Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 1:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2007, 0:45
Posty: 1

Mam problem. Kupiłem 124 i zauważyłem po czasie że jest przechylona kabina na lewą :D stronę, podczas podnoszenia to się uwidacznia. Wymieniłem prawą przód poduszkę bo była trachnieta ale problem pozostał. Czy jast tam jakaś regulacja. Prosze o pomoc


Tytuł:
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy :wink:

Obrazek Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy :wink:

Obrazek Obrazek
Pierwsze słyszę. A od czego są zawory poziomujące? Jeżeli nie ma różnic w zawieszeniu kabiny lub w zawieszeniu pojazdu spowodowanych na przykład krzywizną ramy lub różnicą w ugięciu resorów, ewentualnie nie jest auto po wypadku to można idealnie prosto wyregulować kabinę.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Może jest to zależne od siłownika podnoszenia kabiny który znajduje się po prawej stronie, i może to on trzyma kabinę w górze :]


Tytuł:
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

adonnay ta różnica jest może 2/3 cm. i jest ona w każdej Scanii serii 4. :wink: Jak będziesz w pracy sprawdź to 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Przechyłu kabiny na boki nie wyreguluje się zaworami są wspólne jeden na tył,drugi na przód.Powodów może być sporo.Nie napisałeś czy kabina krzywa jest z przodu czy z tyłu,tak często bywa.Może być krzywa rama,krzywa kabina,krzywe podpory do zawieszenia,skręcony wałek zawieszenia kabiny z przodu.Przede wszystkim porównaj kielichy od poduszek,poduszka ma być wszędzie na ok pół kielicha.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 07 kwie 2007, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Spotkałem się z identycznym objawem, również po zakupie używanej Scanii 124. Troche myślenia, tel na serwis i wyszło, że przyczyna wynikała z nieprawidłowej eksploatacji poprzedniego właściciela.
Mianowicie nie spuszczał do końca ciśnienia z siłownika podnoszenia kabiny, przez co skutkowało to szybko pojawiającymi się wyciekami z układu podnosznia kabiny jak i nie równomiernym zużyciem elementów zawieszenia kabiny.
Czasami spowodowane może być to różnymi ugięciami resorów przedniego zawieszenia, poprostu zawieszenie jest wytłuczone.
Cytuj:
Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy
Pierwsze słysze :|
No ja znam jeden przypadek krzywej kabiny, opisany wyżej.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 08 kwie 2007, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Generalnie nie powtarzam się ale zabiorę głos jeszcze raz w tej sprawie. Pojazd jak i kabina nie mogą albo raczej nie powinny stać krzywo. Jeżeli tak jest to powodem tego może być wiele czynników związanych bądź to z konstrukcją ramy pojazdu, ramy i szkieletu kabiny, zawieszenia pojazdu bądź kabiny. To że poziomowanie jest osiowe (przód i tył) nie zmienia faktu że służy ono po to by wyregulować poziom kabiny w sposób na tyle wystarczający by zachować poziom. Oczywistym jest że nie odnoszę się do milimetrowych dokładności ale nawet w informacji technicznej z fabryki tolerancja poziomu pomiędzy punktami lewej i prawej strony kabiny nie mogą przekroczyć około 2 cm. Reasumując całą dyskusję: przechylona kabiny nigdy nie była i nie jest normą w serii "4" ani serii "R".


Post Wysłano: 01 lut 2008, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2008, 20:53
Posty: 54
GG: 8193701
Lokalizacja: Stalowa Wola

Cytuj:
Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy

Denis to czego na przykład u mojego taty w Scanii jest na odwrót z strony pasażera jes niżej a z kierowcy jest wyżej.Jak mówimy o zawieszeniu Scanii,podczas jazdy po telepiących drogach z strony pasażera coś puka pod nogami.

_________________
http://www.btcdriver.yoyo.pl/pwn.php?ID=2146
Ten podemną chce lub jest kierowcą ciężarówki
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
\/\/\/\/
\/\/
\/


Post Wysłano: 02 lut 2008, 16:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Jak mówimy o zawieszeniu Scanii,podczas jazdy po telepiących drogach z strony pasażera coś puka pod nogami.
Tulejki od kabiny do wymiany, lub tłok od podnoszenia kabiny niedociągnięty do końca. :wink:


Post Wysłano: 02 lut 2008, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
podczas jazdy po telepiących drogach z strony pasażera coś puka pod nogami.
Najprawdopdobniej stuki będzie powodował siłownik ale żeby stwierdić to na 100% najlepiej odkręcić go z jednego uchwytu i przymocować na opasce gdzieś z boku i udać się na jazde próbną.


Post Wysłano: 05 lut 2008, 0:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2008, 20:53
Posty: 54
GG: 8193701
Lokalizacja: Stalowa Wola

Filip85 ale scania taty ma jeden tłok podnoszacy kabine więc jak go odkreci to go kabina przywali nie podniesie się kabiny potem i mam jeszcze jedno pytanko gdzie są w scani 144 Topline zaworki poziomujące

_________________
http://www.btcdriver.yoyo.pl/pwn.php?ID=2146
Ten podemną chce lub jest kierowcą ciężarówki
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
\/\/\/\/
\/\/
\/


Post Wysłano: 05 lut 2008, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Michass siłownik odkręcasz na opuszczonej kabinie z dolnego uchwytu śruba jest na klucz 16 nie wyciągasz go całkowicie ani nie odkręcasz przewodów poprostu za pomocą sznurka lub opaski przymocowujesz go chwilowo gdzieś z boku by podczas jazdy nigdzie sie nie obijał.Jeżeli stuki w okolicach pasażera ustana to wtedy będzie wiadomo że stuki powodował siłownik.
Co do zaworów poziomujących znajdują się z lewej strony od strony kierowcy. Z tyłu jest bardziej widoczny znajduje się obok poduszki natomiast przedni musisz dźwignąć maske następnie lewy boczek(od strony kierowcy) zawór znajduje się koło wspornika kabiny.


Post Wysłano: 05 lut 2008, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2008, 20:53
Posty: 54
GG: 8193701
Lokalizacja: Stalowa Wola

wielkie dzięki filip

_________________
http://www.btcdriver.yoyo.pl/pwn.php?ID=2146
Ten podemną chce lub jest kierowcą ciężarówki
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
\/\/\/\/
\/\/
\/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: