Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 wrz 2008, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

Witam serdecznie !

Od paru tygodni borykamy się z problemem mocy silnika w Scanii Ayats 124 420 z 2003 roku. Otóż. jakiś czas temu, podczas powrotu z Bułgarii auto nagle osłabło i nie mogło się uciągnąc pod górki. Zjechało na baze, pierwszy strzał padł na turbine, okazało się że ciśnienie doładowania jest prawidłowe. Kolejną rzeczą była pompa i sekcje wtrysków. Auto pojechało do serwisu Scanii i tam to wymienili, dali gwarancje, pompe uszczelnili, posprawdzali, wtryski zostały założone nowe. Wrócili na baze, auto dalej jest słabe. Dla próby zalożyliśmy zbiornik rezerwy (fabryczny) bliżej pompy - tj, w miejsce łóżka i pociągnelismy przewody paliwowe do pompy od niego. Na próbie moc auta wróciła do normy. 420 koni było odczuwalne pod nogą, auto szło jak trzeba. Padło na przewody paliwowe, zamówiliśmy w Scanii, przyszły, wymieniliśmy. Okazało się jednak że gdy paliwo ciągnie z dużego zbiornika znajdującego się przy przednich kołach jest słaby, natomiast po przełożeniu małego zbiornika bliżej pompy wszystko jest jak najbardziej w porządku. Myślelismy już nad spadkiem napięcia na pompie w zbiorniku, lub nad jej uszkodzeniem, ale i to i to okazuje się być sprawne.

Ma ktoś z Was rade na zaistniałą sytuacje ?

Pozdrawiam

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 26 wrz 2008, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Może smok w duzym zbiorniku zapchany:?:

_________________
MAN


Post Wysłano: 26 wrz 2008, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

w/g mechaników sprawdzali to... ale bede musiał zobaczyc

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 26 wrz 2008, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

Objawy które wypisałeś wskazują na pompę zasilającą ale niestety nie miałem nigdy styczniści ze Scanią i nie wiem czy wogole przy tych autach taka jest. :?:

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Post Wysłano: 27 wrz 2008, 13:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

no i tu zachodzi problem, bo jako takiej pompy w zbiorniku nie ma, jest tylko smok, który okazuje sie byc odetkany...

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 28 wrz 2008, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Sprawdź odpowietrznik zbiornika. Jak będzie zatkany to będzie robiło się podciśnienie w zbioriku i to może być przyczyną tych objawów. Majlepiej odkrąć korek paliwa ( przytkaj czymś aby nie zanieczyścić zbiornika ) i zobacz czy jest poprawa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: