Akurat nie was zieloni miałem na myśli. Większość usterek holendra została wymieniona, dorzucę kilka mi znanych.
105-410 2008r. około 850 tkm panewki główne zrobiły puk puk, podobną awarię zaliczył 460 z 2009 ale już z przeszło milionem
105-460 2007r. od nowości 560tkm As-tronik po weekendzie "zapomniał" biegów, sterownik skrzyni do wymiany
105-460 2012r. nieco ponad 500tkm, grzał się, przyczyna pęknięta tuleja 6 cylindra
105-460 też 2012 ZF 12 biegów manual, po 650-700 tkm rozleciało się sprzęgło przy okazji koła zamachowe do wymiany (co ciekawe 3 sztuki z jednej firmy)
105-410/460 też manual 12 biegów wytarła się od wewnątrz tylna obudowa skrzyni biegów (inna firma 2 przypadki)
swoją drogą takie lipne te skrzynie?
105-460 automat po nocnym postoju rano nie chciał ruszyć z miejsca nie działał tempomat a po 10 minutach od odpalenia zgasł wyświetlacz komputera
Cytuj:
Mam na myśli skrajny przypadek kiedy turbo się rozleciało poszedł olej na szósty cylinder i było jeszcz coś grzebane przy silniku
Znam przypadek kiedy rozleciała się turbo sprężarka i olej zapalił się na silniku.
Co do wspomnianych tu motorów XPi w scanii to loteria, generalnie nie mają one pochlebnej opinii choć znam parę przypadków które mają już po 900- 1100 tkm i jeżdżą bez większych problemów, jedynie co to są głośniejsze od HPi no i palę 1-2 litry więcej.