Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sty 2011, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

witam
Jak wcześniej pisałem ubywa mi płyn chłodzący z chłodnicy i znalazłem źródło ujścia jest to odma 1 diagnoza to tuleja cylindrowa mikropęknięcie ale to by płyn dostawał się na tłok a on pali jak ta lala bez zarzutów rano nie kopci.2 wersje mi podpowiedzieli to pompa wody że tam jest taki otworek i jak jest on zapchany a pompa cieknie to płyn przedostaje się do odmy czy to prawda? proszę o poradę bo wolałbym robić pompę iż cały silnik .jak to ugryźć ??????? żeby tak nie bolało.


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie do odmy tylko do oleju, tak może dziać się jak ten otworek z dołu pompy jest zapchany bo pompa jest napedzana przez rorząd

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

[olej czysty a zapomniałem nadmienić że to jest volvo 95 rok a typ silnika D12A.


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Opisz jak to wygląda według ciebie lub zrób fote bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić aby płyn chłodzący wylatywał przez odme a olej jest czysty
I przez którą odme bo są dwie?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

[chodzi mi o tą co jesd po prawej stronie pomiędzy silnikiem a turbem w tych okolicach i tam ostatnio zauważyłem że kapie płyn którego wcześniej nie mogłem zlokalizować


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
[chodzi mi o tą co jesd po prawej stronie pomiędzy silnikiem a turbem w tych okolicach i tam ostatnio zauważyłem że kapie płyn którego wcześniej nie mogłem zlokalizować
Proponuje przyjrzeć się sprężarce powietrza czy nie jest uszkodzona głowica. Miałem u siebie w volvie taki przypadek jak auto stało parę godzin to tyle płynu chłodzącego wyciekło w głowicy sprężarki że przez przewód łaczący sprężarkę a kolektor sący dostawał się płyn do kolektora sącego. Przy odpalaniu silnika zaczynało cieknąć w okolicy turba

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2011, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Od kompresora do bloku idzie przewod odprowadzajacy plyn chlodzacy do do bloku (ok 2 cm srednicy zewnetrznej, 15 cm dlugi). Moze on sie rozczelnil, lub ktoraj opaska puscila.
Jesli tamtedy wycieka plyn to moze skapywac na odme, i wyglada jak by z niej kapal plyn.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 sty 2011, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Proponuje dobrze obejrzeć okolice sprężarki powietrza i wszystkich rur z płynem chłodzącym w okolicy. Jak u siebie miałem/mam w tym miejscu nieszczelności to też płyn delikatnie spływał właśnie w okolicach rury od odmy. Jeżeli nie masz innych objawów mieszania płynu z olejem to od tego bym zaczął.

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 08 sty 2011, 9:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

Cytuj:
Proponuje dobrze obejrzeć okolice sprężarki powietrza i wszystkich rur z płynem chłodzącym w okolicy. Jak u siebie miałem/mam w tym miejscu nieszczelności to też płyn delikatnie spływał właśnie w okolicach rury od odmy. Jeżeli nie masz innych objawów mieszania płynu z olejem to od tego bym zaczął.
Zaprowadziłem auto do serwisu zobaczymy co fachowcy powiedzą :shock:


Post Wysłano: 10 sty 2011, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

Wracając to tematu stwierdzili tulejki na pompo wtryskach dzięki za opinie .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: