Zastanawiam się czemu nie są popularne osie skrętne w naczepie. Kiedyś jechałem za dłużycą z drzewem wyposażoną w taki mechanizm. Nieźle skręcał, znacznie mniej zachodziła, takie odniosłem wrażenie. Ciekawy jestem jak to działa, sterowane to jest z siodła pewnie w jakiś sposób. Napewno coś wiecie więcej to piszcie.
_________________ Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.
Kilkanaście lat temu Ojciec przez jakiś czas jeżdził z drzewem ale za ciągnikiem 6X6 nie ciągał wóżka ale naczepe dwu osio na bliżniakch z osią skrentną.Takie naczepy jak ta jest poprostu przystosowania do wkręcania sie w ciasne dróżki w lasach
Nie praktyczne w normalnym transporcie.Pomaga na rondzie,ale potem komplikuje sprawę w mieście.Naczepa zbytnio zachodzi przy skręcie i jest to bardzo kłopotliwe przy jezdzie miejskiej.Trzeba by było co jakiś czas wyskakiwać i blokować lub rozblokowywać osie.Jedyne uzasadnienie to w autobusach przegubowych,dostawy do sklepów (naczepa z jedną osią) lub gabaryty.Jadąc na pusto przy np lewoskręcie naczepa wychodzi mi na połowę sąsiedniego pasa.
_________________ "CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."
Rejestracja:14 lut 2006, 16:55 Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP
Właśnie tylko się wydaje,że naczepa mniej zachodzi...Jedynym plusem jest mniejsze zużycie opon przy skręcie-ale to koszt moim zdaniem nieproporcjonalny do drogiej instalacji...
_________________ Fan Transportu
Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...
_________________ Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Rejestracja:10 gru 2006, 23:15 Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa
Przy transporcie dalekobieżnym jest to po prostu niepotrzebne i nieopłacalne. Ja wożę stal i u mnie była naczepa na jednej skrętnej osi o dł=12,5m pod M-B 1424. Plusy poza w/w są też takie, że przy grzązkim terenie lub w zimie koła naczepy nie stawiają oporu przy złamaniu zestawu, jeżeli kierowca trochę tym pojeżdzi miasto bez problemów ogarnie. niestety trzeba pilnować bo ona zachodzi na zewnątrz skrętu i można coś ze sobą "zabrać". Ja trochę jeżdziłem tym i mnie się bardzo przyjemnie manewrowało.
Technika: zazwyczaj w naczepie za sworzniem umieszczony jest klin, który przy zapinaniu wchodzi w lej w tyle siodła. do niego mocowane są 2 liny(stalowe), które ciągną za lewą i prawą stronę osi. Wada to z czasem postępujący luz na linach. Nowsza konstrukcja to jeden "drąg" zamiast dwóch lin. Są również naczepy, które mają skrętne tylko koła(na zwrotnicach), a nie całe osie.
_________________ "spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"
W Trailerze albo w Polskim Truckerze był temat poswiecony osiom skrętnym
Cytuj:
Nie praktyczne w normalnym transporcie.Pomaga na rondzie,ale potem komplikuje sprawę w mieście.Naczepa zbytnio zachodzi przy skręcie i jest to bardzo kłopotliwe przy jezdzie miejskiej.Trzeba by było co jakiś czas wyskakiwać i blokować lub rozblokowywać osie.Jedyne uzasadnienie to w autobusach przegubowych,dostawy do sklepów (naczepa z jedną osią) lub gabaryty.Jadąc na pusto przy np lewoskręcie naczepa wychodzi mi na połowę sąsiedniego pasa.
Drogi Driver1965 oska moze sprawia trudnośc pyrzy cofani a tak to własnie idzie za ciagnikem bo oska prostuje ja szybko a nie jak zwykła
wiem oco chodzi jak to dziala ale nie bede sie wtracal wiem ze to jest dobre rozwiazanie do zestawow ktore woza drewno z srodku lasu i dla ponadgabarytowych zestawow
Mógłby mi ktoś przybliżyć na czym polega, rozblokowanie osi
Czy trzeba się wciskać gdzieś między koła lub pod naczepę czy może służy do tego jakaś dźwignia lub coś innego Aha i czy producenci naczep przewidują coś takiego czy tylko ktoś sprytnie wykożystał taką a nie inną budowę zawieszenia
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę