Autor
Wiadomość
Tytuł: Adblue
Post Wysłano: 10 gru 2017, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2017, 22:18
Posty: 76
Samochód: Man

Witam. Non stop coś się psuję jak nie w jednym naprawię adblue to drugi zjedzie że nie pobiera i świeci kontrolka. Co myślicie o emulatorach Adblue? Czy ITD wykryje?


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 10 gru 2017, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Podatny grunt :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 10 gru 2017, 23:16
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Twoje małpy. Twój cyrk. Chcesz zakładaj, potem nie płacz. Coś jak z rzepem. Chcesz to klej potem nie rycz.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 10 gru 2017, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Ja bym zaczął może od zmiany dostawcy ad blue.

_________________
DAF 95XF 430


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 10:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Ja bym zaczął może od zmiany dostawcy ad blue.
Wystarczy kupić normalne ad blue w ic w bańkach 20-stkach po 24 zł brutto..
a nie szukać jakiegoś gówna po 50 groszy w Mauserach po ropie albo nawozach a potem samemu przelewać to w bańki po ropie


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 11:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Rozlewanie do baniek wcale nie odbywa się w tak sterylnych warunkach jak ci Się może wydawać ;) Według mnie czysty mauser z pistoletem utrzymanym w czystości i dostawy cysterną to najlepsza opcja. Zawsze należy Ci się próbka (warto poprosić żeby nalał przy tobie) i certyfikat jakości. I dalej będę się upierać że jest różnica w regionach Polski i jakości adblue z Kędzierzyna, Puław i Polic.


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

My kupujemy ad blue, albo w bankach 20 l, albo w beczkach 200 l. Z puław. Raz się zdarzyło ze w bance 20 l, oryginalnie zaplombowanej . Ad blue było zmieszane z ropa. A pozatym jest klarowne i przejrzyste , a nje mogę powiedziec o tym ze zawsze jest tak na stacji .

Jestem zdania ze jeśli usterki są mechaniczne , to raczej wina jakości czynnika . Jeśli czujniki No to się to po prostu zdarza.

_________________
DAF 95XF 430


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Ja to kupuję w Opoltransie. Leję z kija z tych dużych zbiorników. Jeden czujnik musiałem wymienić, ale to raczej nie było winne AdBlue.


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

opoltrans ma podobno litewskie adblue - tez leje i na razie nic sie nie dzieje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Mówicie, że jak będzie się lało dobrej jakości adblue, to w 10 letnich autach cała instalacja będzie chodziła jak marzenie? Bo na razie jeszcze nie ustalone co to znaczy "dobrej jakości" Adblue i gdzie takie kupić.
Bo z tego co ja wiem, to padają i pompy i wtryski i grzałki i czujniki i cholera wie co jeszcze. Nawet jak się je wymienia na oryginalne, to ich żywotność jest bardzo słaba.


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

adblue nie "lubi" tłuszczu czyli substancji ropopochodnych i to jest głowna przyczyna usterek, kolejna to dopuszczanie do braków w zbiornikach płynu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 16:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Cytuj:
Mówicie, że jak będzie się lało dobrej jakości adblue, to w 10 letnich autach cała instalacja będzie chodziła jak marzenie? Bo na razie jeszcze nie ustalone co to znaczy "dobrej jakości" Adblue i gdzie takie kupić.
Bo z tego co ja wiem, to padają i pompy i wtryski i grzałki i czujniki i cholera wie co jeszcze. Nawet jak się je wymienia na oryginalne, to ich żywotność jest bardzo słaba.
Nie chciałbym wykrakac , ale w jelczu z 2007 roku którego mamy już 4 lata , ma 1160000 km . Ad blue ciagle sprawne . Przez ten czas gdy go mamy była jedna usterka , czujnik temperatury ad blue. Wymieniłem na zamiennik . Po 1 trasie odrazu go wrzuciłem . Rozebrałem start oryginalny ,wymieniłem termistor za 1 zł . Skręciłem i lata. Zamiennik oddany do sklepu . A orginal 1300 zł .

A i kiedyś nie pobierał czynnika . Ale filtry i sitko wymienione i mu przeszło .

Ale nie dopuszczamy do braku płynu w zbiorniku zawsze jakaś bańka na czarna godzinę jest w aucie. No i jak mi się wydaje ad blue jakościowo dobre (moj dostawca euro part, 80 gr / L)

Wiec moim zdaniem jakos adblue ma duze znaczenie . Bo rozumiem awarie czujnika bo to norma . Ale żeby zatarła się pompa to wydaje mi się ze wina czegoś tłustego .

_________________
DAF 95XF 430


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 18:59
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Bo z tym AdBlue to nie byłoby problemu, gdyby to było trwałe a części nie były tak kure wsko drogie. Wielu ludzi drze ryjki, żeby być eko ale wszystko co eko jest drogie. Począwszy od samej technologii po części zamienne. Człowieka ten fakt zniechęca i próbuje to omijać. Kiedy wpadnie sroga kara.

Ekologia to tak naprawdę przykrywka dla kopalni w której leżą zaje biste pieniądze.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ogólnie trzeba pamiętać żeby nie lać syfu, wymieniać filtry i nie dopuszczać aby jeździć na rezerwie. Ja biore adblue w 1000L z Puław i jest ok. Zawsze dojeżdżam do maksymalnie 1/4 lub 1/2 zbiornika i ładuje do pełna.
Nie miałem nigdy problemu z działaniem no niestety czujniki temperatury lecą po mimo że wymieniam na oryginalne. Sonda Nox wytrzymuje maksymalnie do 500 tys i zaczyna szaleć.
W czerwonym manie padł mi czujnik temp za katalizatorem po za tym wszystko działa. Natomiast w moim wymieniałem już dwa czujniki temperatury spalin i sondę NOX. Po za tym wszystko działa nigdy nie odcięło mocy :wink:

_________________
MAN


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 11 gru 2017, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

zzx nie wiem czy wszystkie ale część faktycznie z tego co pamiętam ma z Jonavy. Woziłem też stamtąd, po odczuciach organoleptycznych zastrzeżeń brak, z klientów też się na nie nikt nie skarżył.


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 03 kwie 2018, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2013, 10:41
Posty: 75
Samochód: scania

Scania R420 E5 2011 rok.dzisiaj przykra diagnoza: rozczelniona pompa adblue zalała cały układ sterowania. cena w aso na dzień dobry 9100 pln netto+wymiana.

Do Volvo akurat mam magika który sam regeneruje pompy adblue, ale ze Scanią nie wiem co robić. Nie chcę wyłączać tego układu, ale [wycenzurowano] mnie bierze na koszty naprawy. Pomóżcie, jak z tego rozsądnie kosztowo wybrnąć.


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 03 kwie 2018, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

No cóż, zostaje połączyć się z Tobą w bólu...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 03 kwie 2018, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2013, 10:41
Posty: 75
Samochód: scania

co myślicie o takich ofertach??:

https://www.olx.pl/oferta/pompa-ad-blue ... dfc9403eaf
https://www.olx.pl/oferta/pompa-ad-blue ... dfc9403eaf

wartę są swojej ceny takie regenerowane czy lepiej szukać sprawnej używanej?


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 03 kwie 2018, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Ja to bym raczej szukał dobrej używki, bo jak już tam ktoś palce wsadził to nie wiadomo jak to długo pochodzi


Tytuł: Re: Adblue
Post Wysłano: 03 kwie 2018, 22:01
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

A po czym poznać dobrą używkę? Może wzięta z rozbitka objedzie kółko i też się wysra.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: