Cytuj:
Najśmieszniejsze Cyrylu jest to, że same WORDy tego czasem nie przestrzegają. Np. w tym rozporządzeniu jest zapis, że samochód do egzaminowania na kat. C powinien "posiadać skrzynię ładunkową zamkniętą o szerokości i wysokości co najmniej takiej samej jak kabina".
A teraz wystarczy zobaczyć zdjęcia ciężarówek z WORD częstochowa lub Białystok - mają otwartą skrzynię ładunkową.
jeżeli chcemy być już tacy zgodni z przepisami to powinniśmy wiedzieć, że w tym zakresie są obowiązujące przepisy z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów, Rozdział 11. Przepisy przejściowe i końcowe.
a tam pisze:
C+E -> zespół pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 18 t i długości co najmniej 12 m złożony z samochodu ciężarowego określonego w poz. 5 i przyczepy lub ciągnika siodłowego i naczepy,
C1+E -> zespół pojazdów o długości co najmniej 8 m, złożony z samochodu ciężarowego określonego w poz. 6 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 2 t,
ale:
"do dnia 30 czerwca 2010 r. szkolenie i egzaminowanie kandydatów na kierowców, instruktorów i egzaminatorów może być prowadzone pojazdami wymienionymi w tabeli, z tym że pojazdy, o których mowa w poz. 1, 2, 6 (C+E) i 7 (C1+E), powinny być obciążone co najmniej do połowy swojej dopuszczalnej ładowności."
w przepisach tych nic nie ma o skrzyni ładunkowej, więc jest to dopuszczeniem pojazdów tych z dowolną skrzynią ładunkową.
czyli po 30.06.2010 będą obowiązywać przepisy wymienione wcześniej. jednak jeżeli już dziś ktoś szkoli lub egzaminuje zespołem pojazów o długości ponad 14m i skrzyni ładunkowej zamkniętej o szerokości i wysokości co najmniej takiej jak kabina jest to całkowicie zgodne z prawem.
jednak jeżeli pojazd ma mniejszą długość, lub skrzynię ładunkową inną niż wymagana musi być obciążony do połowy swojej ładowności. po 30.06.2010 będzie mógł być pusty.