Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 gru 2018, 15:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

Witam. Poaiadam dafa 105 z 2011roku. Od dłuższego czasu nie mogę poradzić sobie z ciśnieniem turbiny. Wymieniona turbina na nowa,węże od intercoolera,filtry, cały układ szczelny na 100%. Ciśnienie maksymalnie dochodzi do 1.2, no i poza tym dużo pali. Na komputerze pokazuje błąd P2074 który mówi o niskim cisnieniu turbo. A i jeszcze taka ciekawostka jadac na tempomacie wyskakuje błąd 'SILNIK OSTRZEZENIE' natomiast gdy tempomatu nie używam to nie ma żadnego bledu. Proszę o szybką podpowiedź jak ktoś miał coś podobnego albo wie co tutaj może być nie tak.z góry bardzo dziękuję


Post Wysłano: 08 gru 2018, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2017, 8:52
Posty: 37
GG: 1908754
Samochód: Actros

Jeśli układ cały szczelny, tzn intercooler, węże oraz wszystkie przewody, to zostaje ci regulacja turbiny na ciegnie, lub wymiana czujnika ciśnienia turbo, może on głupoty pokazuje .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 08 gru 2018, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Kolega miał przejścia w Dafie, że kaseta silnika była uwalona, tak że pedał gazu na mac, a ona steruje silnik na 80%.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 gru 2018, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

Regulacja turbiny ? Chodzi Ci o ten zawor który zamyka i otwiera ? Turbo nowe i jest zaplombowane na tej śrubie regulacyjnej.

A i jeszcze zapomnialem dodać że jeśli hamuje retarderem i nacisne pedał gazu to retarder nie puszcza tylko hamuje dalej, jednocześnie hamuje i próbuje przyspoeszcyc.


Post Wysłano: 08 gru 2018, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Do sprawdzenia hamulec górski ta klapa na wydechu może się zacina i dławi silnik, przez to turbo się nie wkręca i brak mocy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 gru 2018, 0:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
A i jeszcze zapomnialem dodać że jeśli hamuje retarderem i nacisne pedał gazu to retarder nie puszcza tylko hamuje dalej, jednocześnie hamuje i próbuje przyspoeszcyc.
No, qurwa brawo...jaki jest sens hamowania retarderem i jednocześnie przyspieszania :?: :roll:

Na elektrodzie opisują podobny przypadek, ale jak rozwiązali problem to już nie napisali...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3346550.html

Rzeczywiście, może go klapa trzymać...


Post Wysłano: 09 gru 2018, 2:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

Gościu o czym ty piszesz że brawo? Próbuje wszystkiego już nie wiem co jest,w kazdym innym aucie odcina retarder kiedy dodaje się gazu. Może to wina potencjomwtru??? Ja już nie wiem co mam myslec


Post Wysłano: 09 gru 2018, 2:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

A co ma retarder wspólnego z ciśnieniem turbiny?
Napisali ci: albo klapa, albo czujnik świruje, a może katalizator zawalony...
Cytuj:
Może to wina potencjomwtru??? Ja już nie wiem co mam myslec
Jak się wkręca na postoju na obroty, chyba max. jest 2200 obr/min to potencjometr jest sprawny.


Post Wysłano: 09 gru 2018, 3:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

No okej wkręca się na 2200 obrotow na wolnych, kolega ma identyczne auto i turbo dmucha do 1,7 a mój do 1,2. Kolega nie wyłącza retardera wciska gaz i reatder automatycznie odpuszcza. Jego auto mneij pali a robimy ta sama robotę. co może być nie tak ?


Post Wysłano: 09 gru 2018, 3:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

A co ma retarder wspólnego z ciśnieniem turbiny?
Napisali ci: albo klapa, albo czujnik świruje, a może katalizator zawalony...
Cytuj:
Może to wina potencjomwtru??? Ja już nie wiem co mam myslec
Jak się wkręca na postoju na obroty, chyba max. jest 2200 obr/min to potencjometr jest sprawny.
Cytuj:
to zostaje ci regulacja turbiny na ciegnie,
Na nowej turbinie są znaki/plomby tak jak napisał. Jak je ruszy to ma chyba po gwarancji.

Teraz tak pomyślałem żebyś przyłożył rękę do wylotu rury wydechowej i porównał z innym Dafem jak dmucha, chociaż nie wiem czy to coś da...

U mnie jak jest zaciągnięty retarder, to nie odpuszcza i wyświetla ostrzeżenie "retarder aktywny"

EDIT.
Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2005832.html piszą o czujniku ciśnienia paliwa...może to to?


Post Wysłano: 09 gru 2018, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

A pedał gazu?


Post Wysłano: 09 gru 2018, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

Cytuj:
A pedał gazu?
Wiesz może jak go sprawdzić ?


Post Wysłano: 09 gru 2018, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie wiem. Podejrzewam, że najłatwiej komputerem i zobaczyć parametry jakie daje. Może da się sprawdzić miernikiem.


Post Wysłano: 09 gru 2018, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Na komputerze jest test na pedał gazu.

W ogóle, to cała naprawa powinna być zaczęta od diagnostyki komputerem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 09 gru 2018, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2015, 12:13
Posty: 42
Samochód: SCANIA R420

Sprawdź wiązkę elektryczną między kabiną a ramą, kolega miał przypadek, że dostała się tam woda i zgniły przewody, z tego co pamiętam też miał problem z gazem, jutro do niego zadzwonię to wypytam o szczegóły


Post Wysłano: 09 gru 2018, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
W ogóle, to cała naprawa powinna być zaczęta od diagnostyki komputerem.
Diagnostyka ze 150 zł, a już wskoczyła nowa turbinka, nowe przewody i się zrobiły tysiące.


Post Wysłano: 10 gru 2018, 10:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

Napisałem że robiłem swoim komputerem diagnostykę.jest napisane jako błąd wyskoczył w pierwszym poacie. A oprócz tego byłem w serwisie dafa i robili mi test komputerem podczas jazdy i stwierdzili że coś jest z powietrzem. Turbina wymieniona bo stara padła całkiem. Węży nie ruszałem


Post Wysłano: 10 gru 2018, 10:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To zostaje sprawdzenie droznosci układu wydechowego
Sprawdź czy klapa się nie zacina oraz sam tłumik
Najlepiej zdemontować rurę przed tłumikiem i sprawdzić wtedy ciśnienie doładowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 gru 2018, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Turbina wymieniona bo stara padła całkiem. Węży nie ruszałem
Serio? Wymienili turbinę i nikt nie wpadł na pomysł, żeby klapę na wydechu sprawdzić jak już było wszystko rozebrane i nie sprawdzili drożności układu wydechowego? :shock:
A na którym serwisie byłeś, jeśli można wiedzieć?


Post Wysłano: 10 gru 2018, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2018, 15:44
Posty: 11

Moze lepiej nie będę pisał, mnie też nie było przy tej wymianie a teraz mogą mi powiedzieć co będę chciał. Zjade w piatek, rozbiore to i zdam relacje.ogolnie bardzo dziękuję za zaangazowanie i wszelką pomoc 😉😎


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: