Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sty 2007, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Zastanawiam się czemu nie są popularne osie skrętne w naczepie. Kiedyś jechałem za dłużycą z drzewem wyposażoną w taki mechanizm. Nieźle skręcał, znacznie mniej zachodziła, takie odniosłem wrażenie. Ciekawy jestem jak to działa, sterowane to jest z siodła pewnie w jakiś sposób. Napewno coś wiecie więcej to piszcie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Kilkanaście lat temu Ojciec przez jakiś czas jeżdził z drzewem ale za ciągnikiem 6X6 nie ciągał wóżka ale naczepe dwu osio na bliżniakch z osią skrentną.Takie naczepy jak ta jest poprostu przystosowania do wkręcania sie w ciasne dróżki w lasach

kilka przykładów:

Obrazek Obrazek Obrazek

i wózek:

Obrazek

(C) http://www.lesniczek.pl

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Inne przykłady :wink:
Obrazek
Obrazek
źródło-eurokran

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Zastanawiam się czemu nie są popularne osie skrętne w naczepie
Na polskich drogach to się nie sprawdza. Zbyt delikatne :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Jeszcze jeden przykład naczepy:

Obrazek

(C) marcinp

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
Na polskich drogach to się nie sprawdza. Zbyt delikatne Wink
Ja uważam przeciwnie my na zwykłym złożonym zestawie (13,60) tata zawsze rozblokowuje osie bo to jednak ułatwia zadanie na rondach itp. :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
ytat:
Na polskich drogach to się nie sprawdza. Zbyt delikatne Wink


Ja uważam przeciwnie my na zwykłym złożonym zestawie (13,60) tata zawsze rozblokowuje osie bo to jednak ułatwia zadanie na rondach itp. Wink
Ułatwia dopóki jest nowe i wszystko chodzi :P :lol: Ale jak się zacznie jeb*8 to już gorzej :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nie praktyczne w normalnym transporcie.Pomaga na rondzie,ale potem komplikuje sprawę w mieście.Naczepa zbytnio zachodzi przy skręcie i jest to bardzo kłopotliwe przy jezdzie miejskiej.Trzeba by było co jakiś czas wyskakiwać i blokować lub rozblokowywać osie.Jedyne uzasadnienie to w autobusach przegubowych,dostawy do sklepów (naczepa z jedną osią) lub gabaryty.Jadąc na pusto przy np lewoskręcie naczepa wychodzi mi na połowę sąsiedniego pasa.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Właśnie tylko się wydaje,że naczepa mniej zachodzi...Jedynym plusem jest mniejsze zużycie opon przy skręcie-ale to koszt moim zdaniem nieproporcjonalny do drogiej instalacji...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2006, 21:33
Posty: 217

To ja też przykład dam :)

Obrazek

(C)Rafcio


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Goldhofer.
Obrazek
(c)Długi

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Przy transporcie dalekobieżnym jest to po prostu niepotrzebne i nieopłacalne. Ja wożę stal i u mnie była naczepa na jednej skrętnej osi o dł=12,5m pod M-B 1424. Plusy poza w/w są też takie, że przy grzązkim terenie lub w zimie koła naczepy nie stawiają oporu przy złamaniu zestawu, jeżeli kierowca trochę tym pojeżdzi miasto bez problemów ogarnie. niestety trzeba pilnować bo ona zachodzi na zewnątrz skrętu i można coś ze sobą "zabrać". Ja trochę jeżdziłem tym i mnie się bardzo przyjemnie manewrowało.
Technika: zazwyczaj w naczepie za sworzniem umieszczony jest klin, który przy zapinaniu wchodzi w lej w tyle siodła. do niego mocowane są 2 liny(stalowe), które ciągną za lewą i prawą stronę osi. Wada to z czasem postępujący luz na linach. Nowsza konstrukcja to jeden "drąg" zamiast dwóch lin. Są również naczepy, które mają skrętne tylko koła(na zwrotnicach), a nie całe osie.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2006, 10:56
Posty: 84
Lokalizacja: Koszalin

W Trailerze albo w Polskim Truckerze był temat poswiecony osiom skrętnym
Cytuj:
Nie praktyczne w normalnym transporcie.Pomaga na rondzie,ale potem komplikuje sprawę w mieście.Naczepa zbytnio zachodzi przy skręcie i jest to bardzo kłopotliwe przy jezdzie miejskiej.Trzeba by było co jakiś czas wyskakiwać i blokować lub rozblokowywać osie.Jedyne uzasadnienie to w autobusach przegubowych,dostawy do sklepów (naczepa z jedną osią) lub gabaryty.Jadąc na pusto przy np lewoskręcie naczepa wychodzi mi na połowę sąsiedniego pasa.
Drogi Driver1965 oska moze sprawia trudnośc pyrzy cofani a tak to własnie idzie za ciagnikem bo oska prostuje ja szybko a nie jak zwykła

_________________
Warstat:
Iveco TurboStar II- 5%
Tank Trailer-0%
Scania 14G 580 V8 8x4 "Finn Hansen"-1%


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
Drogi Driver1965 oska moze sprawia trudnośc pyrzy cofani
Przy cofaniu osie zostają nieruchome :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2006, 12:31
Posty: 96
Lokalizacja: Ostróda

wiem oco chodzi jak to dziala ale nie bede sie wtracal wiem ze to jest dobre rozwiazanie do zestawow ktore woza drewno z srodku lasu i dla ponadgabarytowych zestawow

_________________
kepe


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Mógłby mi ktoś przybliżyć na czym polega, rozblokowanie osi :?:
Czy trzeba się wciskać gdzieś między koła lub pod naczepę :?: czy może służy do tego jakaś dźwignia lub coś innego :?: Aha i czy producenci naczep przewidują coś takiego :?: czy tylko ktoś sprytnie wykożystał taką a nie inną budowę zawieszenia :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2006, 10:56
Posty: 84
Lokalizacja: Koszalin

Cytuj:
Przy cofaniu osie zostają nieruchome Wink
nie trzeba wyskoczy i je zablokowac te oskie sa produkcj bwp

[ Dodano: Czw, 18.01.2007, 21:11 ]
do blokowania służ przyciks pneumatyczny(chyba)

Czasami wydaje mi się, że nabijasz posty/ Denis

_________________
Warstat:
Iveco TurboStar II- 5%
Tank Trailer-0%
Scania 14G 580 V8 8x4 "Finn Hansen"-1%


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
nie trzeba wyskoczy i je zablokowac te oskie sa produkcj bwp
W naszym Beiharzu tak było ale teraz mamy notebooma i nic nie trzeba blokować :wink:

Cytuj:
do blokowania służ przyciks pneumatyczny(chyba)
Zgadza się :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 20:36
Posty: 2

Ja też tak myślie ,że to jest zablokowane przez naciśnięcie guzika ale czy to jest pneumatyczne??? to ja nie wiem.

_________________
Iveco Stralis


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
ale czy to jest pneumatyczne???
Tak jest w starszych modelach w nowszych nic się ine blokuje.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: