Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
mam problem z magnumką z 2 zbiornikami paliwa. Gdy silnik pracuje wystarczy że na wolnych obrotach przepompowuje paliwo do mniejszego zbiornika i w efekcie po jakimś czasie się zapowietrzy. Przewód łączący zbiorniki, korki paliwa ok. Może ktoś miał już taki problem. Pozdrawiam!
Proponuję założyć zaworki od gazu na przewody żeby się paliwo nie przelewało to tak na marginesie.
A problem może tkwić w dziurawym (przegnity) smoku. Mieliśmy podobny problem i okazało się że jest mała dziurka w smoku.
_________________ ...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
Hm smoki są aluminiowe, a siatki wyciągnięte to nie jest problem że nie ciągnie paliwa tylko powrót z silnika pompuje do prawego zbiornika i po jakimś czasie po prostu lewy jest pusty a całe paliwo jest w prawym i przez ten pusty zbiornik się zapowietrzy.
Rejestracja:02 mar 2009, 23:17 Posty: 55
GG: 0
Lokalizacja: Chorzów
Kolego problem raczej nie tkwi w powrocie tylko w zasysaniu paliwa żeby powrót przelewał do jednego zbiornika to musiał byś gdzieś mieć zagięty przewód na powrocie jeśli przewody są ok a miałeś wyciągnięte siatki to najprawdopodobniej zapchało ci się w trójniku pod siodłem lub gdzieś dalej proponuję przedmuchać przewody i powinno pomóc.
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
klego marfur 30 zgadza się siatki wyciągnięte i wszystkie rurki przedmuchane zaworki w rurkach ciągnących wszystko przedmuchane i czyste dlatego to dla mnie taka zagadka normalnie czary jakieś albo coś.
Jesli zbiorniki sa połączone tzw "góra", to poziom paliwa reguluje sie przez powrót.
Zwroc uwage na korki paliwowe. Jesli jeden trzyma podcisnienie a drugi nie, to tak wlasnie bedzie sie dziac.
Rejestracja:02 mar 2009, 23:17 Posty: 55
GG: 0
Lokalizacja: Chorzów
Zbiorniki są orginalnie zamontowane czy jeden był dokładany później ?
i jeszcze czy przewody które idą z baków do trójnika są jednakowej grubości ?
bo jeśli to wszystko jest ok to chyba rzeczywiście są czary hehe
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
zbirniki oryginalne jeden większy drugi mniejszy oryginalne przewody i trójniki wszystko fabryczne / porównywałem i inną taką samą Magnumką / tylko że tamta rowno bierze paliwo z obydwu zbiorników ha ha pozostaję chyba przywiesić gdzieś czerwoną wstążke może to rozwiąże problem
no to jak już iść na całość to rozbierałeś smoki...jeżeli nie to zrób to ostrożnie..tam sa takie bodajże dwa zaworki jeden z nich napewno do odpowietrzenia tak ze przepuszcza w jedną stronę..może tam coś weszło...poza tym takie pytanie odpowietrzenia z małych kruccy przy spokach masz połączone pomiedzy zbiornikami i szczelne?ostatnio miałem przytarty przewód od odpowietrzenia i lapał powietrze.
Z tym rozbieraniem smoków to chodzi mi oczywiście o odkręcenie tych trzech małych śrubek imbusowych od spodu...tylko uważaj bo lubią się ukręcać i łapie wtedy lewego powietrza...
_________________ SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74 TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy: https://www.facebook.com/groups/235395747040110/
Mam identyczny problem z Volvem FH z 2011 roku , zbiorniki oryginalne 1250 l , pobiera paliwo z głownego zbiornika ( prawego ) a caly powrot wraca do lewego zbiornika i tak az do momentu kiedy prawy zbiornik jest pusty i auto staje.Smoki wyczyszczone , niebieski przewod laczacy zbiornikijest drozny.Ktos rozwiazal taki problem bo nie moge dojsc z tym ladu.
W lewym może być pusto, że możesz go nie używać w ogóle, i ani się tam nie przeleje paliwo z prawego, ani się nie zapowietrzy
U mnie jest właśnie na odwrót jak piszesz , ciągnie z prawego zbiornika który jest zbiornikiem głównym a wszystko to co wraca z powrotem z silnika jest przelewane do lewego zbiornika w konsekwencji czego potrafi wyssać wszystko z głównego i z niego paliwo przelać do lewego kotła.Nie wiem jak mam ugryźć ten temat bo wcześniej nie miałem w żadnym samochodzie takich cudów.
co do autora pytania, załóż zaworki i se będziesz zamykał otwierał jak pasuje i po problemie, tak miałem w 480 e5 (1060l bodaj zbiorniki), ssało z prawego kociołka
Ciężko założyć zaworek bo to Volvo poliftowe i ma inaczej skonstruowany system pobory paliwa ze zbiorników ( jedna gruba rura plus zawór Venturliego na lewym zbiorniku tuż przy kruccu smoka wyklucza możliwość montażu zaworka bez przerabiania wyjscia do smoka )
Założone nowe korki paliwa ( zamienniki ale bardzo podobne do oryginalu , używałem już identycznych w innych autach i są bez zastrzeżeń )
Dodatkowo wychodzący odpowietrznik zbiornika głównego ( ten z tym małym plastikowym filterkiem ) zaślepiłem , żeby było w zbiorniku podciśnienie które w teorii ma przelewać paliwo z lewego do prawego zbiornika
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę