Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 kwie 2010, 16:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

Cześć.Chciałem sie dowiedziec jakie sa roznice miedzy naczepa mega a zwykla. Napewno opony ale czy jeszcze cos (chodzi mi o rame osie zaciski hamulcowie)itd.


Post Wysłano: 28 kwie 2010, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Głównym celem naczepy mega jest wysokość (3.00m). Osie pewnie są takie same, układ hamulcowy też. Rama jest niżej(z racji że przestrzeń ładunkowa jest większa) Więcej nie mogę wymyślić :wink:

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 29 kwie 2010, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Jak ma niżej ramę to pewnie kółka ma mniejsze i podpina się nią pod low deck`a

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 29 kwie 2010, 18:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

skrzynia ładunkowa i naczepa mega powstała na potrzeby głównie przemysłu motoryzacyjnego. części pojazdów przewożone są najczęściej w pojemnikach siatkowych (gitterbox). wysokość tego pojemnika to 1m, ale 5cm to blacha do naprowadzania nóżek pojemnika postawionego na drugim.
również AGD lepiej przewozić megą, na zwykłą naczepę wchodzi 160 kuchenek (dwie warstwy po 80), na megę 240 (trzy warstwy).

tak więc skrzynia ładunkowa musi mieć 2,95-3,00 wysokości. i ponieważ wysokość pojazdu jest ograniczona do 4,00m trzeba było obniżyć podłogę poprzez zastosowanie niższego zawieszenia i niższych opon. naczepy takie są przystosowane są to ciągników o niższym podwoziu i oponach tak zwanych Low Deck, jak zauważył Jacoo.

jednak jest jeszcze jedna trudność: te trzy gitterboxy mozna wstawiać tylko postawione jeden na drugim, razem mają prawie 3m wysokości. natomiast listwa prowadząca boczną firanę plandeki ma około 20cm wysokości i to nie pozwala na wstawienie z boku tych pojemników. jednak i tu konstruktorzy pomyśleli i w większości naczep jest mechanizm unoszący dach z boku w niektórych jest to mechaniczne w innych hydrauliczyne.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 maja 2010, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Cyryl, w którymś temacie pisałeś że można złamać sworzeń w naczepie mega jeżeli teren jest nierówny, możesz napisać coś więcej ??


Post Wysłano: 01 maja 2010, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

czesc mi chodzi dokladnie o sama podloge czy jak sciagne male kola i zaloze duze normalne bedzie wszystko ok. bo chodzi mi o sama platforme a mam na oku mege z uszkodzonum dachem.i moje pytanie brzmi czy oprócz rozmiaru opon sa jeszcze jakies roznice w budowie (rama osie itp)prosze o pomoc


Post Wysłano: 06 maja 2010, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2010, 14:23
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Jelon

moim skromnym zdaniem. podejrzewam że skoro są mniejsze koła to i jest innaczej rozwiązane zawieszenie. większy rozmiar może trzeć o "nadkole" ale to tylko moje zdanie.


Post Wysłano: 07 maja 2010, 7:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

1. w handlu mamy siodła o 3 wysokościach, każde z nich ma różny zakres wychylenia wzdłużnego. im niższe tym mniejsze te wychylenie. więc mając najniższe siodło jedąc po nierówniej drodze w momencie gdy ciągnik jest pod górę, a naczepa w dół i kąt ten przekroczy jakąś wartość (dla siodła) może zostać wyrwany sworzeń królewski.
2. nie wymienisz kół. naczepa typu mega ma niższą ramę, inne zawieszeni żeby upchać te niższe koła i żeby jak najbradziej obniżyć podlogę, więc duże koła tam nie wejdą.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 maja 2010, 12:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2010, 18:55
Posty: 47
GG: 0
Samochód: MB ATEGO 1523
Lokalizacja: Rawicz

kolego ja mege zaczepiam do normalnej scani 4 tylko musi być podkładka pod siodło 4,5cm i nic nie obciera bo teraz zmieniłem scanie i na razie jeżdżę bez podkładki i nieraz jak się naczepa przegnie na skręcie i jest załadowana przytrze o oponę mega ramę ma wpuszczoną w podłogę że widać ją od góry nie wiem jak jest w normalnych naczepach ale tam podłoga jest chyba nad ramą no i bębny ma inne bo ma szersze i mniejsze bo 19,5 koło ja tym wożę maszyny rolnicze i nic nie przerabiałem jak po niom jechałem to się bałem że jej nie zaczepie ale bez problemowo jedynie w aucie zdjąłem górę nadkoli


Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, 5:41 przez regan, łącznie zmieniany 1 raz.
a gdzie się podziała interpunkcja?


Post Wysłano: 15 maja 2010, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

A teraz przeczytaj swój post, biorąc oddech przy każdym, użytym przez Ciebie, znaku przestankowym :)

Nie mogłem się powstrzymać :)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: