Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 mar 2017, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2016, 7:40
Posty: 30
Samochód: DAF

dlaczego zbyt nowa turbosprężarka to minus raczej plus bo już wymieniona. Ja miałem mana tga410 z 2004r to był na zwykłej rzędowej pompie teraz mam dafa 105 do mana nie chcę się nawet zbliżać tyle mi krwi napsuł. Daf jest prostszy i tańszy w naprawach w moich stronach serwis lepszy mniej w nim naplątane elektrycznych i pneumatycznych dostęp lepszy żeby co kolwiek przy nim zrobić.


Post Wysłano: 22 mar 2017, 11:55

Cytuj:
Wypowiedział bym się na temat holenderskich paści ale fanatycy marki mnie zaraz objadą że stronniczy jestem... OK scania idealna nie jest ale tylu durnych awarii co z dafami nie miałem, na temat mana wiele nie powiem uczę się tych aut... Szczegóły później.. :mrgreen:
Grześku - cokolwiek byś na DAFa nie powiedział jakoś nie będę czuł się tym dotknięty. Ja z kolei nie wypowiem się na temat Scanii nie tyle z uwagi na ewentualną wojnę, ale po prostu za mało nią jeździłem.


Post Wysłano: 22 mar 2017, 12:03
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cytuj:
dlaczego zbyt nowa turbosprężarka to minus raczej plus bo już wymieniona.
Ale trzeba jeszcze znać okoliczności zmiany. Mam na myśli skrajny przypadek kiedy turbo się rozleciało poszedł olej na szósty cylinder i było jeszcz coś grzebane przy silniku


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 12:03 przez Settler, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 22 mar 2017, 13:31

Poza tym, częstym skutkiem usterki turbosprężarki są powyginane korbowody, a to już generuje konkretne koszty naprawy.


Post Wysłano: 22 mar 2017, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2015, 19:30
Posty: 14

- rok produkcji 2008 i młodsze;
- Euro 5;
- moc od 400 KM do 460/80 KM

JA bym nie "cudował"

za ok. 100tys kupisz Premium po ND 2012rok
na nowych klockach i nowych oponach .Z przebiegiem ok 500tys. nic nie ma do roboty.

niby RENO, ale poza kabiną to .....VOLVO FM
a volvo to volvo

szukaj motoru 470KM. a z14 tonami to w 26- 27/100km wyjdziesz....


Post Wysłano: 22 mar 2017, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Premium to wolwo z biedronki koleko niektórym kierowcom z korona z głowy by spadła gdybym musieli tym jeździć [FACE WITH TEARS OF JOY]


Post Wysłano: 22 mar 2017, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2015, 19:30
Posty: 14

"niektórym kierowcom z korona z głowy by spadła gdybym musieli tym jeździć"

....to takiego siofera na do widzenia ' "kopie się w doope "

a auto ma jeździć i zarabiać....


Post Wysłano: 22 mar 2017, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

To jezdzij. Ja przy swoim wzroście, zaplakalbym sie.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 23 mar 2017, 8:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Akurat nie was zieloni miałem na myśli. Większość usterek holendra została wymieniona, dorzucę kilka mi znanych.
105-410 2008r. około 850 tkm panewki główne zrobiły puk puk, podobną awarię zaliczył 460 z 2009 ale już z przeszło milionem
105-460 2007r. od nowości 560tkm As-tronik po weekendzie "zapomniał" biegów, sterownik skrzyni do wymiany
105-460 2012r. nieco ponad 500tkm, grzał się, przyczyna pęknięta tuleja 6 cylindra
105-460 też 2012 ZF 12 biegów manual, po 650-700 tkm rozleciało się sprzęgło przy okazji koła zamachowe do wymiany (co ciekawe 3 sztuki z jednej firmy)
105-410/460 też manual 12 biegów wytarła się od wewnątrz tylna obudowa skrzyni biegów (inna firma 2 przypadki)
swoją drogą takie lipne te skrzynie? :/
105-460 automat po nocnym postoju rano nie chciał ruszyć z miejsca nie działał tempomat a po 10 minutach od odpalenia zgasł wyświetlacz komputera
Cytuj:
Mam na myśli skrajny przypadek kiedy turbo się rozleciało poszedł olej na szósty cylinder i było jeszcz coś grzebane przy silniku
Znam przypadek kiedy rozleciała się turbo sprężarka i olej zapalił się na silniku.
Co do wspomnianych tu motorów XPi w scanii to loteria, generalnie nie mają one pochlebnej opinii choć znam parę przypadków które mają już po 900- 1100 tkm i jeżdżą bez większych problemów, jedynie co to są głośniejsze od HPi no i palę 1-2 litry więcej.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 23 mar 2017, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Ja bym odpuścił wszystkie i zastanowił się na MP3(skomplikowanie konstrukcji na poziomie traktora) oraz Volvo FH, najlepiej 500 jak fundusze pozwalają.


Post Wysłano: 23 mar 2017, 13:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Tylko actros jednak swoją cene ma,podobnie jak volvo...


Post Wysłano: 23 mar 2017, 14:13
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

w czasie kiedy szukałem samochodu dla siebie mercedes i volvo tez było brane pod uwagę ale za samochód w tym samym roczniku o podobnej mocy, parametrach i wyposażeniu średnio trzeba było wyłożyć nawet 20k - 30k więcej. Daf nie jest złym posunięciem bo JEŻELI (słowo klucz) trafi się na dobry egzemplarz to mamy można powiedzieć zloty środek miedzy mercedesem a renówka :wink:

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 23 mar 2017, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Dlatego tez napisałem, w miarę możliwości finansowych. Wszystko fajnie tylko wziąć trzeba pod uwagę, że te auto pózniej też trzeba sprzedać, a cena odkupu i sama możliwość sprzedaży jest większa przy Volvie czy Actrosie.


Post Wysłano: 23 mar 2017, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

Panowie , ile za takiego konkretnego Dafa czy Mana trzeba dac z lat 2011-2012 ??


Post Wysłano: 23 mar 2017, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Cytuj:
Panowie , ile za takiego konkretnego Dafa czy Mana trzeba dac z lat 2011-2012 ??
Bylem we wtorek oglądać Dafa 105 460 kabina ssc sprowadzony z Francji przebieg 745 000 za 110 000zl.
Manualna skrzynia, klima ręczna, opony w miarę. Rok 2011


Post Wysłano: 23 mar 2017, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Panowie , ile za takiego konkretnego Dafa czy Mana trzeba dac z lat 2011-2012 ??
otomoto.pl i/lub alledrogo.pl i/lub getruck.pl czy jakoś tak...
Cytuj:
Bylem we wtorek oglądać Dafa 105 460 kabina ssc sprowadzony z Francji
Z 1-nym bakiem i bez lodówki ? Te sprowadzone z Francji to jakieś takie golasy som :)


Post Wysłano: 24 mar 2017, 0:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Sergiej coś w tym jest. Teraz dostałem półroczną T sprowadzoną z F. W porównaniu z krajową którą jeździłem wcześniej to tu jest tragedia. Nie ma nic. Bez górnego łóżka, lodówki o reszcie wyposażenia, którego tu ie ma nie wspomnę. I kabina na sprężynach. Do pełnego "wypasu" brakuje szyb na korbe :/


Post Wysłano: 24 mar 2017, 8:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Cytuj:
Panowie , ile za takiego konkretnego Dafa czy Mana trzeba dac z lat 2011-2012 ??
Bylem we wtorek oglądać Dafa 105 460 kabina ssc sprowadzony z Francji przebieg 745 000 euro za 110 000zl.
Manualna skrzynia, klima ręczna, opony w miarę. Rok 2011
Pytam bo mamy w firmie dwa Volvo do sprzedania z 2011r i po trzech dniach emisji ogłoszenia zero telefonów. Od nowości u Nas , bezwypadek , przebieg pewny a za 120tys zero zainteresowania. Wszystko pewnie przez to ,ze to mega.


Post Wysłano: 24 mar 2017, 9:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Sergiej dokładnie te.


Post Wysłano: 24 mar 2017, 11:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Panowie , ile za takiego konkretnego Dafa czy Mana trzeba dac z lat 2011-2012 ??
Bylem we wtorek oglądać Dafa 105 460 kabina ssc sprowadzony z Francji przebieg 745 000 euro za 110 000zl.
Manualna skrzynia, klima ręczna, opony w miarę. Rok 2011
Pytam bo mamy w firmie dwa Volvo do sprzedania z 2011r i po trzech dniach emisji ogłoszenia zero telefonów. Od nowości u Nas , bezwypadek , przebieg pewny a za 120tys zero zainteresowania. Wszystko pewnie przez to ,ze to mega.
Arabowie nie biorą i dlatego. Cały handel stoi.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawel_Elblag i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: