Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 kwie 2013, 12:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 kwie 2013, 12:20
Posty: 3
Samochód: man tga 460

Witam wszystkich
Koledzy mam problem z Manem.Samochod bral olej na liczniku 1.300 wiec padla decyzja o zmianie pierścieni.W aucie zostały sciagniete glowice,zalozone nowe tuleje i pierścienie poza tym nic nie ruszane.Zawory ustawione wg. instrukcji samochod odpalil od razu nie kopci nie bierze oleju ale niema mocy.Przed remontem z 20tonami nie widział zadnej gorki teraz z 6tonami pod lekka gorke trzeba zbijac do 7 i ciężko na prostej drodze osiagnac 90km\h.Przy okazji remontu została naprawiona skrzynia bo nie było 7 biegu.Po poskładaniu i odpaleniu auta przyjechal serwis z Mana wszystko poustawiać i pokasować bledy. EDC czyste zero bledow jedyna diagnoza zbyt male doładowanie.Zostal wymieniony czujnik ciśnienia doładowania bez roznicy,zmieniono turbine na nowa i to samo pod obciążeniem dmucha 1.2bara.Sprawdzone ponownie luzy i wszystko ok,szczelnosc dolotu ok,wtryski były wymienione w zeszłym roku,pompa i zapłon nie był ruszany wiec niema mowy o przestawieniu,nowy filtr paliwa i przedmuchany caly układ wszystko ok.Przed remontem zero problemów teraz brak mocy i brak bledow. Proszę o pomoc może ktoś się spotkal z takim przypadkiem bo ręce opadają a samochod musi jechać w trase.Dodam jeszcze ze kilka lat temu to samo było robione w F2000 i tam nie było takich cyrkow auto po odpaleniu pojechalo do Moskwy i bez zadnego problemu jeździ do dziś u nowego wlasciciela. Z góry dzięki za pomoc.


Post Wysłano: 22 kwie 2013, 9:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Masz mega dziurę intercoolerze.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 22 kwie 2013, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 kwie 2013, 12:20
Posty: 3
Samochód: man tga 460

Cytuj:
Masz mega dziurę intercoolerze.
Pisałem już ze dolot był sprawdzany i nie ma zadnej nieszczelności poza tym z taka dziura bylby gwizd niesamowity i dym a samochod nie kopci.


Post Wysłano: 25 kwie 2013, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Porownac cisnienie doladowania w EDC z rzeczywistym mierzonym manometrem.
Jak sprawdziles dolot to sprawdz i wydech , przyslone na EGR oraz przyslone hamulca wydechowego.
Jak i wydech bedzie w porzadku to mozna szukac przyczyn w zapowietrzonym ukladzie paliwa lub w samej turbinie. Ciezko znalezc usterki ktore tylko troche odbiegaja od normy :(.

( ustawienie zaworow oraz EVB tez moga byc przyczyna tej usterki )


Post Wysłano: 25 kwie 2013, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Kolego, a szmaty gdzieś nie zostawiłeś -bo były takie przypadki.


Post Wysłano: 26 kwie 2013, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 kwie 2013, 12:20
Posty: 3
Samochód: man tga 460

Cytuj:
Porownac cisnienie doladowania w EDC z rzeczywistym mierzonym manometrem.
Jak sprawdziles dolot to sprawdz i wydech , przyslone na EGR oraz przyslone hamulca wydechowego.
Jak i wydech bedzie w porzadku to mozna szukac przyczyn w zapowietrzonym ukladzie paliwa lub w samej turbinie. Ciezko znalezc usterki ktore tylko troche odbiegaja od normy :(.

( ustawienie zaworow oraz EVB tez moga byc przyczyna tej usterki )

Manometr podlaczaczony pod kolektor i dalej niedoładowanie,wydech nie był ruszany a przed remontem auto smigalo wiec raczej bym to wykluczyl,EGR dla swietego spokoju zaslepiony blaszka wiec tutaj tez odpada a klapa od gorskiego działa dobrze,sprawdzalismy go na odpalonym silniku i po dmuchnieciu w zawor auto dosc mocno dusi wiec tu tez będzie ok. Szmata wogule nie wchodzi w gre :-)
Mam jeszcze jedno pytanie bo była tagze robiona skrzynia a dokładnie 7 bieg może tam cos być nie tak?Jakis czujnik czy cos?EDC nie wykazuje zadnego bledu ale może jest tam jakiś czujnik który ma wpływ na moc? dzięki za wszystkie podpowiedzi i licze na więcej bo auto dalej nie jedzie.Jeszcze jedno luzy zaworow ustawione wg. instrukcji i lipa zrobiliśmy na probe trochę większe ale bez zmian.


Post Wysłano: 11 mar 2019, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2019, 19:48
Posty: 9
Samochód: Man tg 460a

Witam. Mam Mana tg460a 2002rok wywrotka silnik na zwykłej pompie. Potrzebuje ustawić luzu zawodowe ale nikt nie jest mi w stanie powiedzieć jakie szczeliny tam ustawić. Proszę o podpowiedź a najlepiej rysunek. Od razu dodam że na pokrywie zaworów mię ma naklejki


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: