Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Witam wszystkich. Niestety na forum nie znalazłem kategorii w której bym mógł polecić każdemu instalację LPG. Był czas kiedy instalacje do ciężarówek były montowane przez firmy zajmujące się tematem w sposób profesjonalny... Niestety ta profesjonalność szła w parze ceną za wykonanie LPG, a efekt?? Miałem taka instalację i nie byłem zadowolony. Potrzeba wymontować jeden z oryginalnych zbiorników by na jego miejsce zamontować duży zbiornik LPG. Samochód spalał LPG w dużych ilościach a jego moc spadła. W sumie - nie za bardzo się opłacało. Zaczęliśmy eksperymentować z innym rozwiązaniem - które po modyfikacjach okazało się strzałem w dziesiątkę.
Efekt końcowy jest taki. Na ramie samochodu montowana jest mała butla LPG ( w zależności od potrzeb klienta), układ elektroniki własnej konstrukcji + orurowanie i okablowanie. Samochód spala około 3-5 litrów LPG na 100 km dodatkowo do ON , przy czym spada zużycie ON o około 10-20%. Przy zużyciu 30 l/100 km - spada do 25-27l/100km :P . Pomijając różnicę w cenie zastąpionego paliwa dotychczasowego Diesla - paliwem LPG silnik zyskuje +30% mocy!! ( np z 500 na 650 km ). System działa w ten sposób, że przy np jeździe pod górę gdy jest zapotrzebowanie na duże ilości dawek paliwa do cylindra - ogranicza dawkowanie diesla a w to miejsce daje LPG. Polepszając w ten sposób efektywność silnika co przekłada się na zwiększoną moc i spadek zużycia paliwa. Efekt dodatkowy - zmniejszone zużycie EdBlue i niższe zanieczyszczenie filtra DPF co skutkuje jego rzadszym wypalaniem przez system. Same plusy. Jeszcze jeden plus - system jest wielokrotnie tańszy niż fabryczny układ. Minus -brak homologacji. Co prawda butle w LPG w każdym samochodzie można mieć - ale tylko do ogrzewania ( w/g obowiązujących przepisów ). Pozdrawiam.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Na jakim samochodzie była założona ta instalacja? Ten wzrost mocy jest w minimalny sposób potwierdzony np. Hamownią?? :lol:
Instalacje tego typu były zakładane tylko po to, żeby uniknąć niemieckiego MAUTu, Niemcy szybko to wyczaili i ukręcili temat. Mam znajomych którzy to mieli pomontowane pod kabiną w actrosach, bez ingerencji w zbiorniki.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ładnych parę lat temu na podstawie danych firm montujących LPG w pojazdach użytkowych zrobiłem takie zestawienia.
ps. to są ich dane.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Witam.
Kolega Cyryl przytoczył dane z typowego rozwiązania czyli ON +LPG. To rozwiązanie testowaliśmy, jak wspomniałem. Jest ono mało ekonomiczne ponieważ zużycie LPG jest duże - co wiąże się z koniecznością demontowania oryginalnego zbiornika na On a w to miejsce trzeba zamontować zbiornik na LPG - na kilkaset litrów. Duży i drogi. W naszym rozwiązaniu samochód spala 3-5 litrów LPg na 100 km ( nie 20 litrów ). Zamontowany dodatkowy zbiornik na LPG jest rzędu 30 - 50 litrów i można go zamontować razem z butlą na powietrze -- wielkościowo zbliżone wielkością.
Ponieważ cena jest niska - więc oszczędności są duuużo wyższe.
Co do mocy i momentu - to zależy od zestrojenia układu do potrzeb klienta.
Pozdrawiam wszystkich.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no dobra do rzeczy.
jakie było pierwotne zużycie ON.
na jakich trasach jeździł samochód.
jakie ładunki przewoził i jaka była zabudowa.
w którym miejscu jest podawany gaz do układu i od czego (skąd) bierze informacje dotyczące dawki, od jakiej temperatury zaczyna sie praca układu na gazie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jakoś ciężko mi uwierzyć w cudowną moc i niższe spalanie. Koncerny się prześcigają żeby być przed konkurencją wymyślają LNG, hybrydy, wodór czy pantografy, a tu taka prosta sprawa i tego by nie podłapali?
Ja już testowałem na przykład Eco tuning i do dzisiaj nie wiadomo czy był efekt czy tylko placebo, bo niby troszkę mniej paliło ale warunki troszkę mogły być inne lub błąd pomiaru... Ale tam może by było 5% oszczędności napewno nie więcej, a tutaj 30% to jest kosmos jakiś :shock:
Ja niechce tego odrazu negować ale 30% to tak jakby auto palące 30 litrów nagle zaczęło palić 20, przecież to jest realne tylko po odpięciu naczepy.
Jeżeli jest faktycznie jakaś kosmiczna oszczędność spalania to jak do tego się ma reszta czyli temperatura spalania mająca wpływ na żywotność silnika itp no musi tu być coś za coś.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...W naszym rozwiązaniu samochód spala 3-5 litrów LPg na 100 km ( nie 20 litrów ). Zamontowany dodatkowy zbiornik na LPG jest rzędu 30 - 50 litrów i można go zamontować razem z butlą na powietrze -- wielkościowo zbliżone wielkością.
Ponieważ cena jest niska - więc oszczędności są duuużo wyższe.
Co do mocy i momentu - to zależy od zestrojenia układu do potrzeb klienta.
Pozdrawiam wszystkich.
i to wszystko?
chciałbym aby moja osobówka paliła 3-5 litrów gazu.
w kamperze mam zbiornik LPG do kuchenki, bojlera i lodówki (gdy staje na dzikusa bez prądu), 27 litrów, to bym zrobił na nim 500km.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Dziękuję za komentarze - temat robi sie szeroki, bo każdy cos pisze - nie koniecznie czytając co napisane ( bez obrazy). Po pierwsze to zużycie paliwa spada od 10-20 % ( nie jak kolega davo76 pisze 30%). Ciekawostką jest to , ze zużycie on spada tym bardziej im wiecej ton sie wiezie.
Zależy to od faktu , że lekki ładunek nie "informuje" sterownika że silnik ma zapotrzebowanie na wiekszą moc. To wynika z zamontowanego układu sterującego.
Czemu firmy na to nasze rozwiązanie nie wpadły - nie wiem.
Instalacje jeżdżą już 200 000 km na kilku Volvach E6. Żadnych efektów ubocznych. Przypomnę, że dodajemy tylko 3-5 litrów LPG na 100 km ( nie 20-30 litrów ) - czyli prawie nic. To nic poprawia sprawność silnika podnosząc jego moc, moment i mniejsze zapotrzebowanie na ON. Zmniejsz się zadymienie - na co komputer samochodu reaguje w ten sposób, że ogranicza zużycie EdBlue. Dzieje się to w analogicznej sekwencji - mniej ton wieziesz mniej potrzeba EdBlue.
Zużycia paliwa w naturze z 24 tonami z 35 l/100 km spadło do 31 l/100km - w trasie górzystej kraków- chyżne-maribor- milano. Oczywiscie - każdy powie, że moje auto traż pali 31/100km ( ale na jakiej trasie?? po równym na Niemcy gdzie najwyższa góra to Góra Sw. Anny to 31/100km jest nawet za dużo :) ) To powiem tak - jeździ wiele aut prócz tych testowych. Żaden nie zejdzie poniżej 35/100 bez układu.
W trakcie eksploatacji samochody doświadczalne spadły do 25/100 przy ładunkach mieszanych - co nigdy wcześniej nie miało miejsca :)

Układ ewoluował przez lata doświadczeń - i nie zdradzam zastosowanych rozwiązań co do sposobu wtrysku gazu itp....

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Dobrą koszt LPG dziś ok. 3.09 zł koszt ON. 5.54 ceny brutto.
Oszczędzamy 5 litrów ON czyli 27,70 w zamian daję 4 litry gazu czyli 12,36 różnica ok 15 zł. Ile tyś.km. trzeba zrobić by zwrócił się koszt instalacji?

Z drugiej strony jak masz grzebać w moim samochodzie to chcę wiedzieć co masz zamiar robić.

Nie chcesz powiedzieć to .....,ale tak nikogo nie złapiesz. 200 tyś. To za mało by ocenić czy jest to dobre dla silnika.
Takich magików co obiecywali złoty interes na zagazowaniu pojazdu to wysłuchałem pewnie z 10 z różnych firm. Jedyny złoty interes to był dla magika co zakładał instalację.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Przecież ja tam dokładnie nie wnikam co ile ale piszesz oszczędność 30% a wychodzi 15 zeta na sto kilometrów, to jak koszt paliwa na setkę to 45 zeta?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Cytuj:
Dobrą koszt LPG dziś ok. 3.09 zł koszt ON. 5.54 ceny brutto.
Oszczędzamy 5 litrów ON czyli 27,70 w zamian daję 4 litry gazu czyli 12,36 różnica ok 15 zł. Ile tyś.km. trzeba zrobić by zwrócił się koszt instalacji?

Z drugiej strony jak masz grzebać w moim samochodzie to chcę wiedzieć co masz zamiar robić.

Nie chcesz powiedzieć to .....,ale tak nikogo nie złapiesz. 200 tyś. To za mało by ocenić czy jest to dobre dla silnika.
Takich magików co obiecywali złoty interes na zagazowaniu pojazdu to wysłuchałem pewnie z 10 z różnych firm. Jedyny złoty interes to był dla magika co zakładał instalację.
3 miesiące :)

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Wiesz co jeżeli odpowiedź na pytanie o przebieg brzmi 3 miesiące to gratuluję - jest to odpowiedź wyborcy obecnej władzy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...To powiem tak - jeździ wiele aut prócz tych testowych. Żaden nie zejdzie poniżej 35/100 bez układu...
samo auto nie zmniejszy zużycia paliwa, ale kierowca, a właściwie to jego umijętności.
ja się oferuję na próbę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cyryl napiszę krótko szkoda kasy no chyba że montaż i całe urządzenie gratis w zamian za raporty zużycia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Cytuj:
Cyryl napiszę krótko szkoda kasy no chyba że montaż i całe urządzenie gratis w zamian za raporty zużycia.
Co do pomiarów i trwałości silnika.
Samochody przejechały już na instalacji LPG każdy ponad 500 000 km. Kompresja cylindrów - 95-100%.
Nasz układ LPG ewoluował - Zmieniliśmy mapy dodawania LPG \
Układ z dodatkową butlą LPG 100 litrową wystarcza na przebieg tygodniowy 3500 km.
Butla jest montowana dodatkowo do samochodu - nie likwidujemy żadnego zbiornika paliwa z samochodu.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Ostatnio zmieniony 27 paź 2024, 21:24 przez Settler, łącznie zmieniany 1 raz.
Planujesz jeszcze coś reklamować?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: