Cytuj:
Tylko co wtedy byłoby z zakazami jazdy w Polsce ze względu na temperatury
60 ton na tandetnym, topiącym się asfalcie...
Tu masa akurat nie jest problemem, tylko nacisk na oś, a akurat on w zestawach 25,25 nie jest wiele większy niż w klasycznym, bo liczba osi jest większa. Klasycznie - 40ton/5 osi = 8 t/oś, w "szwedzkich" 60 ton/7 osi = około 8,5 tony.
Co do wprowadzania tych zestawów na drogi kontynentu, to wiadomo że w początkowej fazie pojazdy te będą mogły poruszać się tylko po autostradach i wyznaczonych drogach (+ odpowiednie dojazdy do centrów magazynowych czy punktów przeładunkowych). Zresztą w Szwecji też takim zestawem nikt nie wjeżdza na boczne drogi czy do centrum miasta (i są odpowiednie zakazy).
Osobiście myślę, że rozwój konsumpcyjnego stylu życia, globalizacja i kilka innych trendów współczesnej gospodarki będą przekładały się na rosnące potrzeby transportowe, a przez to m.in. na rozwijanie bardziej wydajnych form, jak transport kombinowany czy właśnie zestawy modularne 25,25