Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 mar 2021, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 473
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Cześć skrzynia As tronic intader hamuje bardzo słabo prawie nie zauważalnie górski działa słuchać charakterystyczny dźwięk .Elektrozawór na dole intradera działa ,odłączenie zaworu proporcjonalnego powoduje wyświetlenie błędu natomiast odłączenie czujnika temperatury nie powoduje błędu (sprawdzane na postoju).Może ktoś zna numery przewodów lub wie która wtyczka pod maską jest od tego czujnika bo niestety wtyczka i kawałek instalacji od czujnika jest dorabiana i musiałbym pruć wiązkę żeby sprawdzić te numery. Sam czujnik zmienia oporność po podgrzaniu , na zimno ma około 70 ohm i maleje ze wzrostem temperatury.


Post Wysłano: 06 mar 2021, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7216
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów, po drugie ten tłok akumulator ciśnienia ten przykręcony do chłodnicy retatdera może przepuszczać powietrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 mar 2021, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 473
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Dzięki na Ciebie zawsze można liczyć .Olej jest w porządku .Jak sprawdzić ten akumulator ?Nigdzie nie słychać powietrza na włączonym . Po wyłączeniu intradera z odpowietrzenia elektrozaworu wyrzuca dużo powietrza .Ciśnienie też nie spada na żadnym z obwodów po włączeniu . Podejrzewam przewody od czujnika bo jak kiedyś je urwałem na budowie to był błąd. Nie masz opisu do złącz pod maską po stronie kierowcy ?


Post Wysłano: 07 mar 2021, 7:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7216
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jeszcze odkręć ten zawór sterujący siłą hamowania ten i góry retatdera i zobacz czy on mechanicznie działa i obok niego masz trójnik na peszlu z kablami. Otwórz ten trójnik i tam zobacz numery kabli bo będą dwa od czujnika i dwa od tego zaworu w chłodnicy retatdera.
Jeszcze jedna sprawa kiedy był ostatnio zmieniany filtr oleju w skrzyni biegów?

Tu masz schemat, wiązka retatdera łączy się z wiązka silnika i wchodzi do kabiny po stronie kierowcy. Wtyczka X1553

Obrazek

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 mar 2021, 11:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 473
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Dzięki serdeczne .Olej i filtr mają około 150 tys. chyba wymienię na początek bo ma dwa lata.


Post Wysłano: 07 mar 2021, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7216
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja bym obstawił ten zawór proporcjonalny u góry retardera że jest uszkodzony mechanicznie lub zatarty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 mar 2021, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 473
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Dzięki za podpowiedzi okazało się ,że zazieleniały był pin od zaworu proporcjonalnego w złączu pod maską.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: