Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 paź 2016, 11:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam mam problem ze skrzynią biegów skrzynia manual 16 z comfortshiftem. Problem polega na tym że z leje sie olej z siłownika servosfihtu . Sam siłownik wymieniony na nowy i dalej leje się olej z grzybka który jest na końcu. Wysyłam poglądowe zdjęcie tej części i miejsca gdzie cieknie olej. Z góry dzięki za pomoc :wink:
Obrazek
Obrazek

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 sie 2019, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2019, 15:10
Posty: 3
Samochód: 126p

Cześć,

zapewne trochę późno, ale lepiej późno niż wcale ;)
Są tylko dwie możliwości, aby olej znalazł się w tym siłowniku:
1. Olej z układu pneumatycznego pojazdu.
2. Uszkodzone/wypchnięte uszczelnienie od strony skrzyni biegów.
3. Jest jeszcze kilka innych, ale te zdarzają się niezwykle rzadko.
Innej możliwości nie ma.
Olej w tym urządzeniu powoduje wypłukanie specjalnego smaru, który doszczelnia go w środku.
Smar ten redukuje również wewnętrzne tarcia pomiędzy elementami, ale to już tak odbiegając od tematu.

Ogólnie servo jak najbardziej do regeneracji (specjalizuje się w naprawach tych servoshiftów z ZF), ale nie polecam tego robić samemu, bo wewnętrzna budowa nie jest taka prosta jakby się można było tego spodziewać a niewłaściwy montaż może spowodować uszkodzenie synchronizatorów w skrzyni.
Jeśli nadal potrzebujesz pomocy z tym servo to zapraszam na PM.

Pozdrawiam.
Zimny.


Post Wysłano: 04 sie 2019, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bla bla bla dzięki za reklamę.
Budowa tego szajsu i zasada działania jest tak samo prosta jak konstrukcja cepa :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 sie 2019, 16:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2019, 15:10
Posty: 3
Samochód: 126p

Witam,
jakby nie patrzeć - autoreklama.
a co do zagadnienia, to gratuluję znajomości tematu i życzę samych sukcesów.
Proszę tylko pamiętać o tym, że typów tego wspomagania jest kilkanaście.
Z zewnątrz wszystkie wyglądają tak samo, różnica jest w sile na wyjściu jak i sile wspomagania przy określonej pozycji tego centralnego elementu ( po prostu niektóre z nich nie działają 0/1 a mają więcej pozycji, przy których siła jest zupełnie inna) i to głównie powoduje uszkodzenie synchronizatorów, ale to przecież takie proste...
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 04 sie 2019, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie jest tak jak piszesz plus specjalny smar który uszczelnia siłownik pneumatyczny.
No proste ruch dźwigni w wybieraku powoduje wysterowanie zaworu który otwiera dopływ powietrza do siłownika. Dzięki temu potrzeba mniejszej siły do włączenia biegu.
Tak to w wielkim skrócie.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 sie 2019, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2019, 15:10
Posty: 3
Samochód: 126p

Zgadza się.
Tak w wielkim skrócie...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: