Cytuj:
Serio Grzesiu mając spłacone zestaw, konia jak twierdzisz w dobrym stanie, szukasz jakiś wrażeń w postaci solóweczek? Moze musisz głębiej podrążyć i znajdziesz jakieś tematy Ciebie satysfakcjonujące
Nie wiem, może źle myślę może źle kalkuluję, ALE.
Ja robię rocznie 70 000km przebiegu.
Koszt 1km wychodzi mi 0,75e PL - D/B/NL 2 tygodnie - PL
Koszty stałe to: 67 000zł. Czyli 180zł/dzień nie ważne czy stoi czy jeździ.
Stawki jakie są każdy widzi. Na kraju spedycje płacą 2,7-2,85. Mi na kraju koszty wychodzą coś koło 2,4PLN.
na UE w tamtym roku wyszło mi zaledwie 0,9e.
Więc sensu to dla mnie nie ma totalnie.
Dlatego chcę przejść na mniejsze auto bo:
Koszty stałe zejdą mi na 44 000zł.
Stawki dopiero zacząłem poznawać, ale póki co wychodzi jeden grzyb z zestawu zostaje tyle samo co z solówki, za to wydaje mi się, że będę miał dużo niższe koszty postoju. 180PLN vs 120PLN.
Może nie potrafię roboty poszukać, biorę to na klatę. Dzwoniłem po różnych firmach. Po młynach (wannę rozważałem kupić) po okolicznych firmach. Ostatnio gość do mnie dzwonił, żeby mu ADRy wozić. Łódź - Żyrardów. 5 kursów kółka. Ja naczepę sprzedałem, ale zaproponowałem znajomemu tutaj z forum. On zaproponował całkiem normalną stawkę wg mnie bo 800 od kółka, gość go wyśmiał i na 600zł marudził. Dlatego ja odpadam z CS + N. Tu nawet z pierwszej ręki ludzie płacą kiepskie pieniądze.
Z PL owszem miałbym wyloty po 1,1e, tylko co z tego, jak powroty są po 0,4...
Przyznaję, widocznie się do takiej roboty nie nadaję.
Cytuj:
5 ton to niektórzy ładują na busy zarejestrowane na 3,5, 500 zł mandatu i jedzie dalej. Trudno z takimi konkurować.
Z jednej strony tak, ale to bardziej na kraju. Po drugie część firm jednak już tego trochę pilnuje.
Cytuj:
nie napisałeś nic o ładownościach,a dziś jest to bardzo ważne - przy takich zestawieniach ( w przypadku plandeki) z winda to będzie realnie 2,5 tony (bus) i ok.5 ton (solówka) także pojazdy do wożenia pierza lub pszczół luzem.
zresztą te wielkości to łapią już charty i biorą jako częściówkę na naczepy - i jadą.
Orientacyjnie Iveco 7,2t. Realnej ładowności powinno być około 3200-3700
Solo 12t. Realnie 4200kg.
Cytuj:
ja bym szukał czegoś niszowego nie wiem chłodnia ????? czy coś innego, znajomi co mieli solówki powoli je wyprzedają jak już nie sprzedali bo kiepsko jest z robotą na tą wielkość no chyba że w dystrybucji,ale to nie te pieniądze które chcesz włożyć.
Chłodnia to już wg mnie musi być 16T+. Bo w busie to realnie będzie miało pewnie z 2,5t ładowności w solo podobnie.
Taki sprzęt to już pod konkretną robotę dystrybucyjną.