Autor
Wiadomość
Tytuł: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Witam.
Jest zamiar kupna naczepy, nie będę podawał pomiędzy jakimi rocznikami bo patrzymy przede wszystkim na stan naczepy, a co nie które nowsze są dorżnięte że poezja ... I o to moje pytanie, jakie naczepy byście polecili? Jakiej firmy, z jakich lat. Gdzieś tu kiedyś przeczytałem że Schmitz powyżej 2003 roku słabe ramy ma, ale nie wiem ile w tym prawdy, dlatego prosiłbym o wypowiadanie się.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

My mamy naczepe Schmitza z 2004 roku i nie narzekamy na nic oprócz drzwi. Niestety są aluminiowe i zawiasy się wycierają i na nierównym terenie ciężko je domknąć. Boki i dach suwają się bez problemu. Hamulce tarczowe i osie SAFa robią robote :) Ja bym wybierał między Schmitzem a Krone. Krone ma lepsze drzwi podobno :)


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Poczytaj temat kolegi Miha, który całkiem niedawni ten temat poruszał z racji kupna nowej naczepy. Przewinęło się tam sporo informacji co do ram, rolek i samych marek naczep. Ja sam ze swojej strony polecam Kogela Maxx, sam taką ciągałem i byłem zadowolony. Pozdrawiam


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Właśnie są wahania między Schmitz'em a Krone. Kogel odpada, ale coś z tych dwóch właśnie marek.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Krone na pewno ma mocniejszą ściane czołową, co do drzwi owszem stalowe, nie wyrabiają sie ale minusem jest korozja w okolicach zawiasów oraz ryglowania drzwi, lubią również pojawiać się pęknięcia słupów tylnych drzwi, choć akurat u Schmitz-a zaobserwowałem to samo, jedynie Koegel jest na to odporny. Z tych trzech marek tu wymienionych wybierał bym między Krone SDP rocznik 2003 wzwyż a Koegel Maxxx z lat 2001-2006/7 :wink:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No i bardzo dobry wybór. Szukajcie, oglądajcie i bierzcie tą która jest w lepszym stanie i cenie :)


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja tam bym brał wszystko co ma osie SAF'a. RoR to jest temat na cały dział :mrgreen: BPW starsze produkty pod szyldem ECO pęka za piastami. MB to zbiorniki w osiach.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

ROR z ET120 i mała tarcza? he he :mrgreen: SAF serii Intra... bardzo dobre osie, BPW niech sie Łukasz wypowie czy chodzi o bębny czy tarcze, ja mam tylko info z firmy na ten temat...

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
RoR to jest temat na cały dział
Mój szef, człowiek który na transporcie zęby zjadł, na samo hasło ma odruch wymiotny. :lol:
Cytuj:
Ja tam bym brał wszystko co ma osie SAF'a.
Na podstawie własnego doswiadczenia zaryzykowałbym stwierdzeniem, że na SAFie zestaw lżej idzie i auto mniej pali w porównaniu do BPW.

Co chodzi o ramy to Schmitz bodajże po 2006 roku ma tą zaletę, że jest w ocynku.
Co chodzi o Kogla to jak dla mnie za delikatna naczepa. Wypięta z 24t granulatu mocno się wygina, gdzie Krone z tym samym ładunkiem ani drgnie.

Jakbyś doszedł do marki Fruehauf, to kiedyś wałkowaliśmy temat i doszliśmy do wspólnych wniosków, że jeżeli jesteś zdecydowany na taką naczepę znając i akceptując jej specyficzne rozwiązania konstrukcyjne, to będziesz bardziej jak zadowolony.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Ja mam schmitkę , ojciec ma trajlorkę i to co mogę powiedzieć to : Na schmitkę wszyscy marudzą , że się gnie , pęka i ogólnie jest hu... . Nie mogę tego powiedzieć ... Mam swoją coprawda na safie , ale na bębnie i jak do tej chwili jestem zadowolony -

dach bodajże edsha ( nie ten z plastikowymi zawiasami tylko z metalowymi płaskownikami ) chodzi leciutko , bezproblemowo ,

napinanie kurtyn jest ciutkę uciążliwe z początku ze względu na kołowrotki , ale idzie się oswoić

podłoga twarda , nie siada , poprzeczki się nie łamią jak to miało miejsce w kronie którą wcześniej miałem ,

jeśli chodzi o hamulce to ktoś pisał że często przy safie siadają grzechotki itp - ja wymieniłem po kupnie dwie grzechotki i hamuję ok .

Jedyny minus to tylne zawiasy - trzeba spinać na krzyż bo lubią się wyrabiać i to że jest trochę miękka - jadąc po nierównościach trochę się wygina , ale skoro nic się nie łamie , nie pęka i nie wywraca to mi to nie przeszkadza .

Co do Trailora to naczepa pancerna . Fakt faktem cięższa od schmitza , ale napewno mniej delikatna :) Trzeba się też przyzwyczaić do napinaczy kurtyn , które według mnie są w lipnym miejscu ale pozatym jest ok . Podłoga w ojca jest z deskami i na nie są przykręcone płyty także też nie ma z nią problemów , dach chodzi ciężej niż w schmitce , ale to przez to że są wymienione rolki na metalowe ... co było średnim pomysłem , bo szyna dostaje bardziej po dupie .

_________________
https://t.me/pump_upp


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 1:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2006, 18:40
Posty: 125
GG: 3796803
Lokalizacja: Zgierz

Schmitz jedynie na ocynku, 2003 w górę. Widziałem też w rocznikach 2002r, ale wtedy musiała to być opcja. Pod koniec 2004 poprawiono zawiasy drzwi tzn.: drzwi pozostały z tymi charakterystycznymi tulejamy a na słupek jest nitowany jest uchwyt w który wchodzi zawias i jest to skręcone śrubą. Dobra sprawa bo, bo najwczęsciej jak lecą drzwi to te tuleje w słupkach tylnych. w 2008 z drzwiamy zrobily w ogóle porządek bo zawias jest wkręcany w drzwi, jak w Krone.
Dla mnie SAF w Schmitzie jest o wiele lepszy, wymiana tarczy to przyjemność, w Krone jest o wiele więcej roboty.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Na podstawie własnego doswiadczenia zaryzykowałbym stwierdzeniem, że na SAFie zestaw lżej idzie i auto mniej pali w porównaniu do BPW.
SAF ma większe łożyska niż BPW, stąd różnica w oporach toczenia.
Cytuj:
podłoga twarda , nie siada , poprzeczki się nie łamią jak to miało miejsce w kronie którą wcześniej miałem ,
W moim przypadku znowu odwrotnie w Schmitz-z co chwile leciała podłoga a Koglu czy Krone cichosza...
Cytuj:
Dla mnie SAF w Schmitzie jest o wiele lepszy, wymiana tarczy to przyjemność, w Krone jest o wiele więcej roboty.
To zależy od modelu osi nie od producenta naczepy.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
i jak do tej chwili jestem zadowolony -
no fajnie dwa miesiące ciągasz ta naczepę i wszystko jasne :]

stare to jest dobre wino i westerny.

jak dla mnie każda naczepę dyskwalifikuje brak szyny multilock, skutecznie potrafi to zrobić problem przy zabezpieczeniu np 12 taśm o wadze 24ton, osie SAFa faktycznie dobra sprawa, pamiętam że przy przebiegu 1mln km kręciły się elegancko, teraz mam BPW, dają radę, i myślę ze przez około 2-3lata też im nic nie będzie dolegać z racji ciągle niewielkiego przebiegu, Schmitz ma jedną wielką przewagę nad Krone, a mianowicie ocynk, wady to drzwi, miękka. Krone jest solidna, drzwi, przednia ściana.
jak lubisz pompować powietrze po 45min pauzy, i leżeć pod zbyrem kup starocia, jak chcesz mieć spokój kup coś nowszego.

1. Krone
2. Schmitz
..
..
..
inne


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Cytuj:
Cytuj:
i jak do tej chwili jestem zadowolony -
no fajnie dwa miesiące ciągasz ta naczepę i wszystko jasne :]

stare to jest dobre wino i westerny.

jak dla mnie każda naczepę dyskwalifikuje brak szyny multilock, skutecznie potrafi to zrobić problem przy zabezpieczeniu np 12 taśm o wadze 24ton, osie SAFa faktycznie dobra sprawa, pamiętam że przy przebiegu 1mln km kręciły się elegancko, teraz mam BPW, dają radę, i myślę ze przez około 2-3lata też im nic nie będzie dolegać z racji ciągle niewielkiego przebiegu, Schmitz ma jedną wielką przewagę nad Krone, a mianowicie ocynk, wady to drzwi, miękka. Krone jest solidna, drzwi, przednia ściana.
jak lubisz pompować powietrze po 45min pauzy, i leżeć pod zbyrem kup starocia, jak chcesz mieć spokój kup coś nowszego.

1. Krone
2. Schmitz
..
..
..
inne

Owszem prawda - mam schmitza 2 czy 3 miesiąc , ale myślę że jeżeli coś by miało być lipne to już bym to zauważył ze względu na dość częste załadunki/rozładunki i to że tacham praktycznie non stop 24-25t .

_________________
https://t.me/pump_upp


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 16:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Tak czytam kolejny raz o tych naczepach i stwierdzam z przykrością, że Polacy nie szanują tego co mają. Żaden z kolegów nie napisał o naczepie Wieltona. Wiem wiem tak polskie badziewie etc. i historie jak to stara Krone będzie jeździć kiedy Wieltona będzie stała na złomie. Mam jedno "ale" albo wspierajmy Polską gospodarkę i Polskich producentów i przy współpracy z nimi pomagajmy im poprzez wydawanie rzetelnych opinii doskonalić produkty albo przestańmy narzekać, że nasza gospodarka i nasze produkty są do kolokwialnie mówiąc do dupy. Skoro możemy zamówić z osiami SAF'a i innymi elementami, które są u zachodnich producentów to w czym problem? W trwałości? Niestety i te zachodnie nie są już takie jak kiedyś z jednego względu - jeśli produkty będą trwałe na maxa przez 20 lat to po co produkować? Sprzęt musi się zużyć i trzeba go wymieniać taka kolej rzeczy i los sprzętu, który pracuje nie raz bardzo ciężko. Takie moje zdanie. Jeśli kolega Świstak a raczej jego ojciec szuka nowego sprzętu pomyślałbym nad czym nowszym powiedzmy 2007 a nawet 2010 i przy dobrej pracy dobrał kredyt czy w najgorszym układzie leasing i cieszył się dobrym sprzętem przez kolejne 6 lat niż co 2 lata szukał kolejnej naczepy bo ta już nie daje rady. Takie moje zdanie.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Robota się urywa czego nie życzę. I zostają z nową wielotonką i ratami za nią. Jak kupią używaną zostaną tylko z naczepą, trzeba minimalizować ryzyko.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 17:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Łukaszu zgadzam się z Tobą w zupełności. Nie można jednak od razu zakładać najgorszego. Skoro obecny zestaw chcą sprzedać i rozglądają się za czymś nowszym w moim odczuciu robota się układa i trzeba można wymienić sprzęt na nowszy. Pozostaje pytanie do kolegi Świstaka jaką kwotą dysponują na zakup naczepy. To też jest ważne bo może my tutaj doradzamy piszemy a to nie jest to czego kolega autor tematu oczekuje.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 14 kwie 2013, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2012, 22:26
Posty: 103
GG: 7563414

a co powiecie o naczepe kogel na osiach gigant??


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 15 kwie 2013, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Niczego nie sprzedajemy, 4'ka zostaje u nas ze Schmitz'em ale chcemy jeszcze jeden skład dobrać. Ciekawe opinie, ale każdy ma inne zdanie, no cóż. Schmitz albo Krone.


Tytuł: Re: Naczepa
Post Wysłano: 17 kwie 2013, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2012, 19:25
Posty: 144
GG: 24669342

Tak dokładnie to do jakiej kwoty ta naczepka? Schwarzmuller też ciekawa oferta :)

Mamy Schmitza z 2007r. Przez rok sprawowania nic się nie dzieje tylko gumy zmienione :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawel_Elblag i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: