Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 kwie 2009, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Witam. Mam problem z połówkami w Scani 143 . W momencie włączenia połówki wyłącza mi się skrzynia biegów . Nie ma poprostu żadnego biegu. Wiecie co może być tego przyczyną i jak usunąć usterkę ?


Post Wysłano: 12 kwie 2009, 10:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Skrzynia biegów nie wyłącza sie tylko w Scaniach jeśli za wcześnie przerzucisz z górnej skrzyni na dolna (przy zbyt dużej predkości) to owszem przebije ale wrzuci na luz, podobnie jest z połówkami. Podejrzewam że "świruje przełącznik w lewarku, znajomy miał ostatnio taki problem, gdzieś nie było styku w przełączniku, efekt- dolna połówka jest, przerzucasz na górną a tu luz :? . Jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś przełącznik i sprawdź.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 12 kwie 2009, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Tylko że właśnie w sumie cała gałka była wymieniana jakiś czas temu i przełącznik też jest nowy . Ale sprawdzę to .


Post Wysłano: 12 kwie 2009, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Oringi


Post Wysłano: 12 kwie 2009, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Stawiam jak Filip na uszczelniacze siłownika.

_________________
ego


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 1:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

polowki powinny przeskakiwac niezaleznie od predkosci, jezeli masz problem z polowkami to po galce lewarka powinienes sprawdzic zawory sterujace przy silowniku sprzegla i z boku albo na gorze skrzynki juz dokladnie nie pamietam. podobny problem mialem w FH12/2005 i tam uszkodzone zostalo lozysko na walku sprzeglowym poprzez brak smarowania.holowali go z naczepa 300 km nie odlaczajac walu lub polosiek.pozdrawiam


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
polowki powinny przeskakiwac niezaleznie od predkosci, jezeli masz problem z polowkami to po galce lewarka powinienes sprawdzic zawory sterujace przy silowniku sprzegla i z boku albo na gorze skrzynki juz dokladnie nie pamietam. podobny problem mialem w FH12/2005 i tam uszkodzone zostalo lozysko na walku sprzeglowym poprzez brak smarowania.holowali go z naczepa 300 km nie odlaczajac walu lub polosiek.pozdrawiam
polowki powinny przeskakiwac niezaleznie od predkosci, jezeli masz problem z polowkami to po galce lewarka powinienes sprawdzic zawory sterujace przy silowniku sprzegla i z boku albo na gorze skrzynki juz dokladnie nie pamietam. podobny problem mialem w FH12/2005 i tam uszkodzone zostalo lozysko na walku sprzeglowym poprzez brak smarowania.holowali go z naczepa 300 km nie odlaczajac walu lub polosiek.pozdrawiam
Scania to raczej nie Volvo te auta mają całkiem inny obwod manewrowy połówek.
Jeżeli skrzynia zostaje w położenu neutralnym to prąd dochodzi tylko nie ma na tyle siły żeby przerzucić na połówkę w tak krótkim czasie zapewne oringi są spieczone i stawiają opór.


Post Wysłano: 14 kwie 2009, 10:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

zgadzam sie z filipem, pozdrawiam


Post Wysłano: 15 kwie 2009, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 kwie 2009, 19:36
Posty: 10
GG: 8182831
Samochód: SCANIA 114l 380
Lokalizacja: Lubin

W mojej 114L z 2002 roku, wyskakiwaly biegi. Przyczyną był elektrozawór na skrzyni biegów (GRS890), taki sam identyczny jest to połówek. Gdy do środka tłoczka dostanie się kurz, piasek zaciera się on i takie są efekty. Sprawdź czy pod elektrozaworem znajduje się ochronna guma z 3 małymi dziurkami, u mnie odpadła i tamtędy dostawały się zanieczyszczenia. Koszt takiego elektrozaworu to 210zł Brutto (kupilem go w sklepie SUDER PLUS w Lubinie).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: