Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 mar 2009, 0:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Pytanie jak w tytule :?:
Wiem, że nie może być krótszy niż 14 metrów
Ale tak srednio Man tgl 12 240 + przyczepa do niego Ile to może mieć długości :?

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Dlaczego nie może, z tego co jest napisane na stronie WORD Szczecin to tak:
Cytuj:
Egzaminy na kategorię C+E odbywają się na pojazdach:

* STAR TGL 12.240 + przyczepa KONAR JG 2 (długość zestawu pojazdów: 15,60m)
* STAR 12 157 LC + przyczepa GNOTPOL G 670 (długość zestawu pojazdów: 12,45)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Takie są wymogi i krótszy niz 14 metrów byc nie może Widocznie drugi przypadek dotyczy C1+E..........

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

No nie wiem, być może. W każdym bądź razie masz tam wymiary takiego zestawu o jakiego prosiłeś :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Ale tak srednio Man tgl 12 240 + przyczepa do niego Ile to może mieć długości :?
Ok. 16 m.
W zależności od tego, gdzie chcesz zdawać egzamin sprawdź sobie na stronie WORDu.

_________________
---


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2009, 23:15
Posty: 36
GG: 0
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
Pytanie jak w tytule :?:
Wiem, że nie może być krótszy niż 14 metrów
a dlaczego niby nie może być krótszy niż 14 metrów? :?:

http://www.word.kielce.pl/pl/tablica/tablica2.jpg

:>

_________________
Kategoria B od 1998; od marca 2009 kategoria C, od maja 2009 C+E :-)


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 10:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 13.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 10:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Najśmieszniejsze Cyrylu jest to, że same WORDy tego czasem nie przestrzegają. Np. w tym rozporządzeniu jest zapis, że samochód do egzaminowania na kat. C powinien "posiadać skrzynię ładunkową zamkniętą o szerokości i wysokości co najmniej takiej samej jak kabina".

A teraz wystarczy zobaczyć zdjęcia ciężarówek z WORD częstochowa lub Białystok - mają otwartą skrzynię ładunkową.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 10:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 gru 2008, 23:19
Posty: 53
GG: 0
Samochód: fiat 126p

ja mam wątpliwości czy Mercedes na którym zdawałem ma 14 metrów długości :) podobno MAN TGL jest od niego dłuższy o 2.5m czyli Mercedes ma 13m, ale nie jestem tego wszystkiego pewien na 100%

_________________
B- styczeń 2008
C- luty 2009
C+E- kwiecień 2009


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Tych wymagań nie spełnia pewnie 90% samochodów nauki jazdy. Jak widać niektóre WORDy także.

Wrzuciłem wątek na częstochowskie forum gazety. Być może jakiś redaktorzyna zainteresuje się tematem i trochę go podrąży :)

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 11:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2009, 23:15
Posty: 36
GG: 0
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 13.
zgadza się, kolejny przykład na to jak WORDy mają wszystko "poukładane"...
Swego czasu była w Kielcach afera bo na C+E z tandemem nie dało się podpiąć przyczepy ze względu na uszkodzony mechanizm :( WORD przez długi czas szedł w zaparte, że wszystko mają sprawne a wszyscy kandydaci nie zdawali...

_________________
Kategoria B od 1998; od marca 2009 kategoria C, od maja 2009 C+E :-)


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Najśmieszniejsze Cyrylu jest to, że same WORDy tego czasem nie przestrzegają. Np. w tym rozporządzeniu jest zapis, że samochód do egzaminowania na kat. C powinien "posiadać skrzynię ładunkową zamkniętą o szerokości i wysokości co najmniej takiej samej jak kabina".

A teraz wystarczy zobaczyć zdjęcia ciężarówek z WORD częstochowa lub Białystok - mają otwartą skrzynię ładunkową.
jeżeli chcemy być już tacy zgodni z przepisami to powinniśmy wiedzieć, że w tym zakresie są obowiązujące przepisy z ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów, Rozdział 11. Przepisy przejściowe i końcowe.
a tam pisze:
C+E -> zespół pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 18 t i długości co najmniej 12 m złożony z samochodu ciężarowego określonego w poz. 5 i przyczepy lub ciągnika siodłowego i naczepy,
C1+E -> zespół pojazdów o długości co najmniej 8 m, złożony z samochodu ciężarowego określonego w poz. 6 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 2 t,

ale:
"do dnia 30 czerwca 2010 r. szkolenie i egzaminowanie kandydatów na kierowców, instruktorów i egzaminatorów może być prowadzone pojazdami wymienionymi w tabeli, z tym że pojazdy, o których mowa w poz. 1, 2, 6 (C+E) i 7 (C1+E), powinny być obciążone co najmniej do połowy swojej dopuszczalnej ładowności."

w przepisach tych nic nie ma o skrzyni ładunkowej, więc jest to dopuszczeniem pojazdów tych z dowolną skrzynią ładunkową.

czyli po 30.06.2010 będą obowiązywać przepisy wymienione wcześniej. jednak jeżeli już dziś ktoś szkoli lub egzaminuje zespołem pojazów o długości ponad 14m i skrzyni ładunkowej zamkniętej o szerokości i wysokości co najmniej takiej jak kabina jest to całkowicie zgodne z prawem.

jednak jeżeli pojazd ma mniejszą długość, lub skrzynię ładunkową inną niż wymagana musi być obciążony do połowy swojej ładowności. po 30.06.2010 będzie mógł być pusty.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 kwie 2009, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Cyrylu, nie ma tam, ale jest gdzie indziej.
Cytuj:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 13. Warunki dodatkowe dla pojazdu przeznaczonego do nauki jazdy i egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania

§ 43, pkt. 4. Pojazd przeznaczony do nauki jazdy i egzaminowania w zakresie danej kategorii prawa jazdy powinien odpowiadać następujacym warunkom:
5) samochód ciężarowy w zakresie kategorii C powinien:
f) posiadać skrzynię łądunkową zamkniętą o szerokości i wysokości co najmniej takiej samej jak kabina.
A to rozporządzenie przecież nadal chyba obowiązuje.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 18 kwie 2009, 7:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2009, 23:15
Posty: 36
GG: 0
Lokalizacja: Kielce

Zatem nie mieli racji Ci, którzy pisali, że zestaw MUSI mieć powyżej 14m a WORD w CK ma jeszcze dwa lata na korzystanie ze swojego zestawu C+E.

_________________
Kategoria B od 1998; od marca 2009 kategoria C, od maja 2009 C+E :-)


Post Wysłano: 18 kwie 2009, 8:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 października 2005 r. w pewnym zakresie nowelizuje rozporządzenia wcześniejsze, czyli z 2002 roku też.

w każdym dzienniku ustaw jest wymienione jakie wcześniejsze akty prawne on nowelizuje w swoim podmiocie.

z tym rozporządzeń wynika, że do nauki jazdy i egzaminowania są przeznaczone zespoły pojazdów minimum 14m ze skrzynią ładunkową odpowiadającą wymogom, jednak do 2010 roku dopuszczone są zespoły o długości ponad 12m z dowolną skrzynia ładunkową, jednak te muszą być obciążone do połowy swej ładowności.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 kwie 2009, 1:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2009, 20:07
Posty: 11
GG: 10321219
Samochód: Jumper
Lokalizacja: Wodzisław śląski

Co do obciążenia to w jastrzębiu kat.C jest pusta a C+E ma góra dwie tony w okolicach tylniej osi ciągnika z tego by wynikało że łamią przepisy .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: