Witam, od dłuższego czasu walczymy z wysokim spalaniem w actrosie 2546 z 2010 roku, jest to tandem z systemem bdf. Samochod wozi lekkie ładunki, przestrzenne, trasy Polska-Francja, ładunki w jedna stronę około 6 ton, w druga moze 8, czasami lżej. Problem lezy w spalaniu. Samochod na tej trasie potrafi spalić 38 litrów, najlepsze jest to ze jedna trasa wychodzi 38 litrów a następna wychodzi 30 litrów co juz jest dosyc akceptowalne dla nas, nikt nie wymaga 22 litrów takim zestawem. Co zostało zrobione: sprawdzone wszystkie hamulce na każdej osi, wszystko sie kręci lekko, porobione wtryski, pompy przy wtryskach, korekcje na jednym wtrysku jest 0,9% a na reszcie jeszcze niżej, nowa pompa paliwa wstępna oryginalna Mb, nowe zawory paliwa na powrocie, zawory ustawione, jeden pod kolektorem, drugi przy komputerze, opony na całym zestawie continental lub michelin. Juz nie mamy pomysłów co moze mu dolegać. Oczywiście bledow na komputerze nie ma, turbo pompuje dobrze, około 2.2 bara. Moze ktos z Was wie co moze mu dolegać jeszcze ? Gdzie należy zajrzeć ? Pozdrawiam i z góry dzieki.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Zmienić gruza oraz robotę
Zabudowa typu BDF stawia duże opory na wietrze co się wiąże z dużym spalaniem, stąd pewnie taka różnica w spalaniu
Tu nie można porównywac BDFa z spalaniem z typową plandeką lub chłodną
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
popatrz na ciśnienie w oponach.
jak warunki pogodowe - wiatr potrafi zrobić różnicę nawet 3-4 litry.
gdzie tankujesz paliwo - jedna stacja czy jak popadnie?
przy takich ładunkach na płaskim pojazd powinien zamknąć się w 23-25 litrach.
jazda na tempomacie z czujką odległości czy normalnie bez "elektroniki"?
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
O.K. teraz z mojego podwórka:
1. Intercooler, przewody do i z intercoolera szczelne?
2. Kompensatory od kolektora wydechowego do podstawy turbiny oryginalne/szczelne?
3. Wiskoza działa poprawnie, czy wentylator cały czas się kręci z wałem?
Ciśnienie sprawdzane na bieżąco, paliwo tankowane na jednej stacji zazwyczaj, kilka razy bylo na innej ale nie wpłynęło to na spalanie, poprawiło troche dynamikę tylko, jazda na tempomacie bez odleglosciowki, intercooler szczelny, bez wody, czysty, kompensatory, mógłbyś określić fotograficznie o co chodzi ? Wiskoza do sprawdzenia jeszcze została
Kompensator - rurki średnicy ok. 3 cm biegnące od obu kolektorów wydechowych do podstawy turbosprężarki KLIK Na drugim planie, za ręką widać "harmonijkę".
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę