Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Pytanie czy DCT funkcjonuje po nowemu czy po staremu.
Bo na podglądzie widać że auta stoją normalnie na parkingu.
Jadę dzisiaj pudło ładować i nie wiem czy mam się odbić kartą od słupka czy iść do okienka po staremu.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak to jest obecnie na DCT z zdaniem pustego kontenera.
Trzeba też robić awizacje na daną godzinę, czy można jechać jak kiedyś bez robienia okienka na daną godzine
Ona przeważnie jest nie skrętna, być może dlatego podnoszą, z kolei następna jest skrętna chyba zawsze. Niech mnie ktoś poprawi jak co, być może niemaja sterowania podnoszeniem z kabiny i dlatego jedzie w górze bo inaczej na ostrych skrętach ciężko to widzę....
Zgadza się czasami jadą wszystkie, ale często są komunikaty ITD w których widać przewaloną stonogę i ośka w górze. Może kto niema sterowania to podnosi na stałe, a kto może sterować w czasie jazdy opuszcza. Być może dla zmyłki ze niby nie za ciężko
Kiedyś jechałem Volvem 6x4 z naczepą trzyosiową na bliźniaku z czego pierwsza os była daleko z przodu, na każdej krzyżówce trzeba było podnosić ośkę przyciskiem na desce... [http://img4.garnek.pl/amin.garnek.pl/03 ... _200.0.jpg]
Niektórych fantazja odnośnie sterowania osiami ponosi... Raz chłopaki na grupie kontenerowej pisali, że to wszystko zależy od konfiguracji naczepy. Są naczepy, że przy spięciu całości ta ośka idzie do góry, a opuszcza się ją na czas manewrowania. Są "stonogi" z większą lub mniejszą ilością skrętnych osi. Nie jeżdżę ze stonogą, ale trochę tego widzę codziennie.
Btw. MAN mijaliśmy się w piątek na "obwodnicy" Świecia.
_________________ "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Ostatnio sporo pożarów jest tych naczep łożyska siadają od ton i skręcania a taka opuszczona pierwsza os to jest koszmar jeżeli chodzi o siły boczne.
Zdecydowanie lepiej nadaje się do tego 4 osiowa solówka i 3 osiowa przyczepa
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Właśnie tak to wygląda nawet przy stonodze. Najpierw ładuje z tyłu kontener wyjeżdża z portu rozczepia się i ładuje z przodu kontener.
Chyba że ktoś ma nowszą naczepę zamiast dyszla jest drugi sworzeń królewski. To wtedy po rozpięciu są praktycznie dwie naczepy
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Z tego co słyszałem to chłopaki na stonogę mają po trzy dowody rejestracyjne
Na każdą osobno i na jedną całość.
Chore te polskie przepisy które nie nadążają za rozwojem techniki.
Potem nic dziwnego że naczepy pod gabaryt jeżdżą np na niemieckich tablicach.
Bo w polskich przepisach nie ma czegoś jak np modółowa naczepa.
Z tego co gdzieś w komentarzach na grupie czytałem to trudniej jest gdy naczepa ma dwa sworznie królewskie i siodło. Wtedy częściej służby dowalają się do zestawu składającego się z auta i dwóch naczep. Gdy naczepa jest spinana przez ten "bolec rury kwadratowej" to tylna część nie jest w stanie "sama" jechać więc niby jest łatwiej przy kontroli. Ile w tym prawdy nie wiem...
_________________ "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
Szczerze to sam myslalem ze wszystkie stonogi sa konstrukcyjnie takie same. Odpinasz jedna od drugiej i masz dwie naczepy. Zwłaszcza ze były artykuły od itd która grzmiała ze to nie zgodne z prawem bo w teorii sa 3 pojazdy w zestawie
_________________ Jeździłem na swoim zanim to było modne Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę