Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2019, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Witajcie. Zwracam się do Was z prośbą o poradę. W robocie u brata chcą zakupić nowy ciągnik, głównie pod uwagę brany jest Daf, ale uwagę zwrócił ostatnio tgx. O ile o DAFie mamy jakieś tam pojęcie, tak o Manie żadne, dlatego chciałbym się poradzić bardziej zorientowanych na co zwrócić uwagę przy takim Manie. Auto na trasy krajowe, praktycznie codziennie w domu, tonaż maksymalnie do 17t.

Dla rozjaśnienia podam dwa linki do ogłoszeń, które najbardziej są brane pod uwagę i do tych ciągników prosiłbym o opinię. Zapraszam do rozmowy. [emoji6]

https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-1 ... llery-grid

https://www.otomoto.pl/oferta/daf-xf-46 ... BJPLj.html



Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 26 kwie 2019, 21:40

Największą wadą TGX-a jeśli chodzi o ciągniki siodłowe jest rozstaw osi nie wiedzieć dlaczego większość jest na rozstawie 3,6m wersje z 3,8m są bardzo rzadkie, niedawno poszukiwałem informacji na temat takiego MAN-a i w sieci jest ich bardzo mało. Nie słychać o jakiś ogromnych problemach z tymi autami. Z suchych faktów taki nowy TGX aktualnie jest najtańszym ciągnikiem na rynku, nawet IVECO stało się droższe.


Post Wysłano: 26 kwie 2019, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Standard to 3,6 metra a 3,9 metra rozstaw osi to pod zabudowę np hydrauliki czy kompresora stąd też taka mała ilość ciągników

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 kwie 2019, 22:31

Się nie znam, ale bez problemu 3,9 pod normalną naczepę można zamówić, taki rysunek znalazłem w ofercie:
Obrazek


Post Wysłano: 27 kwie 2019, 5:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Opinie na temat tych dwóch aut są bardzo interesujące.Z moich obserwacji i rozmów z chłopakami z zaprzyjaźnionej firmy to ci którzy przesiedli się z dafa na mana to podobno dopiero teraz poczuli luxus. Stwierdzili jednogłośnie że jazda dafem to jakby jechać traktorem --oczywiście międzynarodówka i auta najstarsze do 5lat. A z drugiej strony kolega dostał kunia nówka blaszka tgx ,odebrany w listopadzie z salonu i trzeci raz na serwisie stoi.Awarie skrzyni biegów która skończyła się wymianą na nową, teraz odpadł króciec od chłodnicy płynu. Może man najtańszy na tą chwile ale i awaryjny bardziej się zrobił.


Post Wysłano: 27 kwie 2019, 6:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak to się kończy jak do mana zomontują skrzynie biegów od scani. To potem się to dziadostwo sypie.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 kwie 2019, 7:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Jak daf euro 6 , to byle nie 2014 rok produkcji .
Od 2015 to już całkiem spoko były. Dużo znajomych ma dafa euro 6, to jakoś zbytnio nie narzekają .


_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 29 kwie 2019, 13:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
.Awarie skrzyni biegów która skończyła się wymianą na nową, teraz odpadł króciec od chłodnicy płynu. Może man najtańszy na tą chwile ale i awaryjny bardziej się zrobił.
A kiedy niby MAN byl bezawaryjny ,od kiedy pamietam MAN byl awaryjna maszyna tj od czasow F90 . Bezawaryjne to byly many 8 -10 ton calkowitej np. 8.150 itp Volvo to to nie jest z czasow F88-F12-FH13.A Daf 106 z ta sama turbina co przeklinana przez wielu scania XPI. Od ktorej Scania uciekala , a byla najwiekszym problemem w tych silnikach. Mysle ze z czasem te 106-tki beda tak samo przeklinane. Mimo wszystko wolal bym mana. A swoja droga wszystkie elementy firmy ZF byly w MANie bezawaryjne , skrzynia Scania raczej tez jest bezproblemowa i chodzi lepiej od tej ZF . Ale ZF-y byly mimo wszystko trwalsze


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: