i oczywiście jaki sprzęt będziesz woził jeszcze oprócz tej koparki. Postaram się coś doradzić.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 15 sty 2016, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Przeważnie będę woził koparkę kołową waga 24 tony + osprzęt do niej ok 2 tony ładowany na balkon.. Druga koparka gąsienicowa, ale lżejsza tj. 22 tony + osprzęt ok 2 tony. Dodając dziś kolejny post na forum bardziej chciałem, abyście doradzili mi czy taki zestaw o którym myślę czyli Premiumka 2008 r. (waga 7 ton) + nowy 3-osiowy Berger (również ok 7 ton) z ładunkiem 26 ton da sobie radę i czy będę w stanie ustawić kołówkę na niskopodwoziu tak, aby wszystko było zgodnie z przepisami. Koparka ma szerokość 2.9 m.

Poniżej podaje linki samochodów, które mnie interesują oraz niskopodwozia :

http://otomoto.pl/oferta/renault-premiu ... yfYUN.html
(jak się ma LOW DECK do niskopodwozia ? Będę robił trasy raczej do 300-400 km po Polsce, planowany przebieg miesięczny ok 5.000 km)
http://otomoto.pl/oferta/renault-premiu ... yfVXl.html

Niskopodwozie :
http://allegro.pl/naczepa-berger-85000- ... 22239.html


Ostatnio zmieniony 15 sty 2016, 22:24 przez alaverdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 sty 2016, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

w dalszym ciągu mam wątpliwości.
jeżeli jesteś mocny na rynku budowlanym, to czy nie lepiej za tą kasę kupić jeszcze jedną koparkę, która da Ci większy przychód od samochodu?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 sty 2016, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Oczywiście masz rację. Długo o tym myślałem. Zakup sprzętu np. koparki czy innego sprzętu budowlanego może i byłby bardziej opłacalny. Na chwilę obecną nie mam zapotrzebowania na większą ilość sprzętu budowlanego ponieważ wiązałoby się to z zatrudnieniem kolejnego pracownika nad którym nie miałbym już kontroli. Nie bierzesz jednak pod uwagę ważnej (przynajmniej dla mnie) sprawy. Przy własnym transporcie jestem niezależny. Klient dzwoni o 22 i chce, abym prace rozpoczął jutro rano. Jestem gotowy. Druga sprawa to odbiór maszyny z budowy. Rozpoczynając prace nie wiem czy zakończę je za 2 czy 4 dni. Często było tak, że zamówiłem transport, przyjechał i czekał pół dnia, a czasem pół dnia i noc, aż zakończę roboty, za co oczywiście musiałem dopłacić nie małe kwoty. Mając własny zestaw - kończę prace, ładuje maszynę i wracam na bazę lub podstawiam sprzęt od razu na kolejną budowę.


Post Wysłano: 15 sty 2016, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Moim zdaniem do 3 osiowej naczepy warto pomyśleć nad ciągnikiem 6x2 tzw. pusher albo boggi, jednak cena jest już wyższa. Jest to jedyne legalne rozwiązanie na masy, gdzie naciski będą ok. 4x2 to zły pomysł, jednak w praktyce sporo jeździ tak skonfigurowanych zestawów i nikt nie zawraca sobie głowy przeładowaniami (niestety :( ) Co do low deck to ciągnik na tzw małych kołach i niskiej ramie nie nadaję się do niskopodwozia. Ogólnie to wszystko wygląda tak, jeśli chcesz jeździć legalnie to 3 osie ciągnik, dmc zestawu większa niż 40t. Jeśli chcesz jeździć 4x2 to musisz liczyć się z przeciążeniem osi, przeładowaniem zestawu, jednak taka konfiguracja ma jeden ogromny plus jest tania. Co do twoich zakupów to poważnie bym się zastanowił, bo budżet jak na takie zabawy jest skromny i po twoich postach idzie wywnioskować, że nie znasz się i kompletnie gubisz się w sprawach transportowych. Z tego co pisałeś to będziesz jeździł po całym kraju wiec radził bym zrobić to zgodnie z przepisami i potem spać spokojnie nie martwiąc się czy kierowca trafi na inspekcję czy nie. Sam wybór naczepy moim zdaniem nie za ciekawy wolał by markową używkę, sama masa naczepy mówi sporo, jakieś dziwne osie, ale w sumie na własny użytek może będzie ok. Pomysł masz dobry tylko niestety nie jesteś jeszcze świadomy jak to wszystko wygląda.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 15 sty 2016, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Tak, masz rację. Zupełnie nie orientuje się w transporcie, nie mam o tym pojęcia i nie jestem świadomy jak to wygląda w praktyce. Wszystko przeliczam bardziej teoretycznie, czyli zestaw CS+niskopodwozie waga 14 ton, ładunek 26 ton. DMC 40 ton - zgadza się. Niby mogę jeździć bez zezwolenia.. Tylko nie wiem jak będzie w praktyce, jak wjadę koparką na lawete..


Post Wysłano: 15 sty 2016, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Nie mam pytań :lol: .

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 16 sty 2016, 0:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Cytuj:
Nie mam pytań :lol: .

Możesz wyjaśnić ? Jeżeli jestem w błędzie napisz jakie masz wątpliwości, a nie udawaj cwaniaka.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 7:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Przy własnym transporcie jestem niezależny. Klient dzwoni o 22 i chce, abym prace rozpoczął jutro rano. Jestem gotowy...
no nie tak chyba do końca, bo ktoś tym zespołem pojazdów musi jechać. albo Ty, który jako szef firmy - masz inne ważniejsze sprawy, albo kierowca, ale znajdź mi takiego kierowcę, który na sygnał o 22:00 będzie gotowy do jazdy w nocy (bo na rano maszyna ma zacząć pracować). poza tym w czasie pracy maszyny budowlanej pojazd stoi i nie zarabia, a jeżeli jest Twój generuje straty.
ponieważ w swego czasu w firmach zajmujących się budownictwem drogowym nadzorowałem sprzęt i transport (na trochę inną skalę) spotkałem się z tym samym problemem.
rozwiązaniem jest "dywersyfikacja dostaw", czyli posiadanie kilku przewoźników gotowych na sygnał do pracy, więc jest to do przeskoczenia.

poza tym jest jeszcze jedna rzecz: jesteś na najlepszej drodze do manufaktury, czyli szef robi wszystko: od sprzątania, przez pracę, po załatwienie roboty i wyrwanie kasy. jeżeli tak, to pociągniesz może do 40-tki, ale z jedną maszyną i jednym autem jako tak zwany owner, człowiek z jedną maszyną, bez biura, bez pracowników. czyli najniższy w hierarchii, ten najmniej zarabiający.
po prostu musisz sobie zadać pytanie: co jest Twoim celem, do czego dążysz?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 16 sty 2016, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Podając godzinę 22 to był przykład, chodziło mi bardziej o przedstawienie faktu, że nie jestem od nikogo zależny.
A choćby nawet, to pracownik zatrudniony na etat ma obowiązek wstawić się do pracy rano więc w czym widzisz problem ?
Dla mnie jeżeli ten zestaw będzie stał przez 2 dni w czasie którym ja będę pracował sprzętem ten pojazd będzie zarabiał co wyjaśniłem w poprzednim wątku. Mam operatorów na maszyny budowlane, pomocników budowlanych, prawnika zatrudnionego w firmie i trochę "luźnej" gotówki.
Nie prosiłem na tym forum o doradztwo biznesowe. Firma jest w bardzo dobrej kondycji, stabilna i poukładana. Zaskoczę Cie, mam też biuro i dość dużą bazę na której spokojnie zmieszczę niskopodwozie, a nawet kilka.
Pytanie było inne, dotyczące zakupu sprzętu.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 9:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odpowiedź sobie na pytanie co to są naciski na oś i ile ton jest na każdą ośke na drogach krajowych i wojewódzkich tych trzy cyfrowych
To wtedy zrozumiesz że mimo tego że sumójąc masy pojazdu i koparki wychodzi tobie 40 ton ale z praktyki będziesz miał przeladowaną oś napędową
Dlatego potrzebny ci ciągnik trzy osiowy lub naczepa cztero osiowa.
Gdyż w razie kontroli przez ITD nie wypłacisz się za przekroczone naciski na osiach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 sty 2016, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Oj tam... czepianie się. Ja proponuję jeszcze wysłać operatora na c+e i będzie sikalafą albo oka ... jak kto woli.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Ok. Jeżeli kupię niskopodwozie 4-osiowe + kategoria V zezwolenia, wtedy poruszam się po drogach legalnie, czy jest coś jeszcze o czym muszę widzieć ?


Post Wysłano: 16 sty 2016, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Cytuj:
Oj tam... czepianie się. Ja proponuję jeszcze wysłać operatora na c+e
Bardzo dobry pomysł :D


Post Wysłano: 16 sty 2016, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz zezwolenie i nie przekraczasz nacisków na osie to się legalnie poruszasz po drodze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 sty 2016, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

alaverdi powtórzę jeszcze raz jak koniecznie chcesz w to brnąc to zrób to legalnie. Z ważniejszych spraw to zastanowił bym się nad tą naczepą bo cena jest nawet zbyt atrakcyjna. A tak po za tym posłuchał bym rad Cyryla, wierz mi on wie o czym mówi.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 16 sty 2016, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Masz oczywiście rację. Jeżeli mówicie, że CS z dwoma osiami i niskopodwoziem 3 osiowym będzie przeciążony, kupię CS 6x2, a naczepę 4 osiową. Będę woził swoje maszyny więc nie potrzebuje licencji i CKZ, jedynie zezwolenie kat. V i zaświadczenie od starosty. Z biegiem czasu, na spokojnie będę organizował papiery, aby móc również świadczyć usługi dla zewnętrznych firm.


Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 13:34 przez alaverdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 16 sty 2016, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cena tej naczepy zdecydowanie "trochę zbyt atrakcyjna"- radzę to dobrze sprawdzić.
4 osiowe semi i 4x2 to takie nijakie zestawienie, układ ciągnika wykastruje potencjał naczepy, a i tak napęd prawie zawsze będzie przewalony- generalnie transport maszyn to specyficzne zagadnienie.
Sam niedawno interesowałem się semi do 4x2 LD, ale po głębszym przemysleniu stwierdziłem, że to bezsens, ani nie będzie to dobry skład do maszyn, ani nie będzie tak uniwersalny jak tele mega.
Jak masz swoje maszyny, to złotym środkiem będzie 6x2 i 3 osiowe semi. Mam namiar na ciekawą Premium 6x2 jeżeli jesteś zainteresowany.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 13:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Jestem zainteresowany, podeślij mi na priv. Dzięki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: