Kto z wielkiej 7 producentów ciężarówek produkuje najlepsze silniki?
MAN 14%  14%  [ 11 ]
MB 10%  10%  [ 8 ]
VOLVO 35%  35%  [ 28 ]
SCANIA 27%  27%  [ 22 ]
DAF 6%  6%  [ 5 ]
RENAULT 9%  9%  [ 7 ]
Liczba głosów: 81
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 sty 2007, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Kto z wielkiej 7 producentów ciężarówek produkuje najlepsze silniki?
Oddaj swój głos!!
MAN,MB,VOLVO,SCANIA,IVECO,DAF,RENAULT


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2007, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

ja jestem za MB bo ma bardzo dobre silniki a szczegolnie te najnowsze z blutekiem

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2007, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Mam nadzieję że ankieta w dalszej części się zmieni MB na równi z Volvo i Scanią to jakieś nieporozumienie.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Szkoda że nie można na kilka jednocześnie,bo oddałbym głos na oba szwedzkie i Dafa.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Ja uważam że volvo. Silniki są bardzo mocne dają sobie rade w każdych warunkach miejsce dwa MB

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

MB miejsce 2 MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2005, 11:48
Posty: 201

Ja zagłosowałem na Scanię. Na pewno cechuje ją mała awaryjność silników. Szczególnie serii 3 Scania była bardzo udana. Udowodniła to swoimi przebiegami, które przekraczały grubo ponad 1 mln km. Na temat R-ki nie można wiele powiedzieć, bo samochody te nie mają jeszcze dużych przebiegów, ale miejmy nadzieję że "według tradycji " pokonają barierę 1 mln km bez większych problemów :mrgreen:


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

A czemu nie ma silnika IVECO?


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
A czemu nie ma silnika IVECO?
Nie warto było nawet dawać :twisted: Oczywiście żarcik bo jak wiadomo dobre iveco nie jest złe

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2006, 20:46
Posty: 57

Cytuj:
Nie warto było nawet dawać
Tu kolego bym sie nie zgodził z tobą :evil: bo iveco ma dobre silniki, ale może masz inne zdanie nie wnikam w to. Widać zresztą że autor jest początkujący bo w temacie napisać "Kto z wielkiej 7 producentów ciężarówek produkuje najlepsze silnik" a dać 6 marek to jest lekki błędzik, ale powracając do tej ankiety to ja stawiam na pierwszym miejscu...........a tu was zaskocze ale Scanie ponieważ ma potężne i dobre silniki, ale Magnum ze swoim DXi13 i 460 oraz 500KM wcale nie jest z tyłu. :wink: :wink: :D

_________________
RENAULT MAGNUM :D
....::::::::....
_____________________

"Grunt To Szybkie Ciężarówki, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi" :D


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Ja w swoich opiniach na rowni postawilbym Volvo i Scanie. Uwazam ze szwedzka technologia jest niezawodna a popieram to stwierdzeniem ze jeszcze sporo jezdzi szczegolnie na krajowce 112 czy 113 jak i F10, F12 czy F16. Samochody co by nie mowic z 20 letnia juz kadencja a dobrze sobie jeszcze radza. Cos w tym musi byc.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2007, 19:10
Posty: 2

Myśle że Volvo i taki oddałem głos. Już kilka razy spotkałem się z Volvem o przebiegu ponad 1.500.000 km i jeszcze dało rade chodzić, natomiast u konkurentów to jest raczej żadkość, może pod warunkiem scania serii I oraz II.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Ja miałem dylemat na co oddać głos bo i Scania jak i Volvo robią naprawdę porządne silniki. Jednak głos oddałem na Volvo ponieważ mój tata kiedyś jeździł takim co miało zrobione ponad milion i jeszcze dawało radę i pewnie jeszcze dalej jeździ...


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2006, 17:52
Posty: 161
Lokalizacja: Knyszyn->(Podlasie)<-Poland

ja głosuje za silnikiem Scani :D co jak co ale pod tym względem Scanie są chyba górą :wink: nie mówie że inne są do kitu :wink: ale Scania ma silniki prawie do niezarżnięcia :wink: pozdrawiam 8)

_________________
Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!


"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2006, 14:15
Posty: 98
Lokalizacja: LUBLIN

Postawiłem na volvo. W nowych Premium Route jest połączenie Renault z Volvem, i jak dotąd spisuje się super. Czuć tą moc, a poza tym nie ma żadnych problemów z serwisami ;) Pozdro

_________________
....:::::ŚLĄSK WROCŁAW & MOTOR LUBLIN::::...Na zawsze razem....Motor&Chełmianka


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno

Zastanawiam sie co robi tu Renault.Przeciez Renia montuje w swoich najnowszych cieżarówkach silniki od Volva :? Ale wracajac do tematu głos oddaje Dafa, za ich niezawodnosc, bezawarynosc, bezobsługowosc - Przynajmniej ja tak myśle :)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Zastanawiam sie co robi tu Renault.Przeciez Renia montuje w swoich najnowszych cieżarówkach silniki od Volva
Ale nie wiem czy wiesz, że silniki Volva montuje się w Renatach od około 1,5 roku. Więc ok 80% Renault-ów może mieć jeszcze silniki Renaulta :wink: Więc są w dalszym ciągu eksploatowane :D Wracając do tematu swój głoś oddałem na Scanie ponieważ znam jedynie ten silnik jeśli chodzi o samochody ciężarowe i podobnie jak Daniel nie mam zastrzeżeń .


Tytuł:
Post Wysłano: 09 sty 2007, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Osobiście nie wiem co ma oddawac ta ankieta. Oczywiście sporządzona według gustów u subiektywnych ocen użytkowników. I inaczej byc nie może. Bo nikt z nas nie może stwierdzić, który jest najlepszy. Z resztą, to tak samo jakby porównywać silniki BMW, Audii, czy Mercedesa. Każdy ma swoje plusy, co je wyróżnia od konkurencji jak i minusy. Ja czysto z sympatii oddam głos na silnik, z którym miałem najwięcekj do czynienia ostatnimi czasem, czyli na jednostkę D20 Mana. Bardzo przyjemny dla ucha odgłos silnika, dobre osiągi + skrzynia ComfortShift - nic lepszego mnie nie trzeba. Swoją drogą aż dziw, że tak mało osób postawiło na Mana, który jest tak niby wychwalany na forum a tak wiele postawiło na Mercedesa, krytykowanego...


Tytuł:
Post Wysłano: 10 sty 2007, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Żadnym z wymienionych samochodów za kierownicą nie jeździłem, no poza Manem, ale tyle tych km było co kot napłakał. Natomiast najwięcej czasu za kierownicą spędziłem właśnie w IVECU z "99 z przebiegiem aktualnie ok 550 000km. Nastukał tyle km po Polsce i ciągle sprawuje się bardzo dobrze. Z tego pamiętam to tylko raz musieli go brać na lawetę.
Skoro nie ma IVECA, głos idzie do MANa


Tytuł:
Post Wysłano: 10 sty 2007, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

trzeba by sprecyzować kryteria jakimi się kierują użytkownicy.
przedstawię jak to wygląda od strony warsztatowej.
silniki MB mają dużo zalet, jednak budowa widlasta pociąga za soba pewne niedogodności. bardziej skomlikowana obsługa i diagnostyka. przy naprawie głównej demontaż jest bardziej pracochłonny przez co droższy.
silnik DAF-a ma troszeczkę inną budowę z powodu zastosowania jednej głowicy na dwa cylindry. zaletą jest mniej części, ale wadą jest demontaż dwóch cylindrów w przypadku uszkodzenia jednego.
Iveco jako jedyne zastosowało w swoich silnikach w turbosprzężarce wirnika ze zmienną geometrią łopatek, co daje większą moc na niższych prędkościach obrotowych. jednak wadą konstrukcji włoskich jest stosowanie urozmaiconych śrub i tak czynność, którą można w innych samochodach wykonać za pomocą dwóch kluczy w Iveco wymaga 8 kluczy, co jest utrudnieniem dla mechaników i wydłuża czas obsług i napraw.
natomiast pojazdy Renault źle znoszą stosowanie zamienników części co jest nagminnym sposobem na obniżenie kosztów warsztatowych.
silniki najbardziej przyjazne dla warsztatu to Vovlo, Scania i MAN.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: