Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 kwie 2020, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Po naprawie masy zarowka nie swieci kabina opuszczona ale nadal problem z zegarami i dopiero za 3 razem rozrusznik zaczol krecic ale auto nie odpalilo wyskoczyl komunikat zeby wpisac kod od immo dodam ze jak zegary czyli obrotomierz i temperatura pojdzie na maxa to nie mozna sie polaczyc z silnikiem i rozrusznik nie zawsze kreci wtedy


Post Wysłano: 24 kwie 2020, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

jak masz taki objaw (zegary) to masa nie została naprawiona.

nie sugeruj się tym że przewód jest zakuty do końcówki - sprawdź dokładnie miernikiem czy jest przejście z samego przewodu (miedzianka) do każdej końcówki tam gdzieś nie ma dobrego przejścia.

kiedyś miałem tak z automatem rozrusznika raz działał a innym razem nie działał dopiero w wolnym czasie ( na pauzie u gebelsa) z nudów przyjrzałem się problemowi i okazało się że w pięknie zarobionej końcówce nie było prądu (wtedy kiedy był potrzeba) - po ucięciu przewodu i zarobieniu nowej końcówki problem się bezpowrotnie skończył.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 kwie 2020, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja od początku mówię pociągnąć dodatkową masę kablami rozruchowymi na próbę, wtedy jest pewność. Tu za dużo czarów naraz się robi...


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 9:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Kolego podciagnolem ta mase od aku do kabiny i bez zmian zastanawiam sie teraz nad masa samego sterownika ale on jest przykrecony do silnika wiec powinien ja miec . auto ma juz milion nakrecone te sterowniki przy takim przebiegu sie nie topia ? W osobowce bardzo czesto jak sterownik jest na silniku to mowi dziekuje zazwyczaj koncowka mocy bo inne pomysly mi sie koncza tylko jedno mnie zastanawia ze za kazdym razem inne mam bledy zwiazane z can zastanawia mnie jeszcze jedno skoro masa byla zle przykrecona czyli jej nie bylo na ramie i przylozylem zarowke p21 do rami i masy aku zapalila sie to skad plus na ramie teraz tego nie ma ale nie wie. Czy dobrze mysle ale moze gdzie mam zwarcie do masy ?


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Coś tu chyba kręcisz, niby zajmujesz się mechaniką zawodowo a pytasz się o podstawy mechaniki
Po pierwsze sterownik silnika nie bierze masy z obudowy czyli z samego silnika
Po drugie przewód can może być gdzieś uszkodzony, brak przejścia.
Po trzecie jest coś takiego jak różnica potencjałów napięcia.
Skoro nie było przejścia na masie, to masa szła przez żarówkę i dlatego żarówka się świeciła.
Zamiast żarówki trzeba było wziąć multimetr, ustawić na wskazania napięcia.
I odczytać wskazania na multimetrze
Jeśli wskazania będą powyżej 0 wolta będzie świadczyć o tym że gdzieś między dwoma punktami pomiaru nie ma dobrego przejścia masy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Ok a jest w stanie kotos ppdrzucic schemat przewodow pewnie skupie sie na tym canie wszystkie plusy wyczyszczone ladowanir 28.6 V na aku na bezpiecznikach przy body 26.6V auto zauwazylem ze jak obrotomierz pojdzie na maxa i temperatur podnosza sie oczywiscie obroty po zgaszeniu samochodu przez 2-3min nie moge go odpalic brak reakcji na rozrusznik .
Czy jest tu przekaznik glowny ktory steruje tym dziadostwem ?


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli wskaźniki idą do góry to masz dalej problem z masą i idzie masa przez wskaźniki, co do can sprawdź czy masa dochodzi do sterownika silnika. Bo wyświetla brak komunikacji z sterownikiem silnika
Nawet wskazania ładowania mówią o braku masy lub głównego plusa co idzie na silnik z akumulatorów do alternatora skoro masz dwa wskazania 28,6V i 26,6V to za duży spadek napięcia po drodze
Jak możesz to daj na probe osobny kabel plusowy miedzy alternator a rozrusznik lub akumulatory

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jest przekaznik od rozrusznika, znajduje się pod body compem niżej na przedniej ścianie kabiny, jest ich tam kilka może 3,4 nie pamiętam który chyba bardziej któryś po lewej. Także to sobie sprawdź przy okazji, IMO też może blokować tylko wtedy nie przekręcisz kluczyka w pozycję start.


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Jeszcze taki emulator tutaj jest
Obrazek


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Jeszcze taki emulator tutaj jest
Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jakby nie patrzyć emulator jest wpięty w CAN więc może teoretycznie mieszać lub w miejscu wpięcia mogą być problemy, można zrobić testy bez niego z ciekawości. Skoro on jest już to napewno SCR nie działa.


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 13:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Tak adblue nie zyje. Emulator podpiety bezposrednio ppd obd2 kolo body zaraz wypne i sprubuje co pokaze zastanawia mnie tylko to ze swieci ostatnia i srodkowa dioda zgodnie z tym sxhematem do iveco powinnny inne swiecic.

Usunoąłem emulator ale to nie on zastanawiam sie jeszcze bo tylko obroty i temperatura idzie na maxa predkosciomiesz i poziom paliwa zostaje to bardzo wskazywalo by na to ze ta masa na sterowniku silnika jest uwalona ?


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie sama masa na silniku. Tak jak tłumaczyłem obudowa sterownika silnika jest od izolowana elektrycznie od samego silnika.
W tej dużej wtyczce od sterownika silnika masz kilka przewodów plusowych i masowych.
Musisz ustalić czemu masz taki spadek napięcia miedzy silnikiem a akumulatorami może to być na masie lub na plusie.
Najlepiej wziąć multimetr jeden kabel podłączyć do alternatora a drugi do akumulatora i odczytać wskazania
Oczywiście multimetr podłączyć oba kable pod plus alternatora i plus na akumulatorze a potem zrobić odczyt ten sam tylko przewody podłączone pod masę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 15:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Ok kabel plusowy byl zle zakuty na alternatorze teraz w kabinie jest 28V ale objawy nadaj zostaly ...


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 16:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przewód can powinien być w małej wtyczce sterownika silnika dwa kable zwinięte w warkocz
Rozrusznik jest sterowany z przewodu can
To samo się dotyczy temperatury i obrotów czujniki powinny być wpięte do sterownika silnika a on za pomocą przewodu can przesyłać dane do zegarów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 16:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Drugie ostrzeżenie o pisownię i ortografię.
Trzeciego nie będzie.

Jeżeli masz na Aku 28V, a na kabinie 26V masz gdzieś chochlika na instalacji... Dla stralisa spadek o 0.5V może powodować problemy.
Podstawa.

Jeżeli grzebałeś przy BC, w złej kolejności wyciagłeś kostki mogłeś go uszkodzić.

Dla mnie to chochlik na instalacji, cała prawa strona kabiny nad i pod nogami do rozbiórki i czyszczenie wszystkich kostek i połączeń.

Plus sprawdzenie kabli między kabiną a komputerem, te wiązki pod zbiornikiem wyrównawczym.

Wszytko bez włączonego prądu.
Sprawdź włącznik prądu, hebel też lubi robić problemy.

Są 2 opcje, albo chochlik na instalacji, albo uwalony VCM, bądź BC.

Tym emulatorem od ad ablue bym się nie chwalił, ale sprawdź jakość jego podłączenia.

Schematów nikt Ci nie poda, choćby somsiat mioł dwie hore curki i syna niepełno sprawnego.

Raczej wziąłeś robotę i nie możesz się wygrzebać.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 25 kwie 2020, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Ok a jest w stanie powiedziec mi ktos na ktorych pinach w zlaczu jest can ? I dalej go przedzwonie do silnika .
W wiazce z silnika do kabiny nie mam przewodow w skretce .


Post Wysłano: 26 kwie 2020, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Jeszcze zapytam jak Can w dużym jest taki jam w osobowce ? Chodzi mi o pomiary . Jak jest zwarcie pokazuje 0 oh my jak jest przerwa to okolo 60
A do wypowiedzi moderatora , mozesz sobie kolego myslec co chcesz powiedzialem jak sytuacja wyglada , a jesli klamie to ktos mnie tam kiedys z tego rozliczy .


Post Wysłano: 29 kwie 2020, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2020, 20:27
Posty: 18
Samochód: Stralis

Sprawa wyglada tak z body wychodzi mi zasilanie 24v na sterownik a powinno 15+


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: